Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ålö selecto  (Luettu 11159 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Ålö selecto
Muutaman vuoden, vm 2004,  vanhassa kuormaimessa tuollainen hydrauliikkaventtiili joka lakannut toimimasta. Viime talvena ei aluksi toiminut mutta lähti sitten kuitenkin toimimaan. Tänä talvena sain kerran toimimaan kun mittailin ohjausvivusta sähköjä, joo tulee,  mutta nyt ei taas toimi. Sen venttiilin alla on näköjään rele jossa ledi. Kuuluuko sen ledin ilmaista jotain kuten vaikka että rele vetää tjsp? Saako sen releen irti ihan vetämällä?Käyttöohjekirjassa ei minkäänlaista räjäytyskuvaa ko venttiilistä. Venttiilin päässä on sellainen pyöreä muovikuppi. Saako siitä jotain auki esim kiertämällä?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

mekaanikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Ålö selecto
Venttiilin kupeessa on vaan johtoliitin (semmonen releen kokoinen), mihin tulee johto kylkeen ja päällä voi olla ledi, joka kuuluis syttyä kun nappia painetaan. Se on keskeltä ruuvilla kiinni. Pyöreellä mutterilla lähtee vaan magneettiventtiilin kela irti. ::)

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Ålö selecto
Ismen lisähydrauliikka venttiilissä on ongelma että liike jää päälle vaikka napin päästäää ylös, mistähän tämä johtuu..? Pari rehuläijää on jo tipahtanut leikkurista kun pakittaessa on luullut kääntävänsä leikkuria mutta terä onkin auennut ;D
Power By Perkins

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Ålö selecto
Ismen lisähydrauliikka venttiilissä on ongelma että liike jää päälle vaikka napin päästäää ylös, mistähän tämä johtuu..? Pari rehuläijää on jo tipahtanut leikkurista kun pakittaessa on luullut kääntävänsä leikkuria mutta terä onkin auennut ;D

Liittyy mielestäni  paineen aiheuttamaan päällejäämiseen. Esim. nostettaessa kuormain tappiinsa ja samalla käyttää vaikka paalipihtiä, niin on käynyt niin ettei kuormaajaa saakkaan laskettua alas vaan paalipihti liikuttaa leukojaan. Vähän kun liikuttelee edestakaisin niin aukeaa. Meillä toisessa kuormaajassa lisälohko toimii: nosto/lasku suunnassa ja toisessa täyttö/tyhjennys suunnassa, vaati vähän muistamista.
Oon vaatimaton!

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ålö selecto
Muutaman vuoden, vm 2004,  vanhassa kuormaimessa tuollainen hydrauliikkaventtiili joka lakannut toimimasta. Viime talvena ei aluksi toiminut mutta lähti sitten kuitenkin toimimaan. Tänä talvena sain kerran toimimaan kun mittailin ohjausvivusta sähköjä, joo tulee,  mutta nyt ei taas toimi. Sen venttiilin alla on näköjään rele jossa ledi. Kuuluuko sen ledin ilmaista jotain kuten vaikka että rele vetää tjsp? Saako sen releen irti ihan vetämällä?Käyttöohjekirjassa ei minkäänlaista räjäytyskuvaa ko venttiilistä. Venttiilin päässä on sellainen pyöreä muovikuppi. Saako siitä jotain auki esim kiertämällä?

Paina nappia ja liikuta vipua samalla kun joku kattoo lediä, jos vilkkuu niin joikkarin
juuresta joutoo poikki  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
Vs: Ålö selecto
Se ylimääränen "rele"  on 4- toiminnan liitin,
valvoilinen selecto  venttiilissä (lohkossa) on valmius 4 toiminta
eli  peitetulppa pois, ja ankkuriputki paikolleen(+ terästappi) ja
kela paikolleen. 

siitä on todenäkösesti mennyt kela paskaks, varmista ettei
ole jäätynyt, eli kuumailmapuhaltimella lämpöseks ja tsekkaa
toiminta.   aika kosteudelle aralla paikalla, eli
kaiketi korroosio tuhonnut kelan.

mulla korroosio tuhos kelan ja ankkuriputken, ei muuten
lähtenyt kela ihan suosilla irti ankkuriputkesta, prässiin,
arviolta 50 tn eikä inahtanut, vähä enempi painetta,
pamauksen seurauksena irtos, kumpikin puoli oli korroosio
tuhonnut käyttökelvottomaksi.

kelaa ja ankkuriputkea kysyin alkuperäisenä varaosana ,
hinta  vähän päälle 500€ veroton.................. tuli sitten
kiireessä pistettyä koko uusi vaihtoventtiili mallia ikh.  100€ huiteilla

no valvoilinen sivustolle, varaosakatalogi sivustot käsille,
hetken aikaa päräsin, löyty varaosanumerot,
suomessa valvoilinen virallinen maahantuoja tehohydro
mulla ko venttiiliin ja kelaan varaosanumerot tallella.
toimitusaika vaatimattomat 7 kk  , tuli sitten aikanaan
ja hinta kolmannes verrattuna  alkuperäisvaraosana,
sama alkuperäisosa, hinnoissa pieni ero

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Ålö selecto
Jos siihen releen näköiseen mötikkään tulee virta, eikä silti lisähydrauliikka toimi on vika toden näköisesti venttiilin sisällä. Karan molemmissa päissä on pienet jouset jotka katkeavat ja toiminta lakkaa. Joskus katkeaa vain toinen, omasta kuikasta katkesivat molemmat.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7149
Vs: Ålö selecto
Muutaman vuoden, vm 2004,  vanhassa kuormaimessa tuollainen hydrauliikkaventtiili joka lakannut toimimasta. Viime talvena ei aluksi toiminut mutta lähti sitten kuitenkin toimimaan. Tänä talvena sain kerran toimimaan kun mittailin ohjausvivusta sähköjä, joo tulee,  mutta nyt ei taas toimi. Sen venttiilin alla on näköjään rele jossa ledi. Kuuluuko sen ledin ilmaista jotain kuten vaikka että rele vetää tjsp? Saako sen releen irti ihan vetämällä?Käyttöohjekirjassa ei minkäänlaista räjäytyskuvaa ko venttiilistä. Venttiilin päässä on sellainen pyöreä muovikuppi. Saako siitä jotain auki esim kiertämällä?

Paina nappia ja liikuta vipua samalla kun joku kattoo lediä, jos vilkkuu niin joikkarin
juuresta joutoo poikki  :P

Tai joikkarin sisällä mikrokytkin rikki tai irti, omassa tuo mikrokytkin temppuili syksyllä. Sulakehan katottu ensimmäisenä, jos virta kerran kulkee ja katkeaa nappia painelemalla?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Ålö selecto
Muutaman vuoden, vm 2004,  vanhassa kuormaimessa tuollainen hydrauliikkaventtiili joka lakannut toimimasta. Viime talvena ei aluksi toiminut mutta lähti sitten kuitenkin toimimaan. Tänä talvena sain kerran toimimaan kun mittailin ohjausvivusta sähköjä, joo tulee,  mutta nyt ei taas toimi. Sen venttiilin alla on näköjään rele jossa ledi. Kuuluuko sen ledin ilmaista jotain kuten vaikka että rele vetää tjsp? Saako sen releen irti ihan vetämällä?Käyttöohjekirjassa ei minkäänlaista räjäytyskuvaa ko venttiilistä. Venttiilin päässä on sellainen pyöreä muovikuppi. Saako siitä jotain auki esim kiertämällä?

Paina nappia ja liikuta vipua samalla kun joku kattoo lediä, jos vilkkuu niin joikkarin
juuresta joutoo poikki  :P

Tai joikkarin sisällä mikrokytkin rikki tai irti, omassa tuo mikrokytkin temppuili syksyllä. Sulakehan katottu ensimmäisenä, jos virta kerran kulkee ja katkeaa nappia painelemalla?
Vivun nupissa kyllä virta kulkee ja katkeaa mikrokytkimistä. Ilman apulaista tuota relettä on vaikeampi tutkia. Siinä releen päällä on piirros josta päättelisin että on ihan normaali magneettirele. Sittenhän tuolla keulassa on toinen samankokoinen mötikkä johon johdotus menee. Asennusohjeissa puhutaan diodeista jotka pitäisi olla siellä vivun nupissa mutta ei ainakaan näy. Olisiko tuo mötikkä diodit. Mitähän virkaa niillä on? Todella jo viime talvena temppuili mutta alkoi sitten toimia. Nyt sain kerran toimimaan kun mittailin virtoja sieltä nupista, luulin että johtui siitä kun painoin niitä molempia vivussa olevia nappeja. Yritin nytkin napsutella niitä mutta ei enää alkanut toimia. Tässä on vain yksi lisäventtiili. Mikä se muovinen pyöreä kuppi siinä venttiilin päässä on?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

jcb

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Ålö selecto
Ismen lisähydrauliikka venttiilissä on ongelma että liike jää päälle vaikka napin päästäää ylös, mistähän tämä johtuu..? Pari rehuläijää on jo tipahtanut leikkurista kun pakittaessa on luullut kääntävänsä leikkuria mutta terä onkin auennut ;D
Lisähydrauliikka lohkolla venttiilin palautinjousi kuoliintunut. Ei tarvinut muuta hoitoa ,kuin 6 tai 8mm
prikka jousen  alle. pelannut sen jälkeen jo toista vuotta onkelmitta.

bauer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: Ålö selecto
Kuormaajan kyljessä oleva perävaunun pistoke jonka kautta virta menee vaihtoventtiilille kannattaa ohittaa paremmilla liitoksilla. Itellä värkkäsi hapettunut pistoke useamman kerran.

Samoin kannattaa tehdä hydrauliikan pikaliittimille jos kuormainta ei tarvi irrottaa. Mulla pikaliittimen sisukalut on särkyneet pari kertaa ja lyöneet kuormaajan jumiin.

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: Ålö selecto
Asennusohjeissa puhutaan diodeista jotka pitäisi olla siellä vivun nupissa mutta ei ainakaan näy. Olisiko tuo mötikkä diodit. Mitähän virkaa niillä on?
Diodeilla estetään virran kulku väärään suuntaan, ainakaan alueauran sähköohjausta ei saatu toimimaan oikein ilman diodeja. Ilman diodeja ei toiminu muu kuin auran kääntö toiseen suuntaan vaikka mitä yritti ja kun laitto diodit releiden johtoihin niin alkas kaikki toiminnot pelaamahan oikein.
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: Ålö selecto
Se ylimääränen "rele"  on 4- toiminnan liitin,
valvoilinen selecto  venttiilissä (lohkossa) on valmius 4 toiminta
eli  peitetulppa pois, ja ankkuriputki paikolleen(+ terästappi) ja
kela paikolleen. 

siitä on todenäkösesti mennyt kela paskaks, varmista ettei
ole jäätynyt, eli kuumailmapuhaltimella lämpöseks ja tsekkaa
toiminta.   aika kosteudelle aralla paikalla, eli
kaiketi korroosio tuhonnut kelan.

mulla korroosio tuhos kelan ja ankkuriputken, ei muuten
lähtenyt kela ihan suosilla irti ankkuriputkesta, prässiin,
arviolta 50 tn eikä inahtanut, vähä enempi painetta,
pamauksen seurauksena irtos, kumpikin puoli oli korroosio
tuhonnut käyttökelvottomaksi.

kelaa ja ankkuriputkea kysyin alkuperäisenä varaosana ,
hinta  vähän päälle 500€ veroton.................. tuli sitten
kiireessä pistettyä koko uusi vaihtoventtiili mallia ikh.  100€ huiteilla

no valvoilinen sivustolle, varaosakatalogi sivustot käsille,
hetken aikaa päräsin, löyty varaosanumerot,
suomessa valvoilinen virallinen maahantuoja tehohydro
mulla ko venttiiliin ja kelaan varaosanumerot tallella.
toimitusaika vaatimattomat 7 kk  , tuli sitten aikanaan
ja hinta kolmannes verrattuna  alkuperäisvaraosana,
sama alkuperäisosa, hinnoissa pieni ero


Minä taasen olisin tuota 4-toimintaa vailla. Onko tuo kela ja ankkuriputki siis ne osat mitä myös 4-toimintoon tarvittaisiin? Siis sen 1/3*500Egee eli 166,6666667 E + Alv?   :D Ja tietty pikaliittimet, mutta tartteeko muuta? Voisitko antaa ne varaosanumerot?


Mika

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Ålö selecto
Siihen releeseen tulee virta, ledi syttyy. Sain taas toimimaan hetkeksi kun naputtelin sitä relettä eli siinä vika? Sama juttu kun hetken päästä taas lakkasi toimimasta. Sidoin sieltä nupista sen mikrokytkimen pohjaan nippusiteellä kun kävin taas naputtelemassa.  Tuolla venttiilillä ei hirveästi käyttöä muuten kuin hiekoitettaessa mutta nyt olisi tarpeen :(

Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:19:17 kirjoittanut maanviljelija

Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
Vs: Ålö selecto
Se ylimääränen "rele"  on 4- toiminnan liitin,
valvoilinen selecto  venttiilissä (lohkossa) on valmius 4 toiminta
eli  peitetulppa pois, ja ankkuriputki paikolleen(+ terästappi) ja
kela paikolleen. 

siitä on todenäkösesti mennyt kela paskaks, varmista ettei
ole jäätynyt, eli kuumailmapuhaltimella lämpöseks ja tsekkaa
toiminta.   aika kosteudelle aralla paikalla, eli
kaiketi korroosio tuhonnut kelan.

mulla korroosio tuhos kelan ja ankkuriputken, ei muuten
lähtenyt kela ihan suosilla irti ankkuriputkesta, prässiin,
arviolta 50 tn eikä inahtanut, vähä enempi painetta,
pamauksen seurauksena irtos, kumpikin puoli oli korroosio
tuhonnut käyttökelvottomaksi.

kelaa ja ankkuriputkea kysyin alkuperäisenä varaosana ,
hinta  vähän päälle 500€ veroton.................. tuli sitten
kiireessä pistettyä koko uusi vaihtoventtiili mallia ikh.  100€ huiteilla

no valvoilinen sivustolle, varaosakatalogi sivustot käsille,
hetken aikaa päräsin, löyty varaosanumerot,
suomessa valvoilinen virallinen maahantuoja tehohydro
mulla ko venttiiliin ja kelaan varaosanumerot tallella.
toimitusaika vaatimattomat 7 kk  , tuli sitten aikanaan
ja hinta kolmannes verrattuna  alkuperäisvaraosana,
sama alkuperäisosa, hinnoissa pieni ero


Minä taasen olisin tuota 4-toimintaa vailla. Onko tuo kela ja ankkuriputki siis ne osat mitä myös 4-toimintoon tarvittaisiin? Siis sen 1/3*500Egee eli 166,6666667 E + Alv?   :D Ja tietty pikaliittimet, mutta tartteeko muuta? Voisitko antaa ne varaosanumerot?
**** tehohydro  lappeenranta
kela   4 SOL 519001
kelan putki+mutteri+tiivisteet  5 SOL 519001
valvoiline varaosa siis kyseessä.
8 mm kuusiokoloavaimen joutuu tuhoon holkiksi lisäksi,
katto mallia toiselta kelalta.