Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe elämän ensimmäinen kaato.  (Luettu 26783 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kaatunut ainostaan perälevy pölkyltä. Kahdesti. Nyt on niin iso pölkky ettei tuota pääse enää tapahtumaan.

Ai juu.. Ja paripyörä kaatui kerran asennettaessa vuonna 1993. Sekin oli niin veemäinen homma että en ole päästänyt tapahtumaan uudelleen.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kaatunut ainostaan perälevy pölkyltä. Kahdesti. Nyt on niin iso pölkky ettei tuota pääse enää tapahtumaan.

Ai juu.. Ja paripyörä kaatui kerran asennettaessa vuonna 1993. Sekin oli niin veemäinen homma että en ole päästänyt tapahtumaan uudelleen.

Jäikkö pariksen alle:-)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kanssa kerran kaatunut paripyörä tarkoituksettomasti. Se tapahtui irroitettaessa eli oli hieman kireällä ja painoin sitten tunkilla perusrenkaan ja pultin korvakkeen välissä. No kuulu PAM ja pyörää makas betonilattialla ja itte istuin renkaan sisällä. No tapauksesta viisastuneena suosittelen kaikille suurta varovaisuutta paripyörien ja muutenkin isojen kummien kanssa touhuamisessa. Kyseessä on aina painavat osat ja suuret paineet joilla on valtava voima. Itte muistan kyllä pitää ketjut sen vertaa kiinni ylhäällä että ei pääse kaatumaan omia aikoja kun työskentelee pyörän sisällä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kaatunut ainostaan perälevy pölkyltä. Kahdesti. Nyt on niin iso pölkky ettei tuota pääse enää tapahtumaan.

Ai juu.. Ja paripyörä kaatui kerran asennettaessa vuonna 1993. Sekin oli niin veemäinen homma että en ole päästänyt tapahtumaan uudelleen.

Jäikkö pariksen alle:-)

Ei kun se oli vaan niin raskas nostaa käsin pystyyn  :-\ Yleensä tuollaista vahingoista seuraa hikeä, verta tai taloudellisia menetyksiä. Siksi niitä kannattaa välttää ja harkita enemmän.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Parripyörä on muuteki v-mäinen käsiteltävä ja pyöriteltävä

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Ei ol kaatunt viel.... kop kop ,mut koneen saannu niin hyvää jemmaa et hinausauto piti soittaa ,kun ei toisil rakvaattoreil saannu pitoo töppösii :o 8)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Joskus n. 15 v sitte meni Pohojalaasta laatua olevat Velsa 85:t kyljelleen kipatessa... Ei siinä muuten mitää, mutta teliakselisto oli maassa niinku pitiki, mutta kaikki siitä ylöspäin oli irti/kyljellään  ;D Ohuet pellikorvakkeet, jolla teli oli kiinni rungos, oli revenny irti.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Nuorena miehenä kaasin pienet sorakärryt kahdesti.Laitojen hajoamisella selvittiin.
Raktorin kanssa olen tullut syrjästä alas,kun vanha navetanvintin silta osittain petti.Volvo ei kaatunut,aivan.Toisten koneitten avulla se autettiin pinteestä pois.
Kuorma-autolla olen muutaman kerran ollut paskoa housuni kun kipatessa kuormaa auto on keulinut oikein kunnolla.
Moottorikelkalla olen kaatunut kun reki työnsi mäessä,silloin oikein satutinkin itseni.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kaatunut ainostaan perälevy pölkyltä. Kahdesti. Nyt on niin iso pölkky ettei tuota pääse enää tapahtumaan.

Sulla on melko kapea perälevy? Vai käännätkö sä terän rungon alle pitkittäin kun otat lanan perästä?
Meinaan kyllä mä ymmärrän että se etupää putoaa pölkyltä mutta harvemmin koko lana kaatuu..  ::) ???

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Tuossa vesijohtolinjan tasaushommassa 10 vuotta sitten ei traktori kaatunut vaikka sellaista jo kylällä koneen oudon asennon havainnoineet puhuivatkin.




Kaivurilavetin meinasin kaataa ojaan kun penkka petti mutta jollakin ihme tuurilla oli vastapuolella ojaa kivi juuri siinä kohdassa että jäi lavetin takanurkka nojaamaan kiveä vasten vaikka kallistusta olikin varmasti ihan tarpeeksi kunnon kaatoon. Ja kaivurikin oli sidottu kunnolla kiinni että pysyi kyydissä. Ei tarvinnut kuin kääntää koneen puomi ojan vastapuolelle ja antaa koneen sidonnan avauksen jälkeen valua pois kyydistä ja tyhjä pikkulavetti nousi hyvin takaisin tielle ja eikun kone kyytiin kuin mitään ei olisi tapahtunut. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Kaikennäköistä sattuu ja tapahtuu... kun ei mitään tehdä, niin ei mitään satukaan.  8)

Perskännien veto ny yhden kärryn takia on lähinnä huvittavaa....  ;D

On ollut liian siloista tietä tähänasti, jos lärvätsalot yhdestä kaadosta.
Henkilövahingot toki saakin harmittaa ja etenkin niistä pitää ottaa aina opiksi, mutta rautaa saa suoristettua ja ostettua uuttakin. Kaikki mikä on korjattavissa rahalla on vain elämää vai mitä sukutilatäppärit? 
 ;)

 8)
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Joskus n. 15 v sitte meni Pohojalaasta laatua olevat Velsa 85:t kyljelleen kipatessa... Ei siinä muuten mitää, mutta teliakselisto oli maassa niinku pitiki, mutta kaikki siitä ylöspäin oli irti/kyljellään  ;D Ohuet pellikorvakkeet, jolla teli oli kiinni rungos, oli revenny irti.

Samoin käyny täälläkin, kyseessä vaan V9000 alumine.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Mulla on kaatunut ainostaan perälevy pölkyltä. Kahdesti. Nyt on niin iso pölkky ettei tuota pääse enää tapahtumaan.

Sulla on melko kapea perälevy? Vai käännätkö sä terän rungon alle pitkittäin kun otat lanan perästä?
Meinaan kyllä mä ymmärrän että se etupää putoaa pölkyltä mutta harvemmin koko lana kaatuu..  ::) ???

Hyvä huomio. Tuo perälevy on hyvin korkea, sellainen "kämmäkkä". Sen putoamista pölkyltä voi hyvinkin luonnehtia kaatumiseksi  ???

Mutta mä voi siis täsmentää tämän kaatumistarinan niin, että minulta on kahdesti kaatunut perälevyn etupäätä tukenut pölkky  ;D

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Ei vuotta ilman kaatoa, se on tavoite! Meillä kaadettuja: Juko 100 uutena säiliö täynnä maantieojaan, Bedford alustaiset kärryt kipatessa nurin (runko ja kippi meni), vaihtolavakärryt+18paalia (lokasuojat ja lava venähti) ja viimeinen edellispäivänä paalivaunu+20 paalia rasvausasentoon tienpenkan pettämisen ansiosta (ei vaurioita paitsi traktorin peili).
Oon vaatimaton!

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: elämän ensimmäinen kaato.
Villissä nuoruudessa ajelin 30m3 kärryä nevalla. Ite olin tuolloin toista kesää hommissa. Toisessa vuorossa oli vain ekakesäläisiä, olivat vuoron aikana ihan kohtuu auman alun saaneet aikaseksi, mutta eihän sitä oltu tiivistetty pätkän vertaa. Tyhmänä sitten ajoin reunalle ja aloin sivukipillä kippaamaan, reuna petti ja semmoseen 65 asteen kulmaan jäi kärry. Hiukan pelästytti. Ketju kärryn runkoon ja takas vaakatasoon.

Vanha isäntä ei ollut laittanut lukkoon asti koukkua kun ajeli multivalla baronipaskaa. Ekaa kertaa kipatessa lähti aika äkäseen aisa kohti pilviä.