Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuorma-autoista vielä.  (Luettu 2691 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Kuorma-autoista vielä.
 Edelleenkin olisi kuorma-auto hakusessa. Laite tulisi pääasiassa heinän kuljettamiseen ja kokonaispainoksi riittäisi 10-12 tonnia, kantavuutta 4-8 tonnia. Eli kevyehkö 2-akselinen joko kokosivuaukeava tai pressukapellilavainen olisi tähtäimessä. Perälautanostin olisi plussaa. Ihan uutta ja kallista ei oikein raaskisi ostaa eli joku -92 - 02 luokkaan sijoittuva kävisi. Onko Volvon vai Mersu parhaita ja mistä kannattaa pysyä kokonaan erossa? Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja neuvoista.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kuorma-autoista vielä.
Osta Bobbarin Unimoggi, sil`ois hyvä hakea heinät suoraan seipäiltä asiakkaalle

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Kuorma-autoista vielä.
Ei olisi hinnalla pilattu, mutta joutuis vähän sepittämään.... http://www.nettikone.com/mercedes-benz/1317/1013950

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma-autoista vielä.
 :)  Tuollainen ei välttämättä olisi kallis    http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/showlot-images.php?id=18668  eikä ehjänä varmaan kovin huonokaan.
   Tästä olen hiukan nosturin takia kiinnostunut itsekin, heinäkuorma olisi äkkiä nostettuna pois kyydistä jos siihen vaan saa kiinni ;D    http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/showlot-images.php?id=18135

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Kuorma-autoista vielä.
Lainaus
En tiedä...tää koko kuorma-auto homma on menossa ihan reisille. Pian, eli jo 2014 vaaditaan ammattipätevyys. Imeisesti SKAL ajaa kaikille autoille nyt liikennelupia. Sen päälle sitten kaikki piirturimurheet, rajoittimen plommaukset, pelkkä katsastus maksaa jarruratamittauksineen useamman satasen...puhumattakaan huolloista...

Maanviljelijä joka ajaa omia tuotteitaan myyntiin lähialueelle ei tarvitse näillä näkymin ammattipätevyyttä eikä kuulu piirturin alaisuuteen, mikäli ajo ei ole ammattimaista ja ollaan lähellä tilakeskusta, 100 km säde on ollut nyrkkisääntönä. Kuorma-auton huolto ei maksa kuin öljyt ja suodattimet. Joku ilmapussi ja iskari ei maailmaa kaada.

Kuorma-autoksi ottaisin noilla spekseillä pikkuVolvo jossa täysin mekaaniset toiminnot joka paikassa. Ne kestää miljoona kilometriä. Taas nämä vähän uudemmat joissa tietokoneet ja näyttöruudut ovat täyssusia. Toinen vaihtoehto olisi uudempi myös mekaaninen rellu, jonka korjaaminen on edullista vaikka autot eivät niin hyviä olekaan. Esim Kaukokiiton vanhoja löytyy silloin tällöin, ilmeisesti niillä oli joku konsernitarjous vuosituhannen vaihtessa. Kannattaa tarjota reippaasti uudempaakin, lähtevät puoleen hintaan kun kukaan muu ei niitä halua.