Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Työkalusarjoista  (Luettu 14582 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Työkalusarjoista
Yks ulkolainen kaupamies Lidlin pihalla ajoi viereen ja oli lentämässä suomesta ja piti saada lastia kevennettyä,oli 2 just noita,pitkän tinkimisen perästä luovutti ne molemmat yht.70 €...
 
Tämä on muuten mielenkiintoinen ilmiö... en kylläkään ollut Lidlin pihalla, mutta samaa tekniikkaa käyttäen kaveri kaivoi vuokrabemarin takapaksista "viimeisen" veitsisarjan samalla myyntipuheella. Aikansa kun keskusteltiin, niin 1/3 alkuperäisestä pyynnöstä kouraan ja veitsisarja "ikuisella takuulla" tuli ostettua. Ei kylläkään valmistajan nimeäkään ollut missään... No, tyttärellä opiskeluboksissa tuntuu hyvin toimivan, siellähän kaikki juusto- ja fileenleikkuuveitset ovat tehokäytössä.

Petri

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Työkalusarjoista
Täs joku vuosi sitten ostin bahcon työkalusarjan sellasen joka sisältää myös tuupaiset hylsyt maksoi 180 euroa,sen jälkeen en juuri ole muihin avaimiin koskenut.on aivan erilaisia käteen kun nuo bilteman ym hilpetöörit.

Vieläkö tänä päivänä Bahco-merkillä on myynnissä jotakin kunnollista tavaraa? Mitä minä olen katsellut, melkoista kuraa ranskalaiset tuolla merkillä Kiinassa teettävät. Nopealla aikataululla rahastetaan ja tuhotaan perinteikkäät ruotsalaismerkit Bahco ja Stiga.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Työkalusarjoista
Yks ulkolainen kaupamies Lidlin pihalla ajoi viereen ja oli lentämässä suomesta ja piti saada lastia kevennettyä,oli 2 just noita,pitkän tinkimisen perästä luovutti ne molemmat yht.70 €...
 
Tämä on muuten mielenkiintoinen ilmiö... en kylläkään ollut Lidlin pihalla, mutta samaa tekniikkaa käyttäen kaveri kaivoi vuokrabemarin takapaksista "viimeisen" veitsisarjan samalla myyntipuheella. Aikansa kun keskusteltiin, niin 1/3 alkuperäisestä pyynnöstä kouraan ja veitsisarja "ikuisella takuulla" tuli ostettua. Ei kylläkään valmistajan nimeäkään ollut missään... No, tyttärellä opiskeluboksissa tuntuu hyvin toimivan, siellähän kaikki juusto- ja fileenleikkuuveitset ovat tehokäytössä.

Mistähän noi huijarit sen kaman saavat,olen 4-5 kertaa joutunut noitten kaupankäynnin kohteeksi,useimmiten vaatteita kauppaavat menetelmällä "tästä ilmainen ja tästä vielä," kunnes tulee sellainen lopuksi mistä pitäs maksaa lähes käypä hinta,,no,olen senverran kookas ettei niillä ole ollut mun kokoani niin niistä on jäänyt kaupat tekemättä,muutoin kyllä olis saanut edullisia kamppeita..
Petri

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Työkalusarjoista
Avaimet säilyy tallessa kun investoi vaikkapa tuollaiseen ja lukittavaa mallia, niin ei pikku asentajakaan lainaa avaimia  ;)

http://www.powerplustools.fi/tyokalulaatikot-ja-vaunut/?osCsid=4a2a1bb7e72a12d75433a1f3eeb398ca

Minä ostin tuossa linkissä olevan ensimmäisen mallisen vaunun Boxona alle 400 verolla. Eli kannattaa vähä kysellä ja kattella mikä olis sopivan hintainen/järeä vaunu omaan käyttöön.

Raivautui pajan työpöytä työkaluista senjälkeen kun työkaluvaunun ostin... ainakin hetken ajaksi  :D  Nyt se on taas täynnä jotain rompetta

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Työkalusarjoista
Gedoren ja Saltuksen avaimia käytössä=teollisuuslaatua ja se on totta.Tässä on hyvä sarja ja edullinen nyt poistomyynissä.http://www.protools.fi/kasityokalut/hylsysarjat/1-2-sarjat-1/heyco-expert-jumbo-tyokalusarja-raskaalle-kalustolle.html
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Työkalusarjoista
Gedoren ja Saltuksen avaimia käytössä=teollisuuslaatua ja se on totta.Tässä on hyvä sarja ja edullinen nyt poistomyynissä.http://www.protools.fi/kasityokalut/hylsysarjat/1-2-sarjat-1/heyco-expert-jumbo-tyokalusarja-raskaalle-kalustolle.html
Puolituumaisista hylsyistä, ruuvimeisseleistä, pajavasarasta, muutamasta meististä ja kiintoavaimista on kyllä 890€ järjetön hinta :o :o
  Kävin taas biltemalla. Ostinkin jotain, viemäriputkien osat ja aitaustarvikkeet oli varsin halpoja. Halpa poranteräsarja tuli ostettua, ostin vielä lisäksi yksittäinkin sen koon poran mitä tarvitsin, hyvin pystyy ja lastuaa kevyesti :)        Hylsysatsia olin aikonut vilasta mutta unohdin, vanhastakaan satsista ei ole yhtäkään hylsyä hajonnut vaikka olen noita monia hiukan sorvissa keventänytkin ::)

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Työkalusarjoista
Huolto autoa mäkin mietin kun harjasin pari vuotta sitten. Silloin kun on yli väsynyt saa ne fiksut ideat. Mä mietin joku pieni auto aalto, micra liteace. Siihen valmiita työkalu kaapeja silleen että sen kun ottais auton ovi auki se olis siinä. Migi sais matkaan, pullon sais vaikka olla telineessä ulkona. Rautakanget lekat sun muut sai olla telineessä ulkona. Itse kelautuva voimajohto että saa pistokeita rälläkään tai muuhun ja migin toimimaan.Tämä auto olisi vain piha käytöön ja illaksi ovet kiinni, jos ei jaksa ajaa sisään, jos tekee huoltoa ulkona. Kun ei ole mitään varsinaista hallia.

Edelinen isäntä osti oliskohan ollut rexroth? täydelinen työkalukaappi jotenkuten halvalla ja oli aika laadukas ja kattava. Nykyisessä työpaikassa on ikh josta paljon työkaluja on vääntyneitä tai rikki ja maksoi 1500€.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Työkalusarjoista
Tänään tilasin ikh:n työkaluvaunun ku sai emännälle harraste painepesurin kylykiääsenä  8)Vaunu oli ikh 1500...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Työkalusarjoista
Aion ostaa 3/4 tumman hylsysarjan maatalouskäyttöön, hylsyt n 20 - 50 mm, räikkä ja muutama jatko sekä mielellään kiinteä vääntövarsi.

Mikä merkki olisi paras ostos? Tavoite on että sarja kestää loppuelämän ja jää vielä kp:llekin jaettavaksi. Saa maksaa 500-800€, riippuen sisällöstä.

Stahlwille ekana mielessä kun tuossa kylällä myydään, miten esim Wurth tai Facom, olisivatko paremmat? Käyttö on maatalouskoneiden huolto kotona, ei mitään ammattimaista mutta arvostan laatua. Onko parempi valita 6 tai 12 kulmainen hylsy?

Noita pikkuavaimia sitten täydennetään monta halpasarjaa tarpeen mukaan ja irtohylsyjä saa hakea melkein joka kuukausi kun hajoavat siihen yhteen ruosteiseen mutteriin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Työkalusarjoista
Kaikki noista merkeistä on laatua... Nuo on niitä miesten leluja mitä pitäis hypistellä käsissä että tietäis mikä tuntuu mukavimmalta. Minä tykkään enemmän 6-kulmaisesta hylsystä... Aina jos tietää että on tiukassa pultti tai mutteri niin voimahylsyllä sitten. Istuu kuin nenä päähän pultin kantaan ja kestää.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Työkalusarjoista
Oma 3\4" sarja taitaa olla Facomin tekoa, 6 kulmaisilla hylsyillä. Tuolla on kymmeniä vuosia ikää ja kiinteästä vääntimestä on hajonnut hylsyn paikalleen lukitseva nasta. Muuta vikaa ei sarjassa ole. Tuossa kokoluokassa ei hylsyjen kestävyydessä eikä siroudessa liene kovin suuria eroja, tärkeintä lienee että hylsyistä ja jatkopaloista löytyy lukitus. Toki joissain hommissa on mukava kun räikkäväännin on hyvä käyttää ja sitä uskaltaa myös käyttää. Harvoinhan noita isoja hylsyjä tarviaa, mutta kun tarviaa niin yleensä joutuuvat kunnon koetukselle.
(viime kesänä aukaisin vuosikymmenet kiinni olleita kuorma-auton vanteen muttereita. Vääntimen jatkona oli putkivarsi ja rautakanki ja itse olin varren päässä painona...)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's