Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe voi s...  (Luettu 5667 kertaa)

mjs

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
voi s...
On meijerillä otsaa mennä ottamaan maitonäyte myrskyn jälkeen. Meilläkin sähköt pois 23h, ja ei ole varavoimaa.. Maito putosi 500litraa.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: voi s...
No can do! Ei se meijerin vika tai vastuulla ole, ettei sulla sähköä etkä ole genua hankkinut. Turha itkeä.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: voi s...
o ollut agreg  muutama vuosi mutta on vielä muovit päällä. Kyllä pitääs kokeella että ei mee sormi suuhun kun jos tulee tosipaikka. Oli nytkin puoli tunti sähkö pois . Asunnollani oli4 tuntia sähkö pois Lämpö putos pari astetta ja lounasaika meinas mennä ohi Joten tuli vilu ja näläkä niin menin ABC:lle lämmittelemään ja syömään . Kyllä tämä elämä on kovaa aivan kun talvisota vuonna jonka olen elänyt.
Meilläki kehtasivat ottaa näytteen myrskyn jälkeisenä päiväna Bakterit oli 3 tänään tuli lappu. Meillä  katkes ikimänty vanhantuvan päälle ja siellä se kiikkuu harjalla jokia on kololla. Kai kurottajalla saadaan sieltä pois.

Viimeksi muokattu: 30.12.11 - klo:23:13 kirjoittanut paukkula

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: voi s...
Tankissa pitää aina olla vähintään 1-luokkaista maitoa. Ei sähkökatkon varjolla saa pilata koko maitokuormaa. Huonolaatuisen maidon paikka on lantalassa.
Täällä ei olis ABC kään auttanut, sekin oli vuorokauden kiinni.
Mystinen kesälaatumies

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: voi s...
Tankissa pitää aina olla vähintään 1-luokkaista maitoa. Ei sähkökatkon varjolla saa pilata koko maitokuormaa. Huonolaatuisen maidon paikka on lantalassa.
Täällä ei olis ABC kään auttanut, sekin oli vuorokauden kiinni.

niin tai siis tankissa pitää aina olla E luokan maitoa. Solumittarit pitää pitää soluista huolta ja kun pesuaineista ja lämpimästä vedestä huolehtii niin toi luokka on ja pysyy. Meillä ei ainakaan tankin lämpötila hypänny mihinkään vaikka sähköt olikin poissa 6 h.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: voi s...
1- luokkainen ei vielä pilaa muiden tilojen maitoa kuormassa eli kuorma pysyy vielä jalostuskelpoisena. 2-luokkainen maito voi tehdä koko kuormasta ongelmajätettä.
Mystinen kesälaatumies

körömölli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: voi s...
Kait tankissa lämmöt pysyy pidempäänkin sähköttä.
Solut seilaa ,jos lypsyväli pitenee..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: voi s...
On meijerillä otsaa mennä ottamaan maitonäyte myrskyn jälkeen. Meilläkin sähköt pois 23h, ja ei ole varavoimaa.. Maito putosi 500litraa.

Mut... jos ajattelee niin että meijeri just testaa raaka-aineen laatua, niin nythan niitä laatuongelmia juuri oli odotettavissa. Se on turhaa että maitoa testataan sellaisina aikoina jolloin ongelmia ei ole  ::)

Esim. poliisi tutkaa autoja paikoilla joissa on rattijuoppoja ja ylinopeuksia. Ei paikoilla joissa ei esim. ole liikennettä ollenkaan.

Mut se... että joku "kultainen mitali" jäisi saamatta myrskyn takia on liiallinen rangaistus  :-\

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: voi s...
On meijerillä otsaa mennä ottamaan maitonäyte myrskyn jälkeen. Meilläkin sähköt pois 23h, ja ei ole varavoimaa.. Maito putosi 500litraa.
Pitäisikö sun sitten saada pilata muiden tuottama laatumaito omalla pilalle lämmenneellä erällä? Merkillinen ajatusmaailma että kaikki maito pitää laittaa meijeriin vaikka itse tietää että se on mennyt pilalle?

Se että meijeri valvoo maidon laatua on meidän kaikkien etu. Jos et sitä ymmärrä olet väärällä alalla....  ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: voi s...
viäkös ne ottaa osaa tankilliseen/vuosi??
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: voi s...
Muistelisin että maksimissaan kerran vuodessa hyvittäävät puolikkaan tankillisen? Korjatkaa jos puhun ihan omiani?

Itämaidon sivuilta

” Huolellisuudesta huolimatta vahinkoja voi sattua esim. antibioottimaidon tai pesuainevesien suhteen. Tilatason vahinkojen taloudellisen määrän pienentämiseksi ItäMaito korvaa kerran kalenterivuodessa puolet tilan hävittämästä maitoerästä. Edellytyksenä korvaamiselle on, että vahingosta on ilmoitettu ennen maitoauton tuloa tilalle. ”

Viimeksi muokattu: 31.12.11 - klo:20:21 kirjoittanut Savotoija

Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: voi s...
Muistelisin että maksimissaan kerran vuodessa hyvittäävät puolikkaan tankillisen? Korjatkaa jos puhun ihan omiani?

Mutta.. Miten lomittajien sohlaukset ?? Korvaako kunta vaikka kaikki vuoden maidot jos vika on aina lomittajan, vai saako lomittaja potkut.

Ja. Lieneekö korvausmenettely sama maksullisessa lomituksessa  ;D

Jos on niin.... Tilan kannattaisi aina pitää maksimimäärä maksullista lomittajaa tilallaan vakuutuksena. Kaikki koneet hajoaisivat lomittajan alla  ::)

+250

  • Vieras
Vs: voi s...
Muistelisin että maksimissaan kerran vuodessa hyvittäävät puolikkaan tankillisen? Korjatkaa jos puhun ihan omiani?

Mutta.. Miten lomittajien sohlaukset ?? Korvaako kunta vaikka kaikki vuoden maidot jos vika on aina lomittajan, vai saako lomittaja potkut.

Ja. Lieneekö korvausmenettely sama maksullisessa lomituksessa  ;D

Jos on niin.... Tilan kannattaisi aina pitää maksimimäärä maksullista lomittajaa tilallaan vakuutuksena. Kaikki koneet hajoaisivat lomittajan alla  ::)
Mulla joskus hajos maitotankki.Lomittaja sanoi jälkikäteen,kun itse olin huomannu asian,että kyllähän se aamulla ihmeellistä ääntä pitikin ja lämmöökki oli melkokorkeella.
->täys tankillinen lietemonttuun.
Lomatoimistosta kerrottiin.Kun ei ollut kirjallisia ohjeita,ei korvata.

Olishan se lomittajaki voinu jotain sanoo,kun lämpökirjanpitoon oli kirjannu 30 astetta korkeemman lukeman kuin normaalista ???

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: voi s...
Muistelisin että maksimissaan kerran vuodessa hyvittäävät puolikkaan tankillisen? Korjatkaa jos puhun ihan omiani?

Mutta.. Miten lomittajien sohlaukset ?? Korvaako kunta vaikka kaikki vuoden maidot jos vika on aina lomittajan, vai saako lomittaja potkut.

Ja. Lieneekö korvausmenettely sama maksullisessa lomituksessa  ;D

Jos on niin.... Tilan kannattaisi aina pitää maksimimäärä maksullista lomittajaa tilallaan vakuutuksena. Kaikki koneet hajoaisivat lomittajan alla  ::)
Mulla joskus hajos maitotankki.Lomittaja sanoi jälkikäteen,kun itse olin huomannu asian,että kyllähän se aamulla ihmeellistä ääntä pitikin ja lämmöökki oli melkokorkeella.
->täys tankillinen lietemonttuun.
Lomatoimistosta kerrottiin.Kun ei ollut kirjallisia ohjeita,ei korvata.

Olishan se lomittajaki voinu jotain sanoo,kun lämpökirjanpitoon oli kirjannu 30 astetta korkeemman lukeman kuin normaalista ???
Täällä on sama homma käytössä,tankin vikoja ei kunta korvaa,vaikka lomittajan olisi pitänyt huomata vika ja meijeri ei korvaa myöskään,koska ei ole ilmoitettu ennen auton tuloa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: voi s...
Muistelisin että maksimissaan kerran vuodessa hyvittäävät puolikkaan tankillisen? Korjatkaa jos puhun ihan omiani?

Mutta.. Miten lomittajien sohlaukset ?? Korvaako kunta vaikka kaikki vuoden maidot jos vika on aina lomittajan, vai saako lomittaja potkut.

Ja. Lieneekö korvausmenettely sama maksullisessa lomituksessa  ;D

Jos on niin.... Tilan kannattaisi aina pitää maksimimäärä maksullista lomittajaa tilallaan vakuutuksena. Kaikki koneet hajoaisivat lomittajan alla  ::)
Mulla joskus hajos maitotankki.Lomittaja sanoi jälkikäteen,kun itse olin huomannu asian,että kyllähän se aamulla ihmeellistä ääntä pitikin ja lämmöökki oli melkokorkeella.
->täys tankillinen lietemonttuun.
Lomatoimistosta kerrottiin.Kun ei ollut kirjallisia ohjeita,ei korvata.

Olishan se lomittajaki voinu jotain sanoo,kun lämpökirjanpitoon oli kirjannu 30 astetta korkeemman lukeman kuin normaalista ???
Täällä on sama homma käytössä,tankin vikoja ei kunta korvaa,vaikka lomittajan olisi pitänyt huomata vika ja meijeri ei korvaa myöskään,koska ei ole ilmoitettu ennen auton tuloa.

mistä sellaisia lomittajia tulee ja mitä ne tekee navetassa jos lämpötilan seurantaa kirjatessa luku näyttää yli 6 ja mitään ei reagoida. Mulla ainakin todennäköisesti ja toivottavasti soi puhelin ko tapauksessa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.