Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormaaja kokemuksia  (Luettu 37672 kertaa)

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Itse ottanu pois ja asentanu mp-liftin noin 10 kertaa. Nopein oli 5min ja hankalin tunti. Riippuu mihin ja miten se on jätetty jne..

mp-liftissä riittää kyllä voimaa ja rakenteet kestää. Ne on kylläkin aika elastiset, mutta sehän on hyvä toisaalta. Voisin veikata että kauhan voi vääntää 45 asteen kulmaan ja laite palautuu vielä suoraksi. ismet ja quicet on huomattavasti jäykempiä

Käyttövivun joutunut uusimaan, mutta en tiedä on uusimmissä parempi.. Vanhassa kahva ei kestä ja ajansaatossa menee jäykäksi. Sähköjen kans jotain ongelmaa ollu, liitoksia ja sähkönapin releen joutunu uusimaan.

 

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
kokeiles isojoen metallia.

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
MP-Liftiä ehkä hankkimassa, mutta sitä ennen pari kysymystä.

Tässä ketjussa on ollut paljon puhetta MP-Liftin hallintavivun tunnottomuudesta ja ennen kaikkea surkeasta kuormaajan asennustyöstä. Keskustelu on jo aika vanhaa (viime vuodelta), joten kyselisin, onko tähän tullut muutosta asiakaspalautteiden ja näiden nettikeskusteluiden perusteella?

Eli onko MP-Liftin hallintavivustossa mitään uudistuksia ja ollaanko asennuksiin oltu tyytyväisempiä kuin tässä keskusteluketjussa nuo aikaisemmat kommentit antavat ymmärtää?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Köyhän ei kannata ostaa halpaa, muista se!!  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Jos itse asennukses onkin jotain sanottavaa,niin iloiset,hymyilevät ja puheliaat asentajat korvaa puutteet ;)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26110
  • vastustan
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Kävinpä testaamassa yhden uutukaisen MP-liftin äsken. Fiiliksinä "koeajolta" jäi:

-Aisat ym laadukkaan oloiset
-Käyttövipu oli kuin katkennut lampaankontti, luulisi olevan varaa laittaa tunnokkaampi. Enkä tiedä minkä robocopin käteen oli muotoiltu.
-Asennustyö oli sellainen että ohhoh. Itse rautojen asennus asiallinen. Letkutus ja sähköt olikin sitten todella hurjat.

Itse asiassa voisin sanoa että ohjausvipu on makuasia. Hyvä tuote pilattu lähinnä kesken jätetyllä asennuksella.  Ei anna laadukasta vaikutelmaa.
missä oli ja kuka oli asentanu ??? ??? ??? ???ehkä justiin tämän takia saa asentaa itse lisähintaan ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Jos itse asennukses onkin jotain sanottavaa,niin iloiset,hymyilevät ja puheliaat asentajat korvaa puutteet ;)

samaa voi sanoa myös myyjistä  8)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Fendt Cargo, aivan ylivoimanen  :o

http://www.fendt.com/int/de/frontlader-cargo.asp
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Naturalis

  • Vieras
Vs: Etukuormaaja kokemuksia

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
mp- liftiä ajattelit ei yhtään hullumpi vaihtoehto ;D

Käypä kapine tuntuu olevan ja edullinen. MP:n paalipihti myös hyvä.

Konkelo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 186
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Agrista kysyin quikkaa, suositteli mp-liftiä. ;D Ei tosin ollu varsinainen konekauppias, mutta töissä siellä kuitenki.
It doesn't matter who we are, what matters is our plan.

realisti

  • Vieras
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
ittekin olen vähän mp:tä kattellut mutta taitaa ongelmaksi muodostua se, ettei mahdu pumaan yhtäaikaa etunostolaitteen kanssa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Fendt Cargo, aivan ylivoimanen  :o

http://www.fendt.com/int/de/frontlader-cargo.asp

Onko tää taas niitä juttuja että traktoriin meni omat ja lainatut ja etukuormaimeksi hankittava joku tsekkiläinen tekele ?  :D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".

Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Etukuormaaja kokemuksia
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".

Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
Kuikan 55:nen on tiätty eri vehjes, mutta siinä kun kääntää etulevyn vaakaan tai hiukan yli, niin siinä on melkeen diopteri minkä kans saa mallata vehkeen kohdalleen. Leikkurin/kauhan korvake kannattaa vaan maalata valkoiseksi, niin näkee sen pimiäs helpommin... Ålo 3:sen jälkeen tuo euro tuntuu melkoisen helpolta.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille