Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Työkalusarjoista  (Luettu 14555 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: Työkalusarjoista
Ja vaikka olisi kuinka ikuinen takuu, niin takuu ei korvaa jos joku hylsy tai avain häviää. >:(

mah

  • Vieras
Vs: Työkalusarjoista
Vajaan 20 vuotta vanhassa kamasan 1/2" hylsysarjassani ja 15 vuotta vanhassa bilteman sarjassani on ihan samanlaiset räikät. :'( Ja molemmat toimivat... :-X

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: Työkalusarjoista
Ja vaikka olisi kuinka ikuinen takuu, niin takuu ei korvaa jos joku hylsy tai avain häviää. >:(
Näinpä juuri. Ite oon sitä koulukuntaa, että pajalle satsattu vähän laadukkaampiin työkaluihin ja joka traktoris kulkee mukana joku halvempi työkalusarja, jolla pystyy antaan esiaupua kentällä, kun siellä tahtoo olla jostain kumman syystä, että avaimia mystisesti häviää ennekuin kovin kauvaa kerkeävät edes vanheneen...missä lie kaikki 10mm hylsätkin taas vaihteeksi...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Työkalusarjoista
No tuosta merkistä en tiedä mutta yhtään ainoata IKH:n työkalua en enää osta. Laatu aivan täyttä paskaa, menee pikkupojilla polkupyörän fiksaamisessa mutta muuten ei tee mitään.

Ihan toista mieltä. Ikh:n ja bilteman kaluilla purkaa kasaa traktorin ja muut, kunhan on iso hylsysarja lisäksi. Onhan niissäkin montaa laatua. Hinnat vain ikh:lla saivat nousemaan yli inflaation tämän vuoden puolelle. Vähentää minun käyntejä puolella..
Näin on :)    IKH:n laadukkaammat työkalut on ihan hyviä, hintaa vaan tahtoo yleensä olla hiukan liikaa.
    Bilteman työkalut oikeastaan kautta linjan on hinta-laatu suhteeltaan kohdallaan ja kun ei kaikkein halvinta osta niin tuntuu kovasti kestäviltä :)   Ja meillä on kyllä laadukastakin työkalua saatu rikki, halvin ei ikinä liene paras mutta ei sitä ole välttämättä kalleinkaan :-\

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Työkalusarjoista
Tuon sarjan pihdit ja oikeastaan melkein koko oikea setti näytti perus halpistyökaluilta. Ihan tuurissaan onko metalliseos käyttökelpoista vai taiwanin joulutinaa. Ja se on varma että kaikki pihdot on kölöhön mallisia.

Ittellä työkaluja monenlaatuisia; biltemaa, edullista markettikamaa ja kalliimpiakin merkkejä. Täysin käypäsiä kiintoavaimia ja hylsyjä olen ostanut halpismarketeistakin pilahalvalla. Kerran oli 13 mm kiintoavaimia korissa eurolla kipale ja ihan IKH:n avainten veroisia ovat. Ja useampi kappale tuli hankittua 1/2" hylsysettejä jossa oli 10, 13, 17 ja 19 mm hylsyt, 2 euroa setti. Nämäkin ihan Biltema/IKH laatua eli täysin käyttökelpoisia ja varsin siroja vieläpä.

Lukkorengaspihtejä on Kamasaa ja Stahlwilleä, melko samalla viivalla ovat. Bacho on nykysin vähä kahtoen ostettava, laadussa on heittoa. Knipexiin ei ole vielä tarvinnut pihdeissä pettyä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Työkalusarjoista
Pihdit on sellaisia työkaluja että niitä vaan ei kannata ostaa halpoja. Niillä markettipihdeillä ei vaan tee mitään. Knipexit on ollu kyllä kaikki hyviä. Kiintolenkkejä löytyy monenmoisia. Tahtoo itsellä olla vähä katoavaa luonnonvaraa eli usein ostan suht edullisia.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Työkalusarjoista
Naapuri nimitti halpoja siirtoleukapihtejä kuolleenveren tongeiksi. ;)
Mystinen kesälaatumies

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Työkalusarjoista
knipexit pihteinä kyllä hyviä
pienet semmoset ovat aina taskussa mukana työhommissa

isoja hintaeroja 180mm nipexeissä
jossakin 29€ ja toisessa paikkaa 17€
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Työkalusarjoista
Parhaat valmistaa tietty Facom. Niitä ei anneta lainaan kuin kuittia vastaan.

http://www.facom.com/fr-en/h-30-Facom.html
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

roadman

  • Vieras
Vs: Työkalusarjoista
Avaimet säilyy tallessa kun investoi vaikkapa tuollaiseen ja lukittavaa mallia, niin ei pikku asentajakaan lainaa avaimia  ;)

http://www.powerplustools.fi/tyokalulaatikot-ja-vaunut/?osCsid=4a2a1bb7e72a12d75433a1f3eeb398ca

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Työkalusarjoista
Vaunu auttaa hävikkiin jos remontit tehdään hallissa.

Mulla lukumääräisesti useimmat taitavat olla metsässä, tälläkin hetkellä parhaat avaimet ovat koneessa ja kone kuusen alla mättään päällä.

Sellainen kunnon maastokuorma-autosta tehty huoltoauto jossa on sähköt, lämmöt, valot, sorvit, hitsit, prässit, varaosat ja pelit olisi aika ihanteellinen... puolustusvoimillahan noita ainakin on :-)

Ja sitten mä heräsin ja pistin vaimon ulos. Vai oliko se kissa... kuitenkin piti pahaa ääntä...

roadman

  • Vieras
Vs: Työkalusarjoista
Aivan metsäkone ja muilla yrittäjillä on tuo ongelma , mutta perusmaatalous hommissa avaimet voipi olla aivan hyvin hallissa. Ottaa mukaan vain jokusen avaimen mitä luulee eniten tarvitsevansa ja jos isompi remontti tulee hakee sitten enemmän avaimia. näin ainankin toimittiin silloin kun olin aktiivisesti maatlaous töissä keväisin ja syksyisin.
Itse kanssa tuota huolto autoa miettinyt. ois se vaan hyvä. olisavaimet aina valmiina lähtöön ja kotona kin ajais auton koneen viereen niin olisvat hyvin äärellä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Työkalusarjoista
Jos ei ihan kokonaista autoa, niin reilumpaan katettuun auton peräkärryyn pystyy fiksulla suunnittelulla myös kokoamaan melkoisen keikkakorjaamon. Olen nähnhyt tuollaisen ihan huoltoyrittäjällä ja oli toimiva. Voi pitää normaalisti hallissa, tai sitten napata keikalle mukaan.

Tietysti oma järjestelmällisyys ja huolellisuus ratkaisevat sen pysyvätkö palikat järjestyksessä ja tallessa. Joutuu tunnustamaan että itsellä olisi tässä suhteessa vielä hieman parantamisen varaa :-/

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Työkalusarjoista

Tietysti oma järjestelmällisyys ja huolellisuus ratkaisevat sen pysyvätkö palikat järjestyksessä ja tallessa. Joutuu tunnustamaan että itsellä olisi tässä suhteessa vielä hieman parantamisen varaa :-/
[/quote]

  Just tuon takia ostinkin sen siltä huijarilta,on paikka kaikelle ja ehkä tulee pantuakin jutut omiin koloihinsa,,
 Tosin tuokin hinta mitä tuossa likee panee vähän vuntsimaan kannattaako..mulle jäi se 35€ hintaa komplektille, kyllähän kai jotain senrahan edestä on käyttöä..

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Työkalusarjoista

Sellainen kunnon maastokuorma-autosta tehty huoltoauto jossa on sähköt, lämmöt, valot, sorvit, hitsit, prässit, varaosat ja pelit olisi aika ihanteellinen... puolustusvoimillahan noita ainakin on :-)

Ja sitten mä heräsin ja pistin vaimon ulos. Vai oliko se kissa... kuitenkin piti pahaa ääntä...
Aina kun rupee sprintterin perä olemaan täynnä työkaluja niin mieleen hiipii ajatus kyytiin nostettavasta työkalukontista, kun kuljetuksiakin hoitaa samalla autolla niin on kovasti tyhjäämistä :(