Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Taka/vastapaino  (Luettu 18642 kertaa)

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Taka/vastapaino
Minkäslaisia vastapainoja olette rakennelleet etukuormain töitä auttamaan?
Pitäisi hommata tai rakennella reilun 1000 kg puntti traktorin perään.
Tähän asti raskas lumilinko on ollut painona raskaimmissa nostoissa/kuormauksissa, mutta se on epäkäytännöllinen pituutensa ja leveytensä vuoksi, joten puntti pitäisi olla suht näppärän kokoinen ja helposti kiinnitettävissä että pois jätettävissä. Joko 3-pite kiinnike tai putkipalkki tupet.
Löytyskös asiallisia ehdotuksia?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26121
  • vastustan
Vs: Taka/vastapaino
Minkäslaisia vastapainoja olette rakennelleet etukuormain töitä auttamaan?
Pitäisi hommata tai rakennella reilun 1000 kg puntti traktorin perään.
Tähän asti raskas lumilinko on ollut painona raskaimmissa nostoissa/kuormauksissa, mutta se on epäkäytännöllinen pituutensa ja leveytensä vuoksi, joten puntti pitäisi olla suht näppärän kokoinen ja helposti kiinnitettävissä että pois jätettävissä. Joko 3-pite kiinnike tai putkipalkki tupet.
Löytyskös asiallisia ehdotuksia?
kaivonrengas johon kasaat kaikki romuraudan mitä löytyy ja loppu betonia, kiinnikkeet nostovarsille ja työntövarrelle.... tämä lienee halvin tapa.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Taka/vastapaino
4 kuorma-auton vannetta päällekkäin kaks vierekkäin ja siihen alle järee kulmarautakehikko. Vanteet kiinni toisiinsa hitsaamalla ja korvakot riittävän järeät varsia varten. Petonkia ja romurautaa lyötiin vanteet täyteen ja nostokorvat siihe vanteiden yläosaan. Painosta ei tietoa mutta olettamus on et riittävästi. Maxxumis eturenkaat juur pysyy maassa kun o ajelee normaalisti, on aikas tasapainosen olonen tuolla systeemillä kun rupee kuormaajahommeileita tekeen. Viel pitäs huomioväritys tehä siihen sitten.

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Taka/vastapaino
Laita nestetäyttö takarenkaisiin. Kahteen 18.4-38 renkaaseen taitaa mennä hieman yli 1000 kg nestettä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Taka/vastapaino
Minulla on trukin vastapaino jonka paino on lähempänä kolmea tonnia :o   Tuo nyt vain sattui olemaan hyvän mallinen ja siinä on kaksi isoa reikää joista saa vetovarsiin tuon napattua.   Paino oli kyllä yllätys, meinasin tuota nostaa bobbarilla enkä saanut kun pökkimällä hiukan siirtymään ;D

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Taka/vastapaino
Laita nestetäyttö takarenkaisiin. Kahteen 18.4-38 renkaaseen taitaa mennä hieman yli 1000 kg nestettä.
Tää on ihan hyvä vaihtoehto, vaan ei vähennä etuakselin raistusta niin hyvin kuin nostolaitteissa oleva paino. Yks vaihtoehto on vaan paksu levy nostolaitteeseen ja siihen korvakot kiinni. Sillä varmaan sais polannettakin poistettua talvella. Minkä koneen perässä tuo rukin paino on?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Taka/vastapaino
Mä joskus ehdotin että laittakaa liukukiskot takasillan päälle ja niistä painon niin että puntti on lähiasennossa sopivassti muotoiltuna ulosottoakselin ja työntvarren korvakkeen välillä. Sitten kun rupee kuormaamaan niin työntää painon hydraulisesti 1,5 metriä taaemmaksi. Hyötynä että ei kasvata kokonaispainoa paljon ja on aina mukana. Lisäksi saa kunnon vastapainon tarvittaessa. Ihan näpertelemättä ei toki synny mutta voi olla valmiina aika hyvä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Taka/vastapaino
Mä joskus ehdotin että laittakaa liukukiskot takasillan päälle ja niistä painon niin että puntti on lähiasennossa sopivassti muotoiltuna ulosottoakselin ja työntvarren korvakkeen välillä. Sitten kun rupee kuormaamaan niin työntää painon hydraulisesti 1,5 metriä taaemmaksi. Hyötynä että ei kasvata kokonaispainoa paljon ja on aina mukana. Lisäksi saa kunnon vastapainon tarvittaessa. Ihan näpertelemättä ei toki synny mutta voi olla valmiina aika hyvä.
Tuollaiseen tarkoitukseen olen tuurin huutokaupasta aikonut jo useamman kerran ostaa takakuormaimen mutta on aina noussut hinta korkeammalle kun on ollut varaa maksaa :)
  Niin tuo trukin takapaino, ymmärsin myyjän puheesta että tuo on valmet td 70:sen alempi takapaino. On siinä ainakin samaa näköä, on tuollainen trukkikin tuolla reservissä :)   Ja osia tuollaiseen, mastokin, vuosia olen jo pohtinut että mihin ihmeeseen sitäkin voisin käyttää :-\

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Taka/vastapaino
Laita nestetäyttö takarenkaisiin. Kahteen 18.4-38 renkaaseen taitaa mennä hieman yli 1000 kg nestettä.
Tää on ihan hyvä vaihtoehto, vaan ei vähennä etuakselin raistusta niin hyvin kuin nostolaitteissa oleva paino.
Eikä ylimääräistä painoa saa kovin helpolla pois peltohommiin..

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Taka/vastapaino
 Pikkuisena vihjeenä kannattais harkita mahdollisen betonivalun sisään laittaa vanteiden painoja. Ämpärillisen massa on aika suuri!  Niitä saa rengasliikkeistä "muodollista" korvausta vastaan. Itse tein lumiperälevyyn, joka on suoraan vetovarsissa kiinni, kaukalon johon valoin niitä rengaspainoja ja betonia. Tulikin yht'äkkiä vähän turhankin painava. Se on sitten kesäisinkin toiminut Pikkufendtin peräpainona, jos on tarvinut enemmän hiekkaa mättää kuin pari kauhallista.
   Takapaino olisi tosiaan hyvä olla mahdollisimman vähän ulkoneva ja helppo ottaa perään. Jos se on  v-mäinen niin ei sitä aina tule sitten laitettua. Yksi idea olisi vielä lisätä painoon koukku, jolla saa tilapäisesti vaikka kärryä siirreltyä.  Entinen Deutz M610 oli siitä kiva ettei se tarvinut mitään peräpainoja. Pikkufendtissä meinaa perä olla kevyt ja tätä ominaisuutta korostaa pitkät aisat kuormaajassa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

realisti

  • Vieras
Vs: Taka/vastapaino
oon monesti miettinyt että mihin tuota vastapainoa oikeen tarttee? jd 6900 + q75 yhdistelmällä saa just jd:n takanurkan ylös kun nostaa sen mitä quicke jaksaa, eli normi hommissa 2 sr-paalia ei vielä perää keikuta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Taka/vastapaino
oon monesti miettinyt että mihin tuota vastapainoa oikeen tarttee? jd 6900 + q75 yhdistelmällä saa just jd:n takanurkan ylös kun nostaa sen mitä quicke jaksaa, eli normi hommissa 2 sr-paalia ei vielä perää keikuta.
Ihan vaikka hyvän ystäväsi, Etu-Akselin vuoksi?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

realisti

  • Vieras
Vs: Taka/vastapaino
oon monesti miettinyt että mihin tuota vastapainoa oikeen tarttee? jd 6900 + q75 yhdistelmällä saa just jd:n takanurkan ylös kun nostaa sen mitä quicke jaksaa, eli normi hommissa 2 sr-paalia ei vielä perää keikuta.
Ihan vaikka hyvän ystäväsi, Etu-Akselin vuoksi?

Ei kyllä ole vielä yhteenkään koneeseen akseliremppaa tarvinnut tehdä, tosin kaikki on vaihdettu pois alle 10 000h:ssa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Taka/vastapaino
oon monesti miettinyt että mihin tuota vastapainoa oikeen tarttee? jd 6900 + q75 yhdistelmällä saa just jd:n takanurkan ylös kun nostaa sen mitä quicke jaksaa, eli normi hommissa 2 sr-paalia ei vielä perää keikuta.
Ihan vaikka hyvän ystäväsi, Etu-Akselin vuoksi?

Ei kyllä ole vielä yhteenkään koneeseen akseliremppaa tarvinnut tehdä, tosin kaikki on vaihdettu pois alle 10 000h:ssa.
Olkatapit kulahtaa kun landehoon Texelistä kudottu jussipaita. ;D

 No, teilläpäin etuakselin katkeeminen on arkipäivää siinä kun täällä esim. hyttysen puremat juhannuksena. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Taka/vastapaino
Ja sit ettei mee taas ihan vituiks koko homma ni,

Toi VinonHiivan rengaspainopaketti on kätevä. Sit vaihtoehtosesti voi kysellä jostakin puhalluspajasta vanhaa puhalluskuulaa, painaa sitten aivan vitusti.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159