Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe elämän ensimmäinen kaato.  (Luettu 26779 kertaa)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Apulantaviljelyajan kurjuutta oli kun 50 kg:n säkkejä piti nostella lattialta käsin kärryille. Tuli pistettyä väärälle puolelle kärryä ja kun ajoin lastauspaikalta kaltevaa mäkeä alas, niin kärry kaatui ja säkit kippasivat tielle. Hakalla kärry pystyyn ja latomaan niitä sitten uudestaan toisenkin kerran, yksin.   Silloin päätin vielä jonain päivänä ryhtyä luomuviljelijäksi!!  ;)

Joo eiköhän se oo parempi sillon ku pää ei riitä edes kuorman tekemiseen  ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Apulantaviljelyajan kurjuutta oli kun 50 kg:n säkkejä piti nostella lattialta käsin kärryille. Tuli pistettyä väärälle puolelle kärryä ja kun ajoin lastauspaikalta kaltevaa mäkeä alas, niin kärry kaatui ja säkit kippasivat tielle. Hakalla kärry pystyyn ja latomaan niitä sitten uudestaan toisenkin kerran, yksin.   Silloin päätin vielä jonain päivänä ryhtyä luomuviljelijäksi!!  ;)

Joo eiköhän se oo parempi sillon ku pää ei riitä edes kuorman tekemiseen  ;D

Huomaa, ettet ole ite joutunu ko hommiin. Hoppeelusikka suussa syntyny.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Ei oo ainuttakaan kaatoa tullu moottorikelkkaa kummemmalla. Sitä ensimmäistä siis odotelles.

Niistä paripyöristäkin tuos oli puhetta. Paripyörät ei oo lujasti kiinni jos ne irtoaa lukot päällä kääntyilemällä. Silloin ne on lujas kun 8t traktori tulee poikittain peräs kun niitä yrittää nyppiä. Traktorin hydrauliikalla käytettävä 20t pullotunkki on aika pätevä värkki irroitukseen. Tunkki paikoilleen ja itse saa siirtyä turvallisesti traktorin koppiin kääntämään hallintalaitekyynärnojassa sijaitsevaa minivipua  8) 8)

nilihaara

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
   Mä oon ne levikkeet ottanu irti hallitusti, joko puutavarakuormaimella tai jos ei sllä lähde niin sitten kaivurilla.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Jos sivelisi välivanteet vaikka Tummelilla niin riittäisikö liuku vielä poisotossa. Sisään menee ky helpommin kun on hyvin vaseliinilla sivelty joka kohdasta  ???

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Paripyörät lähtee helposti irti, kun laittaa paksuudeltaan 10-15 senttisen pyöreän puun renkaiden väliin ja ajaa siinä päällä.
Käteinen ratkasee

realisti

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
tuohon paripyörien irrotukseen käy erinomaisesti mp-lift pp2 paalipihti, samalla saa renkaat siirrettyä kätevästi varastopaikkaansa.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Paripyörät lähtee helposti irti, kun laittaa paksuudeltaan 10-15 senttisen pyöreän puun renkaiden väliin ja ajaa siinä päällä.

Jumittaa, ja lähtöö lokasuaja samalla 8)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mitään en oo vielä onnistunu kaatamaan, vaikka ojaankin on kärryjen kans menty. Traktorin kaato taisi olla lähimpänä joskus 10 vanhana, kun poljin rehua siilolla. Päivämies oli siilolla, mutta oli niin arka koneiden kans, ettei tohtinut ajaa luiskaa ylös. Minäpä tietysti menin miestä 185 fergun hyttiin ja sanoin: annas ku minä näytän.  ;D Niin sitä sitten mentiin eturenkaat ilmassa kasan päälle. Itse en sitä muista, mutta näin on kerrottu. Oli päivämies kuulemma hiukan kalpeana.  :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
tuohon paripyörien irrotukseen käy erinomaisesti mp-lift pp2 paalipihti, samalla saa renkaat siirrettyä kätevästi varastopaikkaansa.

Tykkää!

+250

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
tuohon paripyörien irrotukseen käy erinomaisesti mp-lift pp2 paalipihti, samalla saa renkaat siirrettyä kätevästi varastopaikkaansa.

Tykkää!
Miksi sä landehoo otat paripyöriä irti?Anna kymmenes verkus olla jatkuvasti kiinni ja anna kuustoista verkkua olla ilman ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
tuohon paripyörien irrotukseen käy erinomaisesti mp-lift pp2 paalipihti, samalla saa renkaat siirrettyä kätevästi varastopaikkaansa.

Tykkää!

Sulla on näemmä joku lapsuuden trauma tosta apulannasta :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kanssa kerran kaatunut paripyörä tarkoituksettomasti. Se tapahtui irroitettaessa eli oli hieman kireällä ja painoin sitten tunkilla perusrenkaan ja pultin korvakkeen välissä. No kuulu PAM ja pyörää makas betonilattialla ja itte istuin renkaan sisällä. No tapauksesta viisastuneena suosittelen kaikille suurta varovaisuutta paripyörien ja muutenkin isojen kummien kanssa touhuamisessa. Kyseessä on aina painavat osat ja suuret paineet joilla on valtava voima. Itte muistan kyllä pitää ketjut sen vertaa kiinni ylhäällä että ei pääse kaatumaan omia aikoja kun työskentelee pyörän sisällä.

paripyörä irroitetaan vetämällä toisella rattorilla..
Riittää yleensä kun ottaa ketjut löysään ja lähtee ajamaan mutkitellen...

Yks kerta ko piti lietekärrystä saada paripyörä irti, ja rattorilla vedettiin sivuttain ni kärry tuli peräs poikittain....   ::)  sitte ku kärryn ankkuroi kolmanteen rattoriin ni sitte irtos... 

Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

rainmaker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Elimme herran vuotta 2002. Emäntä oli ostanut työautokseen A6 quattro tdi:n. Pesin auton ensimmäisiä kertoja alkutalvella omassa verstaassa. Laitoin samalla talvirenkaat, kun alkoi olla liukasta. 200 metrin matkalla verstaalta autotalliin löytyi hakerankakasa, jonka olin itse sijoittanut strategisesti oikeaan paikkaan. Kaasupoljin oli vähän syvällä. Autossahan oli neliveto, luistonesto ja uudet renkaat alla. Etupuskuri ja vasen etupelti.. Infernaalinen on kevyt adjektiivi kuvaamaan silloista harmitusta. (emäntä edelleen talossa)

Kaadettuja on bobcat 3 krt, schäffer 2 krt, vanha 1-aks. tuhti 2 krt, naapurin kärryt 0 krt 8). Autot ja traktorit ovat toistaiseksi pysyneet tassuillaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kanssa kerran kaatunut paripyörä tarkoituksettomasti. Se tapahtui irroitettaessa eli oli hieman kireällä ja painoin sitten tunkilla perusrenkaan ja pultin korvakkeen välissä. No kuulu PAM ja pyörää makas betonilattialla ja itte istuin renkaan sisällä. No tapauksesta viisastuneena suosittelen kaikille suurta varovaisuutta paripyörien ja muutenkin isojen kummien kanssa touhuamisessa. Kyseessä on aina painavat osat ja suuret paineet joilla on valtava voima. Itte muistan kyllä pitää ketjut sen vertaa kiinni ylhäällä että ei pääse kaatumaan omia aikoja kun työskentelee pyörän sisällä.

paripyörä irroitetaan vetämällä toisella rattorilla..
Riittää yleensä kun ottaa ketjut löysään ja lähtee ajamaan mutkitellen...

Yks kerta ko piti lietekärrystä saada paripyörä irti, ja rattorilla vedettiin sivuttain ni kärry tuli peräs poikittain....   ::)  sitte ku kärryn ankkuroi kolmanteen rattoriin ni sitte irtos...

Joka tilalla pitäisi olla kaksi pillaria. Toiseen ankkuroisi traktorin kiinni ja toisella vetäisi paripyöriä irti  ???