Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz-Fahr break the limits  (Luettu 16432 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
8045:lle ei meinaa mennä perille se tosiasia että jos kierrosluku pienenee niin vääntöä on lisättävä.Kasvava momentti taas aiheuttaa moottorin osien järeytymisen,vaihteiston järeytymisen koska momentin välittämiseen tarvittavat osat on tehtävä vahvempia.Eli siis paivavampi traktori.Siitähän mato tykkää.
Perärustingin kannalta on sitten ihan sama millä alunperin teho tuotetaan,42 tuuman keskiön momentti on ihan sama oli eteenpäinvievä moottori millä kierrosluvulla tahansa toimiva.

Yksi perusasia on myös unohtunut,traktorin tehtävähän on vetää työkonetta samalla voimalla jolla kone laittaa hanttiin.Eli siis toimia taloudellisesti myös 10-90% osakuormalla.Suurin osa töistähän tehdään noilla osakuormilla.Tähän haasteeseen noilla höyrykonemyllyillä vastaaminen ei välttämättä onnistu.
No sulle ei mene kaaliin... Kyllähän tuo vääntävä tasakierros kone pistää samalla tavalla hanttiin kun voimansiirto säätää niin että kierrokset pysyy niin ei tartte ruveta huudattamaan konetta... Itse ainakin ajelen niin että vaihtelen vaihteita ja pikavaihteita alle 1800rpm:n eli koitan ajella väännöllä joka tosin rasittaa voimansiirtoa/moottoria mutta säästää polttoaineessa... Eikös myös kuorma-autoissa ajella väännöllä eikä teholla... Ja jos tarvii niin paljon vääntöä että voimansiirrot ei kestä niin sitten pitää vaan antaa matojen kärsiä  :P  Mutta miten perustelet että portaaton loota ei vaatisi vääntöä??

--niin,on tietysti riski alkaa keskustella tämmöisestä 'uskonasiasta'.Tottakai portaaton vääntöä tarvitsee,mutta jumalattoman pienten kierrosten vääntö aiheuttaa pulmia voimasiirrossa.Älä sekoita kuorma-autoa tähän.Kuorma-auton voimansiirron haasteet eivät ole suurimmalta osaltaa samoja kuin traktorissa.
--teholla sinäkin ajat koko ajan,olkoon kierrosluku moottorissasi mikä tahansa.Vedät mitä tahansa aestä tai kärryä se vaatii aina tehoa mennäkseen eteenpäin.Eihän esim.akeen vetotehon kaavassa ole vääntöä ollenkaan.Siinä on vain nopeus kertaa vetovoima.Mieti asiaa.
Mutta en aja sillä maksimiteholla vaan sillä suurimmalla väännöllä ja ohjelmoinnin jälkeen vääntö/tehoalue on paljon laajempi :P  Tehoa tarvitaan tietenkin aina mutta työkoneen moottori pitäisi rakentaa niin että saataisiin mahdollisimman paljon vääntöä tehoon nähden...  Miksei kuorma-autoa voi traktoriin verrata varsinkin noissa isommissa ja nopeammissa traktoreissa??? Kummatkin vaatii väkevää vääntöä vetohommissa  :o   

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Deutz-Fahr break the limits
8045:lle ei meinaa mennä perille se tosiasia että jos kierrosluku pienenee niin vääntöä on lisättävä.Kasvava momentti taas aiheuttaa moottorin osien järeytymisen,vaihteiston järeytymisen koska momentin välittämiseen tarvittavat osat on tehtävä vahvempia.Eli siis paivavampi traktori.Siitähän mato tykkää.
Perärustingin kannalta on sitten ihan sama millä alunperin teho tuotetaan,42 tuuman keskiön momentti on ihan sama oli eteenpäinvievä moottori millä kierrosluvulla tahansa toimiva.

Yksi perusasia on myös unohtunut,traktorin tehtävähän on vetää työkonetta samalla voimalla jolla kone laittaa hanttiin.Eli siis toimia taloudellisesti myös 10-90% osakuormalla.Suurin osa töistähän tehdään noilla osakuormilla.Tähän haasteeseen noilla höyrykonemyllyillä vastaaminen ei välttämättä onnistu.
No sulle ei mene kaaliin... Kyllähän tuo vääntävä tasakierros kone pistää samalla tavalla hanttiin kun voimansiirto säätää niin että kierrokset pysyy niin ei tartte ruveta huudattamaan konetta... Itse ainakin ajelen niin että vaihtelen vaihteita ja pikavaihteita alle 1800rpm:n eli koitan ajella väännöllä joka tosin rasittaa voimansiirtoa/moottoria mutta säästää polttoaineessa... Eikös myös kuorma-autoissa ajella väännöllä eikä teholla... Ja jos tarvii niin paljon vääntöä että voimansiirrot ei kestä niin sitten pitää vaan antaa matojen kärsiä  :P  Mutta miten perustelet että portaaton loota ei vaatisi vääntöä??

--niin,on tietysti riski alkaa keskustella tämmöisestä 'uskonasiasta'.Tottakai portaaton vääntöä tarvitsee,mutta jumalattoman pienten kierrosten vääntö aiheuttaa pulmia voimasiirrossa.Älä sekoita kuorma-autoa tähän.Kuorma-auton voimansiirron haasteet eivät ole suurimmalta osaltaa samoja kuin traktorissa.
--teholla sinäkin ajat koko ajan,olkoon kierrosluku moottorissasi mikä tahansa.Vedät mitä tahansa aestä tai kärryä se vaatii aina tehoa mennäkseen eteenpäin.Eihän esim.akeen vetotehon kaavassa ole vääntöä ollenkaan.Siinä on vain nopeus kertaa vetovoima.Mieti asiaa.
Mutta en aja sillä maksimiteholla vaan sillä suurimmalla väännöllä ja ohjelmoinnin jälkeen vääntö/tehoalue on paljon laajempi :P  Tehoa tarvitaan tietenkin aina mutta työkoneen moottori pitäisi rakentaa niin että saataisiin mahdollisimman paljon vääntöä tehoon nähden...  Miksei kuorma-autoa voi traktoriin verrata varsinkin noissa isommissa ja nopeammissa traktoreissa??? Kummatkin vaatii väkevää vääntöä vetohommissa  :o   

 ;D ;D ;D Sää et vaan tajuu  ;D ;D ;D
Toi paljon vääntöä tehoon nähden tarkoittaa käytännös konetta joka vetää hyvin alhaalta, mutta "kuolee" yläkierroksilla. Hyvässä traktorimoottorissa on pitkä vakiotehoalue. Eli toisinsanoen hyvä vääntömomentin nousu. Sellaisella koneella jossa on 1500nm vääntöä 1000rpm ja vain 150hp tehoa 2000rpm ei tee mitään.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
8045:lle ei meinaa mennä perille se tosiasia että jos kierrosluku pienenee niin vääntöä on lisättävä.Kasvava momentti taas aiheuttaa moottorin osien järeytymisen,vaihteiston järeytymisen koska momentin välittämiseen tarvittavat osat on tehtävä vahvempia.Eli siis paivavampi traktori.Siitähän mato tykkää.
Perärustingin kannalta on sitten ihan sama millä alunperin teho tuotetaan,42 tuuman keskiön momentti on ihan sama oli eteenpäinvievä moottori millä kierrosluvulla tahansa toimiva.

Yksi perusasia on myös unohtunut,traktorin tehtävähän on vetää työkonetta samalla voimalla jolla kone laittaa hanttiin.Eli siis toimia taloudellisesti myös 10-90% osakuormalla.Suurin osa töistähän tehdään noilla osakuormilla.Tähän haasteeseen noilla höyrykonemyllyillä vastaaminen ei välttämättä onnistu.
No sulle ei mene kaaliin... Kyllähän tuo vääntävä tasakierros kone pistää samalla tavalla hanttiin kun voimansiirto säätää niin että kierrokset pysyy niin ei tartte ruveta huudattamaan konetta... Itse ainakin ajelen niin että vaihtelen vaihteita ja pikavaihteita alle 1800rpm:n eli koitan ajella väännöllä joka tosin rasittaa voimansiirtoa/moottoria mutta säästää polttoaineessa... Eikös myös kuorma-autoissa ajella väännöllä eikä teholla... Ja jos tarvii niin paljon vääntöä että voimansiirrot ei kestä niin sitten pitää vaan antaa matojen kärsiä  :P  Mutta miten perustelet että portaaton loota ei vaatisi vääntöä??

--niin,on tietysti riski alkaa keskustella tämmöisestä 'uskonasiasta'.Tottakai portaaton vääntöä tarvitsee,mutta jumalattoman pienten kierrosten vääntö aiheuttaa pulmia voimasiirrossa.Älä sekoita kuorma-autoa tähän.Kuorma-auton voimansiirron haasteet eivät ole suurimmalta osaltaa samoja kuin traktorissa.
--teholla sinäkin ajat koko ajan,olkoon kierrosluku moottorissasi mikä tahansa.Vedät mitä tahansa aestä tai kärryä se vaatii aina tehoa mennäkseen eteenpäin.Eihän esim.akeen vetotehon kaavassa ole vääntöä ollenkaan.Siinä on vain nopeus kertaa vetovoima.Mieti asiaa.
Mutta en aja sillä maksimiteholla vaan sillä suurimmalla väännöllä ja ohjelmoinnin jälkeen vääntö/tehoalue on paljon laajempi :P  Tehoa tarvitaan tietenkin aina mutta työkoneen moottori pitäisi rakentaa niin että saataisiin mahdollisimman paljon vääntöä tehoon nähden...  Miksei kuorma-autoa voi traktoriin verrata varsinkin noissa isommissa ja nopeammissa traktoreissa??? Kummatkin vaatii väkevää vääntöä vetohommissa  :o   

 ;D ;D ;D Sää et vaan tajuu  ;D ;D ;D
Toi paljon vääntöä tehoon nähden tarkoittaa käytännös konetta joka vetää hyvin alhaalta, mutta "kuolee" yläkierroksilla. Hyvässä traktorimoottorissa on pitkä vakiotehoalue. Eli toisinsanoen hyvä vääntömomentin nousu. Sellaisella koneella jossa on 1500nm vääntöä 1000rpm ja vain 150hp tehoa 2000rpm ei tee mitään.
Portaattoman lootan kanssa tekee  :P   Miksi tehdä portaattomia lootia jos koneen täytyy huutaa sitä yli 2000rpm kun sen saa keppilootaisellakin???  Portaattomallahan yritetään koneet saada liikkeelle ja pysymään liikkeessä mahdollisimman pienillä kierroksilla...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Jos voimansiirto on portaaton, hyötysuhteeltaan hyvä ja riittävän älykäs, niin oikeastaan moottorin ominaisuuksilla, vääntö- ja tehokäyrällä ei ole paljoa merkitystä. Pääasia että tehoa on riittävästi ja polttoaineen kulutus g/kWh on alhainen. Moottori voisi olla vaikka kaasuturbiini, 30 000 rpm ja vääntö hyvin vähäinen, pyörille saadaan kuitenkin aina tarvittava vääntö ja teho halutulla nopeudella.

Voimansiirrot eivät ole vielä täydellisiä, joten kehitys jatkuu. Arvaan tulevaisuuden olevan lopulta täyssähköisten voimansiirtoratkaisujen.

Perinteisen rasvanäpin konekorvaan tuollainen 'hengetön' moottori, jota kierrätetään lähes vakiokierroksilla, kuulostaa toki huonolta. Jos on tottunut ison koneen murinoihin ja tärinöihin niin jotain puuttuu. Mutta ehkä ne ohjelmoivat sitten äänentoistojärjestelmään perinteiset Cummins-soundit. Voi fiiliksen mukaan sitten valita ajaako tänään Catilla, Sisulla vai Deutzilla ja pakokaasujarrun örinänkin saa redneck-tehosteena koppiin :-) Ulkopuolelle kuuluu vain tasainen hyrinä ja invertterien ja sähkömoottorin ulina...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Millainen moottori herroille/rouville oikein pitäisis olla kun tuntuu että vaatimukset ovat jotakin aivan uskomatonta?
Onko tässä nyt ongelmana nykymoottoreiden suorituskyvyttömyys vai.. ;D
Onko esim. tällainen hyvä: 250hv/1900 rpm ja 1200nm/1300-1600rpm, aika normaalit luvut nykyisin.
8045:lle ei meinaa mennä perille se tosiasia että jos kierrosluku pienenee niin vääntöä on lisättävä.Kasvava momentti taas aiheuttaa moottorin osien järeytymisen,vaihteiston järeytymisen koska momentin välittämiseen tarvittavat osat on tehtävä vahvempia.Eli siis paivavampi traktori.Siitähän mato tykkää.
Perärustingin kannalta on sitten ihan sama millä alunperin teho tuotetaan,42 tuuman keskiön momentti on ihan sama oli eteenpäinvievä moottori millä kierrosluvulla tahansa toimiva.

Yksi perusasia on myös unohtunut,traktorin tehtävähän on vetää työkonetta samalla voimalla jolla kone laittaa hanttiin.Eli siis toimia taloudellisesti myös 10-90% osakuormalla.Suurin osa töistähän tehdään noilla osakuormilla.Tähän haasteeseen noilla höyrykonemyllyillä vastaaminen ei välttämättä onnistu.
No sulle ei mene kaaliin... Kyllähän tuo vääntävä tasakierros kone pistää samalla tavalla hanttiin kun voimansiirto säätää niin että kierrokset pysyy niin ei tartte ruveta huudattamaan konetta... Itse ainakin ajelen niin että vaihtelen vaihteita ja pikavaihteita alle 1800rpm:n eli koitan ajella väännöllä joka tosin rasittaa voimansiirtoa/moottoria mutta säästää polttoaineessa... Eikös myös kuorma-autoissa ajella väännöllä eikä teholla... Ja jos tarvii niin paljon vääntöä että voimansiirrot ei kestä niin sitten pitää vaan antaa matojen kärsiä  :P  Mutta miten perustelet että portaaton loota ei vaatisi vääntöä??

--niin,on tietysti riski alkaa keskustella tämmöisestä 'uskonasiasta'.Tottakai portaaton vääntöä tarvitsee,mutta jumalattoman pienten kierrosten vääntö aiheuttaa pulmia voimasiirrossa.Älä sekoita kuorma-autoa tähän.Kuorma-auton voimansiirron haasteet eivät ole suurimmalta osaltaa samoja kuin traktorissa.
--teholla sinäkin ajat koko ajan,olkoon kierrosluku moottorissasi mikä tahansa.Vedät mitä tahansa aestä tai kärryä se vaatii aina tehoa mennäkseen eteenpäin.Eihän esim.akeen vetotehon kaavassa ole vääntöä ollenkaan.Siinä on vain nopeus kertaa vetovoima.Mieti asiaa.
Mutta en aja sillä maksimiteholla vaan sillä suurimmalla väännöllä ja ohjelmoinnin jälkeen vääntö/tehoalue on paljon laajempi :P  Tehoa tarvitaan tietenkin aina mutta työkoneen moottori pitäisi rakentaa niin että saataisiin mahdollisimman paljon vääntöä tehoon nähden...  Miksei kuorma-autoa voi traktoriin verrata varsinkin noissa isommissa ja nopeammissa traktoreissa??? Kummatkin vaatii väkevää vääntöä vetohommissa  :o   

 ;D ;D ;D Sää et vaan tajuu  ;D ;D ;D
Toi paljon vääntöä tehoon nähden tarkoittaa käytännös konetta joka vetää hyvin alhaalta, mutta "kuolee" yläkierroksilla. Hyvässä traktorimoottorissa on pitkä vakiotehoalue. Eli toisinsanoen hyvä vääntömomentin nousu. Sellaisella koneella jossa on 1500nm vääntöä 1000rpm ja vain 150hp tehoa 2000rpm ei tee mitään.
Tuo kommentti on hieman ristiriitainen. Jos olet sitä mieltä että pitää olla hyvä vakio tehoalue(tarkoittaa että on sitkeä ja alemmilla kierroksilla on olemassa tehoa saman verran kuin ylhäällä), miksi et kuitenkaan pidä kuvaamastasi esimerkin kaltaisesta, lähes 200% mom. noususta. Jos 1000 kierroksella on 1500nm vääntöä tarkoittaa että sillä 1000 kierroksella on n. 210 hevosvoimaa tehoa, eli vähemmän kuin 2000 kiekan paikkeilla. Tuo kyllä todellakin "kuolee" yläkierroksilla. Tuollaista moottoria kyllä harvemmin tulee vastaan ;D Itse olen pärjännyt tähän asti ihan perus 40-50% momentin nousuilla, sekin on jo suomen kamaralla liikkuviin koneisiin nähden ihan ok :D

Siinä oli tarkoituksellisesti "hieman" kärjistetty moottoriominaisuuksia. Väännettiin ns. rautalangasta...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.
Onko joku muuten löytänyt nk.simpukkadiagrammeja ko.moottoreille?Niistä näkisi osakierroslukujen+osatehojen polttoainekulutukset.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Katselin ZFn sivuilta Eccomin tietoja.3.0n max momentti 1652Nm,teho 420...
Jos mentäisiin 8045n linjoille ZF joutuisi tekemään uuden laatikon.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

Niin...oikea valintahan olisi ollut 8,5-9 litran 6 mukinen.Mutta kun semmoista ei ole tuotannossa niin pitää ottaa sitten kustannusten säästämiseksi tuo V12.Järkeä tuossa valinnassa ei sen enempää ole.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Katselin ZFn sivuilta Eccomin tietoja.3.0n max momentti 1652Nm,teho 420...
Jos mentäisiin 8045n linjoille ZF joutuisi tekemään uuden laatikon.
Niin meinaatko että se menee niillä +2000rpm kierroksilla sitten kokoajan  ;D   Mä luulen kyllä että toi loota muuttuu vielä siihen järeämpään 4.5 mikä on Xerion 5000:ssa ;) 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

Niin...oikea valintahan olisi ollut 8,5-9 litran 6 mukinen.Mutta kun semmoista ei ole tuotannossa niin pitää ottaa sitten kustannusten säästämiseksi tuo V12.Järkeä tuossa valinnassa ei sen enempää ole.
No 12 litranen noilla tehoilla on just sopeva ja on varaa ottaa vielä lisääkin tulevaisuudessa  ;) 

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

Niin...oikea valintahan olisi ollut 8,5-9 litran 6 mukinen.Mutta kun semmoista ei ole tuotannossa niin pitää ottaa sitten kustannusten säästämiseksi tuo V12.Järkeä tuossa valinnassa ei sen enempää ole.


Minä veikkaisin, että ku nyt suurin portaaton on tällä hetkellä 263hv 7250 TTV, niin eihän nyt tuota V12 moottorista laiteta tuohon pienimpään mikä tän uuden mallisarjan mallinumerot nyt tulee olemaankaan ehkä 8000 jotain.... niin tän uuden mallin pienin malli on varmasti tuolla 7,8 litran kutosella, olkoon nyt sitten vaikka 280hv- 380hv ja tästä eteenpäin on 400hv-440hv 12 litran V12. Ja myöhemmin pystyy vielä tehoja kasvattamaan, ku tulee malliin päivityksiä. Sen vuoksi näin ku eihän ne nyt voi hypätä 263hv:sta 440hv kokoluokkaan koska tuohon väliin jäisi liian iso teho haarukka. 

Ja vaihteistot on pienemmissä missä on 7.8l motti ja teho alue 240-380hv niin on ZF eccom 3.5 ja suuremmissa missä on 12l V12 ZF eccom 5.0 joka kestää maksimissaan 500hv. Ehkä jotain tämän kaltaista tulee olemaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

Niin...oikea valintahan olisi ollut 8,5-9 litran 6 mukinen.Mutta kun semmoista ei ole tuotannossa niin pitää ottaa sitten kustannusten säästämiseksi tuo V12.Järkeä tuossa valinnassa ei sen enempää ole.


Minä veikkaisin, että ku nyt suurin portaaton on tällä hetkellä 263hv 7250 TTV, niin eihän nyt tuota V12 moottorista laiteta tuohon pienimpään mikä tän uuden mallisarjan mallinumerot nyt tulee olemaankaan ehkä 8000 jotain.... niin tän uuden mallin pienin malli on varmasti tuolla 7,8 litran kutosella, olkoon nyt sitten vaikka 280hv- 380hv ja tästä eteenpäin on 400hv-440hv 12 litran V12. Ja myöhemmin pystyy vielä tehoja kasvattamaan, ku tulee malliin päivityksiä. Sen vuoksi näin ku eihän ne nyt voi hypätä 263hv:sta 440hv kokoluokkaan koska tuohon väliin jäisi liian iso teho haarukka. 

Ja vaihteistot on pienemmissä missä on 7.8l motti ja teho alue 240-380hv niin on ZF eccom 3.5 ja suuremmissa missä on 12l V12 ZF eccom 5.0 joka kestää maksimissaan 500hv. Ehkä jotain tämän kaltaista tulee olemaan.
Siis 12L V6  ;) Se tuleekin siis ehkä (konsepti asteellahan se vasta on) juurikin vain tähän 440hv malliin  ;D   

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27823
  • vastustan
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

Niin...oikea valintahan olisi ollut 8,5-9 litran 6 mukinen.Mutta kun semmoista ei ole tuotannossa niin pitää ottaa sitten kustannusten säästämiseksi tuo V12.Järkeä tuossa valinnassa ei sen enempää ole.


Minä veikkaisin, että ku nyt suurin portaaton on tällä hetkellä 263hv 7250 TTV, niin eihän nyt tuota V12 moottorista laiteta tuohon pienimpään mikä tän uuden mallisarjan mallinumerot nyt tulee olemaankaan ehkä 8000 jotain.... niin tän uuden mallin pienin malli on varmasti tuolla 7,8 litran kutosella, olkoon nyt sitten vaikka 280hv- 380hv ja tästä eteenpäin on 400hv-440hv 12 litran V12. Ja myöhemmin pystyy vielä tehoja kasvattamaan, ku tulee malliin päivityksiä. Sen vuoksi näin ku eihän ne nyt voi hypätä 263hv:sta 440hv kokoluokkaan koska tuohon väliin jäisi liian iso teho haarukka. 

Ja vaihteistot on pienemmissä missä on 7.8l motti ja teho alue 240-380hv niin on ZF eccom 3.5 ja suuremmissa missä on 12l V12 ZF eccom 5.0 joka kestää maksimissaan 500hv. Ehkä jotain tämän kaltaista tulee olemaan.
Siis 12L V6  ;) Se tuleekin siis ehkä (konsepti asteellahan se vasta on) juurikin vain tähän 440hv malliin  ;D
v6 moottori yhdistetään deutsin ennestäänkin sulavaan ja silmiä miellyttävään muotoiluun,,,, tuolla ei kyllä parane mennä päiväkodin pihalle lapsia säikyttelemään ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Taitaa muuten tässä Deutzin moottorivalinnassa ko.projektissa olla enempi kyse siitä,että sattuu 7,8 jäämään hiukan alamittaiseksi kun halutaa yli 400 hepoa.Tuotannossa sitten sattuu olemaan 12 l V6.

Tuleepas outoja déja vu -välähdyksiä omista aiemmista kommenteistani tässä viestiketjussa. Noh, kertaus on opintojen äiti.  ;D ;)

Niin...oikea valintahan olisi ollut 8,5-9 litran 6 mukinen.Mutta kun semmoista ei ole tuotannossa niin pitää ottaa sitten kustannusten säästämiseksi tuo V12.Järkeä tuossa valinnassa ei sen enempää ole.


Minä veikkaisin, että ku nyt suurin portaaton on tällä hetkellä 263hv 7250 TTV, niin eihän nyt tuota V12 moottorista laiteta tuohon pienimpään mikä tän uuden mallisarjan mallinumerot nyt tulee olemaankaan ehkä 8000 jotain.... niin tän uuden mallin pienin malli on varmasti tuolla 7,8 litran kutosella, olkoon nyt sitten vaikka 280hv- 380hv ja tästä eteenpäin on 400hv-440hv 12 litran V12. Ja myöhemmin pystyy vielä tehoja kasvattamaan, ku tulee malliin päivityksiä. Sen vuoksi näin ku eihän ne nyt voi hypätä 263hv:sta 440hv kokoluokkaan koska tuohon väliin jäisi liian iso teho haarukka. 

Ja vaihteistot on pienemmissä missä on 7.8l motti ja teho alue 240-380hv niin on ZF eccom 3.5 ja suuremmissa missä on 12l V12 ZF eccom 5.0 joka kestää maksimissaan 500hv. Ehkä jotain tämän kaltaista tulee olemaan.
Siis 12L V6  ;) Se tuleekin siis ehkä (konsepti asteellahan se vasta on) juurikin vain tähän 440hv malliin  ;D
v6 moottori yhdistetään deutsin ennestäänkin sulavaan ja silmiä miellyttävään muotoiluun,,,, tuolla ei kyllä parane mennä päiväkodin pihalle lapsia säikyttelemään ;D
  No ompa silti lyhyempi nokka kuin 200hv pienemmässä T-vallussa  ;D