En tiedä...tää koko kuorma-auto homma on menossa ihan reisille. Pian, eli jo 2014 vaaditaan ammattipätevyys. Imeisesti SKAL ajaa kaikille autoille nyt liikennelupia. Sen päälle sitten kaikki piirturimurheet, rajoittimen plommaukset, pelkkä katsastus maksaa jarruratamittauksineen useamman satasen...puhumattakaan huolloista...
Maanviljelijä joka ajaa omia tuotteitaan myyntiin lähialueelle ei tarvitse näillä näkymin ammattipätevyyttä eikä kuulu piirturin alaisuuteen, mikäli ajo ei ole ammattimaista ja ollaan lähellä tilakeskusta, 100 km säde on ollut nyrkkisääntönä. Kuorma-auton huolto ei maksa kuin öljyt ja suodattimet. Joku ilmapussi ja iskari ei maailmaa kaada.
Kuorma-autoksi ottaisin noilla spekseillä pikkuVolvo jossa täysin mekaaniset toiminnot joka paikassa. Ne kestää miljoona kilometriä. Taas nämä vähän uudemmat joissa tietokoneet ja näyttöruudut ovat täyssusia. Toinen vaihtoehto olisi uudempi myös mekaaninen rellu, jonka korjaaminen on edullista vaikka autot eivät niin hyviä olekaan. Esim Kaukokiiton vanhoja löytyy silloin tällöin, ilmeisesti niillä oli joku konsernitarjous vuosituhannen vaihtessa. Kannattaa tarjota reippaasti uudempaakin, lähtevät puoleen hintaan kun kukaan muu ei niitä halua.