Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe säilöntäainepumput  (Luettu 10978 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: säilöntäainepumput
Se miksi hapotin lakkaa toimimasta on se että johdot ja moottori hapettuu tms kun "vetävät" itseensä happohöyryjä.

Miksi pumpun ja moottorin välissä ei siis ole vaikkapa 50 senttistä akselia. Paketti on vähän turhan tiivis kun happo kiertää 5 sentin päästä moottorista  ???

roadman

  • Vieras
Vs: säilöntäainepumput
Tarkennan vielä jos joku ei hiffannut, jotta tuo edellä olevassa linkissä olevamalli on myös kalvo pumppu.
Tuossa kyseisen maahantuojan edustamat kalvopumppu mallit. En tarkoita että just nämä merkit on ne oikeat vaan vinkiksi jospa tarvitsevalle tuolta löytyis  jotain kehitystä tai ideaa. Itselle ei pumppu tarvista ole.
http://teknopump.fi/kalvopumput.html
Tuo hydraulinen malli vois olla mietinnän arvoinen noissa rehuhommissa.  Pumppua pyöritetään hydemoottorilla eli tuottoa voi muuttaa virtausta lisäämällä tai iskupituutta muuttamalla. Nykyisin sähkölohkot jossa öljyn tuottoa helppo säätää jos omasta lohkosta ottaa pumpulle tuoton. Voihan tuon ottaa  ensiovirtauksen säätöventtiilin avulla muualtakin öljyntuoton pumpulle. Erillisellä hydemoottorilla pyöritettävä pumppu on myös turvallinen hapon ja öljyn sekoittumisen suhteen. Kunhan löytää pumpun joka sietää noita agraari mömmöjä.
linkki pumpun toiminta periaatteeseen
http://teknopump.fi/tuote-esitteet/hydrauliset_annostelupumput/Tekninen%20esite%20(Pulsa%20340).pdf

Eräällä viljanpakkaamolla oli ongelmia pumppujen kanssa kun nestemäisissä peittausaineissa ei ole oikein voiteluominaisuuksia ,niin ratkaisu oli just kalvo pumppu.

Ei kuulosta kovin fiksulta käyttää hydrauliikkaa noin pienen jatkuvan tehon tuottamiseen... kalliit komponentit, eikä se säädettävyyskään pienillä tehoilla niin hyvä välttämättä ole.

Mika

tuosta vois vaikka aloittaa säätämään  ;D 0,5-76l /min. Tuo toimii just ensiovirtauksen mukaan eli ensisijaiseti tuottaa esim. pumpulle  vakiotuoton ja ylimääräinen menee toisio virtaukseen. näin saadaan vakiokierrokset muusta hydrauliikan toiminnoista huolimatta pumpulle, sitä muuttaa ainoastaan vain öljyn viskositetti tai jos pumpuntuotto ei riitä ensiö virtaukseen.   
http://www.salhydro.fi/fi/sahkoventtiilit/proportionaali-virtauksensaatoventtiili

Niin tuosta hinnasta
ostetaankone yhdistelmä joka maksaa tr+ rehu vaunu/paalain 150-200 t ja sitten itketään kun joku hapotin on kallis jos se jokusen tonnin maksaa.

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: säilöntäainepumput

deksta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: säilöntäainepumput
http://www.ytmpumput.fi/pumput/jabsco_12V_ja_24V_pumput      Noukin vaunuun laitettiin viime kesänä tuommonen Jabsco parmax ja siihen kaveriksi kiinasta virta hakkuri, jolla sai sääjettyä tuottoa. Ei tarvi sääjellä välillä, kuten noitten tynnyri hapottimien kanssa, tai odottaa että sais ne ilmakuplat pois letkusta.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: säilöntäainepumput
http://www.ytmpumput.fi/pumput/jabsco_12V_ja_24V_pumput      Noukin vaunuun laitettiin viime kesänä tuommonen Jabsco parmax ja siihen kaveriksi kiinasta virta hakkuri, jolla sai sääjettyä tuottoa. Ei tarvi sääjellä välillä, kuten noitten tynnyri hapottimien kanssa, tai odottaa että sais ne ilmakuplat pois letkusta.
Sama pumppu on mullakin.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: säilöntäainepumput
Niin tuosta hinnasta
ostetaankone yhdistelmä joka maksaa tr+ rehu vaunu/paalain 150-200 t ja sitten itketään kun joku hapotin on kallis jos se jokusen tonnin maksaa.


Niin no, totta tuokin. Toisaalta taas ainakin minulle joka euro joka säästetään järkevästi on tärkeä, ja varmaan monelle muullekin :-\

Pointtina mulla tässä rakentamisessa oli se jotta lähes samaan hintaan mitä tuollainen varsihapotin maksaa sain itse rakentamalla paljon paremman ja kestävemmän hapottimen samoilla ominaisuuksilla.

Sama koskee myös tuota käärijä projektia, samalla rahalla joka tuohon rakentamiseen menee olisin saanut kaupasta melko uuden käärijän mutta en olisi saanut sellaista joka minua miellyttää.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: säilöntäainepumput
Niin tuosta hinnasta
ostetaankone yhdistelmä joka maksaa tr+ rehu vaunu/paalain 150-200 t ja sitten itketään kun joku hapotin on kallis jos se jokusen tonnin maksaa.


Niin no, totta tuokin. Toisaalta taas ainakin minulle joka euro joka säästetään järkevästi on tärkeä, ja varmaan monelle muullekin :-\

Pointtina mulla tässä rakentamisessa oli se jotta lähes samaan hintaan mitä tuollainen varsihapotin maksaa sain itse rakentamalla paljon paremman ja kestävemmän hapottimen samoilla ominaisuuksilla.

Sama koskee myös tuota käärijä projektia, samalla rahalla joka tuohon rakentamiseen menee olisin saanut kaupasta melko uuden käärijän mutta en olisi saanut sellaista joka minua miellyttää.

mutta oisit saanu sellaisen mikä toiminta on testattu.
Pitäs myös tuossa ite rakentelussa muistaa lisätä myös oma palkka hintaan. tonnin säästöllä ei oikeesti monta tuntia kestä vehkeitä rakennella

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: säilöntäainepumput
http://biltema.fi/fi/Veneily/Pumppu/Vesipumppu/Painevesipumppu-25979/

Tollanen laitettiin paalaajaan kokeeksi biologisen aineen kanssa toimimaan. Muuten hyvä muttei onnistu 12 litran pumpulla 2,5 litran tuotto. Säätimestä saa säädettyä muttei käynnisty uudestaan ennen kun saa enemmän jännitettä. Toistaiseksi käytetään siirtopumppuna.
Oon vaatimaton!

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: säilöntäainepumput
Niin tuosta hinnasta
ostetaankone yhdistelmä joka maksaa tr+ rehu vaunu/paalain 150-200 t ja sitten itketään kun joku hapotin on kallis jos se jokusen tonnin maksaa.


Niin no, totta tuokin. Toisaalta taas ainakin minulle joka euro joka säästetään järkevästi on tärkeä, ja varmaan monelle muullekin :-\

Pointtina mulla tässä rakentamisessa oli se jotta lähes samaan hintaan mitä tuollainen varsihapotin maksaa sain itse rakentamalla paljon paremman ja kestävemmän hapottimen samoilla ominaisuuksilla.

Sama koskee myös tuota käärijä projektia, samalla rahalla joka tuohon rakentamiseen menee olisin saanut kaupasta melko uuden käärijän mutta en olisi saanut sellaista joka minua miellyttää.

mutta oisit saanu sellaisen mikä toiminta on testattu.
Pitäs myös tuossa ite rakentelussa muistaa lisätä myös oma palkka hintaan. tonnin säästöllä ei oikeesti monta tuntia kestä vehkeitä rakennella


Pumppu, rosteri kuoret, virtakaapeli, sulakerasia ja katkaisin, ei noitten rustaaminen yhteen ole mitään ydinfysiikkaa. Ei kummosia vikoja voi tulla ja pumpussa 2v. takuu ???

Ja tuo tonni muutaman illan puuhasteluista on mielestäni varsin hyvä "palkka", liki 100e tunti :P