Niilihaaran kanssa samaa mieltä ja vaivaan auttaa renkaiden kääntö puolelta toiselle käyttöiän puolivälissä, samalla pyörimissuunta muuttuu..
Edellisten kanssa samaa mieltä.
Mää huomasin merkittävän toispuoleisen joka_toisen_hokin kulumisen alkukesästä, kun kossit on nyt vähän enempi ajelleet asvaltilla (kouluun, kylille, panemaan, töihin ym.). Toisella mukamas pompotti täydessä vauhdissa ja otti keulalta painot pois. Vaikutti mielestäni kulumista kiihdyttävästi, kun joku asento varmaan muuttui? Kuormaajaa ei oo.
Vaihdettiin juur äskettäin pyörät toisinpäin eli puolelta toiselle, saas nähdä mihin vaikuttaa. Kyseessä oleva härveli on JD 2650 ja takana alkuperäiset GoodYearit. Edestä GYt lahos 18 vuoden kohdalla ja nykyiset on Voltyret, olleet nekin jo kohta kuus vuotta (ohhoh, kun aika menee nopeesti!).
Tänäpänä pohdin, miksei starttaa JD...lopullisena syynä tais olla startin päästä heräteliittimen kiinnityksen löystyminen.
Mutta tulipahan siinä sitten pohdittua yhtä ja toista, mm. aluevaihteen turvakytkimen funktiota startin suhteen. Ja sitten välähti. Kannattais varmaan itsekin joskus härvelillä ajella vaikken siitä tykkääkään. Neliveto kevätasvaltilla tai millä vaan varmaan kuluttais renkaita? Ei kait kukaan nelivetopäällä tahallaan ajele mut yleensä niiden kytkentä lienee sillai, et sähköpois -> neliveto päällä. Eli jos on johtopoikki/sulakepalanut niin merkkivalo ei kait pala vaikkei pakka irrottaiskaan?
Kyl sen ajaessa PITÄIS huomata et neliveto pitävällä alustalla panttaa, mut ei välttämättä... ?