Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sonera *ituttaa  (Luettu 18331 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Sonera *ituttaa
Nyt olisikin pieni tenkkapoo, että missähän ne Soneran meilin käyttäjätunnus ja salasanapaperit edes on. Luultavasti pari vuotta aikaa, kun olen edellisen kerran Soneran postilaatikkoa käyttänyt.
Tää mullakin oli ongelma, kun ei mulla mitään salasanoja tallessa ollut sellaiselle palvelimelle mitä en kerta kaikkiaan ikinä käytä. Ja tosiaan, kävin useammankin kerran, noin vuoden ajalla, keskustelua asiakaspalvelun kanssa kerran lupasivat siirron tehdä, mutta ei siitä vaan lopultakaan mitään tullut. nyt tulee laskut paperilla ja kaikki muu saasta menee soneran s-postiin jonka olen lukenut vain kekrran tuon episodin yhteydessä... Toinen vastaava tarina olis kerrottavana itellan netpostista jonka oli määrä pelastaa mailmaan puut printteriltä, toisin kävi...
Nothing is Something Worth Doing

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Sonera *ituttaa
Ma aloin aikoinani ihmettelemään kun ikinä ei tullut soneralta laskua, vaan aina maksumuistutus. Selvittelin sitten ajan kuluttua asiaa ja ne lähettävät kaiken, siis kaiken laskut mukaanlukein sähköpostiin. No, sähköposti on ihan ok, mutta kun ne menee pelkästään siihen soneran omaan laatikkoon, aspalvelu sanoi että he eivät voi tehdä siirtoa toiseen osoitteeseen ja edelleen lähetystä ei voinut tehdä myöskään soneran spostinkautta. mä tarviin soneralta pelkän langan ja yhteyden, mulla on omat sähköpostini sun muut jutut ja pelkkien soneran laskujen vuoksi en ala päivystämään ihan ylimääräistä postilaatikkoa. Saahan laskut tulostettua myös omilta sivuilta, mutta en myöskään aio kuukausittain alkaa kirjautumaan siihenkään palveluun...

Oli muuten pieni soivi kun mulla ei ollut tiedossa mitään käyttäjätunnuksia minnekkään jne, lopulta kyllästyin ja tilasin paperilaskun. Maksaa muuten erikseen sen lähettäminen..

Sonera on perseestä ja syvältä, mutta kun on ainoa nettioperaattori tällä alueella.
Ihmeellistä. Mulla on Soneran laajakaista ja Soneran meiliosoite, mutta silti lasku tulee kiltisti toiseen meiliosoitteeseen. Ei ole ollut mitään ongelmia. Ei mitään muistikuvaa missä yhteydessä tuo toinen osoite tuli Soneralle määriteltyä. Johonkin se oli kuitenkin annettava. Nyt olisikin pieni tenkkapoo, että missähän ne Soneran meilin käyttäjätunnus ja salasanapaperit edes on. Luultavasti pari vuotta aikaa, kun olen edellisen kerran Soneran postilaatikkoa käyttänyt.
Onko e-lasku käytössä ? Sinne vaan kätevästi laskut.

rookie

  • Vieras
Vs: Sonera *ituttaa
Mää oon ihmetellyt sitä kuidun ylistystä. Eikös langattomuus ole nykyaikaa? Helvetin kallista koko kuidun laittaminen. Ja mihin muka normi nettivantustaja tarvii 100megaa? Meinaako joku sädettää ittensä pistokkeen kautta atmosfääriin? Jos ei alle 10megaa riitä ni sit on aivoissa vikaa ja silmien sekä ruudun välinen yhteys jotenkin hidas. Silmät näyttää kympin nopeutta ruudulta mut aivot lukee sen yks megaseks. Ei se auta vaikka sihen ruutuun lävähtäs miljoonanmegan nopeudella sitä tavaraa jos ei pää toimi.

Mokkulalla mennään ja nekin kehittyy.

Mokkulakin tarvitsee sitä nopeaa kuitua jossain vaiheessa ketjua...mokkulan käyttäjät hyötyvät myös nopeista kuituyhteyksistä kun ei ahdista ihan niin paljoo kun on monta mokkulamiestä samassa tolpassa.  ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sonera *ituttaa
Mää oon ihmetellyt sitä kuidun ylistystä. Eikös langattomuus ole nykyaikaa? Helvetin kallista koko kuidun laittaminen. Ja mihin muka normi nettivantustaja tarvii 100megaa? Meinaako joku sädettää ittensä pistokkeen kautta atmosfääriin? Jos ei alle 10megaa riitä ni sit on aivoissa vikaa ja silmien sekä ruudun välinen yhteys jotenkin hidas. Silmät näyttää kympin nopeutta ruudulta mut aivot lukee sen yks megaseks. Ei se auta vaikka sihen ruutuun lävähtäs miljoonanmegan nopeudella sitä tavaraa jos ei pää toimi.

Mokkulalla mennään ja nekin kehittyy.

Mokkulakin tarvitsee sitä nopeaa kuitua jossain vaiheessa ketjua...mokkulan käyttäjät hyötyvät myös nopeista kuituyhteyksistä kun ei ahdista ihan niin paljoo kun on monta mokkulamiestä samassa tolpassa.  ::)
GSM, GPRS, EDGE, 2G, 3G, 4G ja on UMTS, HSPA ja vielä HSPA+. Kaikki langattomia. Lisäanttenneja netti pullolaan ja löytyy jos jonkin sortin styrkkaria singnaalin vahvistamiseen. Laittaakaa vaan 1700eken kuitua, mää surffaan HSPA plussalla ja saan 5 megaa sisuksiin sekä 4 ulos.

Toi on totta et mitä enämpi kansaa roikkuu vielä sentraali-santran tekniikalla, sen parempi langattomille. ;D Ruuhka-aikana kuten loma-aikoina tuppaa tuokin 5 megaa supistua 3.5 megaan, johtuen kaikista finninaamoista jotka "tykkää" eri asioista lärvikirjassa ja mesettää kaveriporukalle.

Ja hintaa mokkishuville tulee 9.90e/kk.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Sonera *ituttaa
Edgellä ei paljon juhlitta mokkulanopeuksissa.  :(
Mystinen kesälaatumies

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sonera *ituttaa
Edgellä ei paljon juhlitta mokkulanopeuksissa.  :(

Juu ei. 3G tarvii olla vähintään. Mut noilla "douppingeilla" saa kummasti ytyä nopeuteen.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Sonera *ituttaa
Mulla on ollu soneran liittymä ihan alusta lähtien, kohta parikymmentä vuotta. Ei mitään ongelmia.
sonera on ollu kans ikuisuuden, lasku on suoravelotuksessa ja puhelut ei katkeile. helppoa ja luulisin että myös  halpaa.
yleensä sieltä joku tyttö soittaa ja kertoo tarkistelleensa vähän puheaikoja ynnä muuta toimintaa ja esittää uusia edullisempia ratkaisuja kun on ollut tapana jättää koko soneran kuori aukasemmatta ;D kun kyselee mites vanhoja asiakkaita muistetaan niin aina ne jotain keksii.
ei voi moittia soneraa meikäläinen :)

Viimeksi muokattu: 30.01.12 - klo:23:33 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Sonera *ituttaa
Ma aloin aikoinani ihmettelemään kun ikinä ei tullut soneralta laskua, vaan aina maksumuistutus. Selvittelin sitten ajan kuluttua asiaa ja ne lähettävät kaiken, siis kaiken laskut mukaanlukein sähköpostiin. No, sähköposti on ihan ok, mutta kun ne menee pelkästään siihen soneran omaan laatikkoon, aspalvelu sanoi että he eivät voi tehdä siirtoa toiseen osoitteeseen ja edelleen lähetystä ei voinut tehdä myöskään soneran spostinkautta. mä tarviin soneralta pelkän langan ja yhteyden, mulla on omat sähköpostini sun muut jutut ja pelkkien soneran laskujen vuoksi en ala päivystämään ihan ylimääräistä postilaatikkoa. Saahan laskut tulostettua myös omilta sivuilta, mutta en myöskään aio kuukausittain alkaa kirjautumaan siihenkään palveluun...

Oli muuten pieni soivi kun mulla ei ollut tiedossa mitään käyttäjätunnuksia minnekkään jne, lopulta kyllästyin ja tilasin paperilaskun. Maksaa muuten erikseen sen lähettäminen..

Sonera on perseestä ja syvältä, mutta kun on ainoa nettioperaattori tällä alueella.

Voit tilata laskun NetPostiin ja saat ilmoituksen saapuneesta laskusta omaan sähköpostiisi. Itse olen jonkun aikaa ottanut kaiken paperipostini NetPostiin eikä paperipostissa tule enää juurikaan mitään, ei edes mainoksia, kun on kaikki mahdolliset mainosestot päällä ja numerot salaisena.

http://www.posti.fi/netposti/esittely/

talutehnika

  • Vieras
Vs: Sonera *ituttaa
Mää oon ihmetellyt sitä kuidun ylistystä. Eikös langattomuus ole nykyaikaa? Helvetin kallista koko kuidun laittaminen. Ja mihin muka normi nettivantustaja tarvii 100megaa? Meinaako joku sädettää ittensä pistokkeen kautta atmosfääriin? Jos ei alle 10megaa riitä ni sit on aivoissa vikaa ja silmien sekä ruudun välinen yhteys jotenkin hidas. Silmät näyttää kympin nopeutta ruudulta mut aivot lukee sen yks megaseks. Ei se auta vaikka sihen ruutuun lävähtäs miljoonanmegan nopeudella sitä tavaraa jos ei pää toimi.

Mokkulalla mennään ja nekin kehittyy.

Mokkulakin tarvitsee sitä nopeaa kuitua jossain vaiheessa ketjua...mokkulan käyttäjät hyötyvät myös nopeista kuituyhteyksistä kun ei ahdista ihan niin paljoo kun on monta mokkulamiestä samassa tolpassa.  ::)
GSM, GPRS, EDGE, 2G, 3G, 4G ja on UMTS, HSPA ja vielä HSPA+. Kaikki langattomia. Lisäanttenneja netti pullolaan ja löytyy jos jonkin sortin styrkkaria singnaalin vahvistamiseen. Laittaakaa vaan 1700eken kuitua, mää surffaan HSPA plussalla ja saan 5 megaa sisuksiin sekä 4 ulos.

Toi on totta et mitä enämpi kansaa roikkuu vielä sentraali-santran tekniikalla, sen parempi langattomille. ;D Ruuhka-aikana kuten loma-aikoina tuppaa tuokin 5 megaa supistua 3.5 megaan, johtuen kaikista finninaamoista jotka "tykkää" eri asioista lärvikirjassa ja mesettää kaveriporukalle.

Ja hintaa mokkishuville tulee 9.90e/kk.


SKN: "Mää oon ihmetellyt sitä kuidun ylistystä. Eikös langattomuus ole nykyaikaa? Helvetin kallista koko kuidun laittaminen. Ja mihin muka normi nettivantustaja tarvii 100megaa?"


Niin mitä 1700 eken kuitua? Ai ruuhka-aikoina "5 Megaa" supistuu 3.5 Megaan?   ;D


"ja löytyy jos jonkin sortin styrkkaria singnaalin vahvistamiseen"

WTF!!! singnaali??? Laulava napakettuko?

Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo:07:55 kirjoittanut talutehnika

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Sonera *ituttaa
GSM, GPRS, EDGE, 2G, 3G, 4G ja on UMTS, HSPA ja vielä HSPA+. Kaikki langattomia. Lisäanttenneja netti pullolaan ja löytyy jos jonkin sortin styrkkaria singnaalin vahvistamiseen. Laittaakaa vaan 1700eken kuitua, mää surffaan HSPA plussalla ja saan 5 megaa sisuksiin sekä 4 ulos.

Toi on totta et mitä enämpi kansaa roikkuu vielä sentraali-santran tekniikalla, sen parempi langattomille. ;D Ruuhka-aikana kuten loma-aikoina tuppaa tuokin 5 megaa supistua 3.5 megaan, johtuen kaikista finninaamoista jotka "tykkää" eri asioista lärvikirjassa ja mesettää kaveriporukalle.

Ja hintaa mokkishuville tulee 9.90e/kk.


SKN: "Mää oon ihmetellyt sitä kuidun ylistystä. Eikös langattomuus ole nykyaikaa? Helvetin kallista koko kuidun laittaminen. Ja mihin muka normi nettivantustaja tarvii 100megaa?"


Niin mitä 1700 eken kuitua? Ai ruuhka-aikoina "5 Megaa" supistuu 3.5 Megaan?   ;D


"ja löytyy jos jonkin sortin styrkkaria singnaalin vahvistamiseen"

WTF!!! singnaali??? Laulava napakettuko?

Nii mää en mittää näistä asioista ymmärrä, mutta täälläpäin tosiaan firmat pitää kyläkouluilla markkinointitilaisuuksia, joissa kaupitellaan kylille valokuituliittymää, hintaa sille on jotakin 1700-3500 euroo per talous, ja enemmänkin, heti vaan kaikki mukaan....
Ja se, että kun kakarat tulee koulusta kotiin, niin sen jälkeen on ns.ruuhka-aika, ja netti on jumissa, kun siellä on kaikki yhtä aikaa keskusten tukkona. illalla taas klo 23 jälkeen saattaa 8 megan liittymällä saada jopa 5 megaa liikkuun!

talutehnika

  • Vieras
Vs: Sonera *ituttaa

[/quote]

Nii mää en mittää näistä asioista ymmärrä, mutta täälläpäin tosiaan firmat pitää kyläkouluilla markkinointitilaisuuksia, joissa kaupitellaan kylille valokuituliittymää, hintaa sille on jotakin 1700-3500 euroo per talous, ja enemmänkin, heti vaan kaikki mukaan....
Ja se, että kun kakarat tulee koulusta kotiin, niin sen jälkeen on ns.ruuhka-aika, ja netti on jumissa, kun siellä on kaikki yhtä aikaa keskusten tukkona. illalla taas klo 23 jälkeen saattaa 8 megan liittymällä saada jopa 5 megaa liikkuun!
[/quote]


Mun viestittely aiheesta alkoikin velipojan otettua 100 megan kuituliittymän kun ilmaiseksi sai. Kaivurikuski vihjaisi että Sonera tulee tarjoamaan "vanhoille" asiakkaille sitä ilmaiseksi. Velipoika liittyi vain ja ainoastaan tästä syystä Soneran asiakkaaksi ja puolen puoden kuluttua asiakkuus jo palkittiinkin, valokuitu oli jo tuulikaapissa valmiina. Tuskinpa olisi kuidusta 1700 euroa maksanut kun ns. normihintakin oli tonnin luokkaa. Nyt ei ruuhka-aikana ahdista vaikka liikkuisi vain 50 megaa.  :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Sonera *ituttaa
sepä onkii somaa miten eriarvoisia immeiset onkaan ympäri lääniä!                itellä kuitu kulkee tossa parsataa metriä alempana mäen alla mutta ei siitä saa tänne edes karvaa ottaa kun se onkii siirretty armeijan ???? käyttöön!   helkutti koko läänin alueella ei ole mitään armeijaan viittaavaakaan mut yhteys jonnekin olis!          ja kaapelit puh.yhd. toimesta ovat sellasessa kunnossa että ei edes lankapuheluita voi sen rätinän ja paukkeen takia soittaa!   hyvä jokuvirma!   ( nimi niin outo että ei jää mieleen, ulkokieltä kai! )  :o

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Sonera *ituttaa
sepä onkii somaa miten eriarvoisia immeiset onkaan ympäri lääniä!                itellä kuitu kulkee tossa parsataa metriä alempana mäen alla mutta ei siitä saa tänne edes karvaa ottaa kun se onkii siirretty armeijan ???? käyttöön!   helkutti koko läänin alueella ei ole mitään armeijaan viittaavaakaan mut yhteys jonnekin olis!          ja kaapelit puh.yhd. toimesta ovat sellasessa kunnossa että ei edes lankapuheluita voi sen rätinän ja paukkeen takia soittaa!   hyvä jokuvirma!   ( nimi niin outo että ei jää mieleen, ulkokieltä kai! )  :o

 Ihan kaikille ei kerrota missä army-linjat kulkee, kun yks kaivurikuski kysynyt ojan teon eeltä piuhojen paikat, ja kuokka kuituun osui, olipa ollut aikas äkkiä aikas monenlaista partioo paikalla...minkä takia tuosta kaivoit...ei siinä pitänyt mitään olla...olisit kysynyt ensin...no, NIINHÄN minä kysyinkin...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Sonera *ituttaa
Ma aloin aikoinani ihmettelemään kun ikinä ei tullut soneralta laskua, vaan aina maksumuistutus. Selvittelin sitten ajan kuluttua asiaa ja ne lähettävät kaiken, siis kaiken laskut mukaanlukein sähköpostiin. No, sähköposti on ihan ok, mutta kun ne menee pelkästään siihen soneran omaan laatikkoon, aspalvelu sanoi että he eivät voi tehdä siirtoa toiseen osoitteeseen ja edelleen lähetystä ei voinut tehdä myöskään soneran spostinkautta. mä tarviin soneralta pelkän langan ja yhteyden, mulla on omat sähköpostini sun muut jutut ja pelkkien soneran laskujen vuoksi en ala päivystämään ihan ylimääräistä postilaatikkoa. Saahan laskut tulostettua myös omilta sivuilta, mutta en myöskään aio kuukausittain alkaa kirjautumaan siihenkään palveluun...

Oli muuten pieni soivi kun mulla ei ollut tiedossa mitään käyttäjätunnuksia minnekkään jne, lopulta kyllästyin ja tilasin paperilaskun. Maksaa muuten erikseen sen lähettäminen..

Sonera on perseestä ja syvältä, mutta kun on ainoa nettioperaattori tällä alueella.

Voit tilata laskun NetPostiin ja saat ilmoituksen saapuneesta laskusta omaan sähköpostiisi. Itse olen jonkun aikaa ottanut kaiken paperipostini NetPostiin eikä paperipostissa tule enää juurikaan mitään, ei edes mainoksia, kun on kaikki mahdolliset mainosestot päällä ja numerot salaisena.

http://www.posti.fi/netposti/esittely/

Paperilasku ja viivakoodinlukija on monta kertaa nopeampi kuin tuo Netposti jossa copy/pastella siirretään viivakoodi ja sitten tulostetaan tosite kirjanpitoon. Maksamattomien paperilasku pinon toimistonpöydällä muistuttaa nopeammin maksamattomista laskuista kuin Netpostiin meneminen salasanoineen ja kansioitten selaamineen. Eli laskuja jää maksamatta helposti Netpostista. Ainakin minulla.