Ihan tarkennuksena että tuo on oikealla puolella olevalla mekaanisella suunnanvaihtimella, eikä ratin vasemmalla olevalla oranssilla viiksellä? Eli vanhempi kun 2003.
Jos näin niin uskoisin vian olevan vaijerin kiinnityksessä. Nyt en kyllä kuollaksenikaan muista onko tuo vaihdelaatikon päällä, johon pääsee käsiksi kopin maton alla olevan luukun kautta, vai vaihdelaatikon oikeassa kyljessä. Tuo konehan on -40 sarjan jälkeläinen. Niissä ainakin vanhemmissa tuo on muistaakseni laatikon päällä. Siihen menee kaksi vaijeria, toinen suunnanvaihdin ja toinen tuo hidas/nopea. Niissä on tunnistuskytkimet jotka joskus menevät rikki. Noiden ongelma on yleensä vaijerin kiinnityspusla jonka ruuvit löystyvät toiselta puolelta ja sitten koko kiinnike murtuu. Jossakin vaiheessa tuota muutettiin mutta kun en muista oliko se vasta 2003 kun tuli TSA? Samalla nuo anturit taisivat siirtyä laatikon oikeaan sivuun.
Joka tapauksessa kopin matto kannattaa ottaa pois ja alla oleva luukku auki. Sieltä näkee kohdan mihin vaijeri menee ja sitten maalaisjärkeä käyttöön. Uskoisin että vika on vaijerin kiinnityksen löystymisessä, jolloin siirto ei mene perille ja kyseinen anturi ei anna signaalia. Vaijerin kiristystä voi myös kokeilla muuttaa. Eli jos vaijeri on venynyt niin puslaa ulospäin.
Kyseinen anturi voi olla myös kuurassa, eli kannattaa ihan ensin kokeilla lämmintä tallia ennen kun tekee mitään suurempia purkuoperaatioita
PS. laita kommenttia miten homma etenee, etsitään sitten lisää arvauksia