Mulla on sama peli ja kaura on ollut hitainta lajiteltavaa. Mulla menee ohra paljon reippaammin, samoin vehnä.
Muistaakseni mulla on 10mm sisäseula . Sisäseulan liian pieni koko hidastaa lajittelutehoa huomattavasti. Mielestäni sisäseulan ei tarvitse poistaa kuin kylvökonetta mahd tukkivat tähkät ja oljenpätkät. Suurien jyvien pois lajittelu on turhaa. mulla on toinen sisäseula pitkultaisilla aukoilla ja se sopii hyvin kauralle sekä vehnälle.
Ulkoseula, eli rumpu on vakio 2,3mm ja se on hiukan turhan isoreikäinen kauralle ja rukiille. 2mm olisi sopiva reikä ulkoseulassa, ainakin kauran ja rukiin kohdalla. Mulla ei ole varsinaisia rypsiseuloja, mutta olen lajitellut rypsiä ottamalla hyvän tavaran siitä mistä pienet jyvät tulevat. Elikä olen käyttänyt lähinnä vain rummun 2,3mm ulkoseulaa. Tällä yhden seulan metoodillakin olen saanut rypsin roskapitoisuutta putoamaan tuntuvasti ja on nopeaa.
Vehnällä pääsee tuollaiseen 1000kg tuntivauhtiin Em seuloilla kunhan kallistaa rummun mahd vaakasuoraan. Ohrallakin yli 600 kg tunti kun on 10mm sisäseula. Kaura on hitainta ja siitä tulee pirusti pientä jyvää tuolla 2,3 rummulla. Vehnän lajittelussa on semmoinen juttu, että rummun reijät ei meinaa pysyä auki vaan jyviä tarttuu koko ajan kiinni. Mulla on sellainen auton lumiharja jonka harjakset on peltikiljotiinilla lyhennetty ja sillä, sekä muovilastalla saa jotenkuten pidettyä aukot auki, kun käy vähän väliä putsaamassa (kone voi pyöriä kaiken aikaa). eihän kone tosiaan ole mikään huippunopea, mutta sopivalla sisäseulalla kyllä pääsee tuollaiseen yli 600kg /h