Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt se sitten rysähti  (Luettu 21952 kertaa)

mäkitorppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: Nyt se sitten rysähti

Hytin yläkulmissa olevat valot näkyisivät jo paljon paremmin.

Tais olla niin että ovat laittomat täällä suomessa... vai oliko taaksepäin, eteenpäin ainakin noissa CNH:n malleissa eivät pala?
Jep! Kahdentaa ei saa... lakien mukaan. Mutta kysyessäni liikkuvan poliisin konstaapelilta asiaa totesi asian olevan lakien mukaan justiinsa näin ja jatkoi samaan hengenvetoon lausetta; Mutta parempi on että edes joku tuikku maatalousvärkeissä palaa =)

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Nyt se sitten rysähti

Hytin yläkulmissa olevat valot näkyisivät jo paljon paremmin.

Tais olla niin että ovat laittomat täällä suomessa... vai oliko taaksepäin, eteenpäin ainakin noissa CNH:n malleissa eivät pala?

Asensin kopin takayläkulmaan yhteen koneeseen ledivalot, siis vilkut parkit ja jarruvalot. Näkyy lingon ja jopa ruutankin yli. On ollu poliiseja takana, eikä kukaan oo vielä ainakaan sakottanu. Jotenki tuntuu typerälle, että jos ovat laittomat. Mutta on noissa lakipykälissä monta muutakin kuplaa. :o
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Nyt se sitten rysähti
Noita irtovaloja ei kuitenkaan tule laitettua tai ne rikkoontuu muuten vaan. Tossa tukkikärryssä oikeastaan ainut ongelma on asentaa hitaanajoneuvon kolmion niin että se kestää myös metsässä. Onko jollain ajatusta miten ton saa asennettua.

Ei irtovalojen paikalleen laittaminen niin kovin suuri vaiva ole. Meillä ne viimeisten tolppien päissä. Valot+kolmionmuotoinen heijastin ovat kiinni valojen levyisesä, paksussa pellissä. Pelli on kiinni putkessa, joka sopii kohtuu tarkasti viimeisten tolppien sisään. Tolppien päissä on pieni leikkaus ja pellissä taivutus, mikä estää ympäripyörimisen. Toisessa on kolmiota varten kiinnityspaikka. Rautalankaa, nippusiteitä tai avaimia ei tarvita.

farmiforest

Vs: Nyt se sitten rysähti
Nyt aihe herätti kiinnostusta niin paljon, että piti oikein kirjautua.
Jos, ette vielä Joululahjola ole itsellenne ja takana ajavalle hankkineet niin tässä olis yksi varteenotettava ehdokas.

LED takavalosarja vaunuun kuin vaunuun. katso video -> http://www.youtube.com/user/farmiforestcorp?feature=watch#p/u/24/YsPKnVqfF2o

Kyllä. Ihan rehellinen mainosviesti. Mutta, jos yksikin peräänajo saatais näillä estettyä...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Nyt se sitten rysähti
Siinä oli kyllä kivat lamput mettäkärryn perään, johdot vain kunnolla suojaan palkin sisään, ei tarvi enää murehtia muuta, kuin tuolla jonkun mainitseman kolmion mukanapysyminen..saiskohan senkin kummiläpyskään liimattuna 8)

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Nyt se sitten rysähti
Syksyllä 25ta(Hanko-Hyvinkäätie) pitkin ajeli illan pimeydessä Valumötti,jossa perässä ruisku.
Aivan pimeänä taakse,mutta eteenpäin paloi toinen ajovalo ja jopa parkki.
Suhteellisen vilkkaalla tiellä ao.katiska oli todella vaarallinen.
Olin itse törmätä siihen kun vastaan tuli auto ja häikäisi,aivan viime hetkellä huomasin raktorin edessäni.
Joskushan ne valot voi työn kestäessä pellolla hävitä,mutta suuria riskejä ihmishengillä pitää välttää.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Nyt se sitten rysähti
Syksyllä 25ta(Hanko-Hyvinkäätie) pitkin ajeli illan pimeydessä Valumötti,jossa perässä ruisku.
Aivan pimeänä taakse,mutta eteenpäin paloi toinen ajovalo ja jopa parkki.
Suhteellisen vilkkaalla tiellä ao.katiska oli todella vaarallinen.
Olin itse törmätä siihen kun vastaan tuli auto ja häikäisi,aivan viime hetkellä huomasin raktorin edessäni.
Joskushan ne valot voi työn kestäessä pellolla hävitä,mutta suuria riskejä ihmishengillä pitää välttää.

Tässä päästään siihen, kuinka mm. Xxxxxxxx reppuruiskuissa on Keski-Eurooppaan myytäessä järestään valot asennettuina. Meillä ne eivät kuulu hintaan, saati että osattaisiin myydä niitä lisävarusteena! Omana työnä virittelin uutuuttaan nykyiseen pruuttaan, kun ei takaapäin näkynyt traktorista kuin rekkarivalot!


JK.

Xxxxxxx  -korjattu asian yleisen merkityksen, ei yhden tuotemerkin ongelman korostamiseksi.

Viimeksi muokattu: 22.12.11 - klo:12:34 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Nyt se sitten rysähti
järestään valot asennettuina. Meillä ne eivät kuulu hintaan, saati että osattaisiin myydä niitä lisävarusteena!

Eikö tosiaan ole? Muistaakseni näyttelyruiskuissa on ollut valot. Ainakin Amatsoonissa ja Hardissa. Vai muistanko minä ihan väärin...?

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Nyt se sitten rysähti
Taitaa riippua myyjästä tuo varusteiden myyminen. Täällä amatsoonista ruiskutarjousta pyydettäessä myyjä kävi joka halvatun ihmevarusteen läpi ja kertoi mitä ne oli, valojen kohdalla sanoi, että nää sää otat, asiasta ei keskustella. Hyvä niin, tosin en ottanut koko ruiskua sillä kertaa.

Monta muutakin konetta on maailmassa, jotka valot vaatisivat. Päällimmäisenä tulee mieleen äes, sivulohkot kuitenkin peittävät traktorin valot aika pahasti.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: Nyt se sitten rysähti
eipä tahdo metsäkärryssä toimia vaikka olisi tuollaiset valot kuin linkin videossa. ite ainakin ajan usein rankakuorman kanssa kotiin niin noi jäisi sinne alle ilman että näkyy minnekään.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Nyt se sitten rysähti
Syksyllä 25ta(Hanko-Hyvinkäätie) pitkin ajeli illan pimeydessä Valumötti,jossa perässä ruisku.
Aivan pimeänä taakse,mutta eteenpäin paloi toinen ajovalo ja jopa parkki.
Suhteellisen vilkkaalla tiellä ao.katiska oli todella vaarallinen.
Olin itse törmätä siihen kun vastaan tuli auto ja häikäisi,aivan viime hetkellä huomasin raktorin edessäni.
Joskushan ne valot voi työn kestäessä pellolla hävitä,mutta suuria riskejä ihmishengillä pitää välttää.

Tässä päästään siihen, kuinka mm. Amazonen reppuruiskuissa on Keski-Eurooppaan myytäessä järestään valot asennettuina. Meillä ne eivät kuulu hintaan, saati että osattaisiin myydä niitä lisävarusteena! Omana työnä virittelin uutuuttaan nykyiseen pruuttaan, kun ei takaapäin näkynyt traktorista kuin rekkarivalot!

Taitaa täs kaupungis olla useampi kymmenen amazonen reppuruuttaa enkä oo nähny ikinä elämässäni tuollaista ruiskua ilman valoja!

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Nyt se sitten rysähti

[/quote]

Taitaa täs kaupungis olla useampi kymmenen amazonen reppuruuttaa enkä oo nähny ikinä elämässäni tuollaista ruiskua ilman valoja!
[/quote]

Nyt kun vaihoin viimesimmän amazonen, sanoin kiusalla että otan ilman valoja, laitan itse led valot siihen. Kuiteski myyjä laittone valot siihen, muka kaupanpäälle. Taitavat olla valmiina paikallaan, mutta sitä ryöstöhintaa ovat niistä vailla. 8)
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Nyt se sitten rysähti


Taitaa täs kaupungis olla useampi kymmenen amazonen reppuruuttaa enkä oo nähny ikinä elämässäni tuollaista ruiskua ilman valoja!
[/quote]

Nyt kun vaihoin viimesimmän amazonen, sanoin kiusalla että otan ilman valoja, laitan itse led valot siihen. Kuiteski myyjä laittone valot siihen, muka kaupanpäälle. Taitavat olla valmiina paikallaan, mutta sitä ryöstöhintaa ovat niistä vailla. 8)
[/quote]

Aikoinaan ei ollut reppuruiskuissa vakiovarusteena, eikä tarvinut ottaakaan. Laitoin itse valot, alkuperäisellä valosarjalla hintaa jotakin satasia tms. ja itse laittoi muutamalla kympillä ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Nyt se sitten rysähti


Taitaa täs kaupungis olla useampi kymmenen amazonen reppuruuttaa enkä oo nähny ikinä elämässäni tuollaista ruiskua ilman valoja!

Nyt kun vaihoin viimesimmän amazonen, sanoin kiusalla että otan ilman valoja, laitan itse led valot siihen. Kuiteski myyjä laittone valot siihen, muka kaupanpäälle. Taitavat olla valmiina paikallaan, mutta sitä ryöstöhintaa ovat niistä vailla. 8)
[/quote]

Aikoinaan ei ollut reppuruiskuissa vakiovarusteena, eikä tarvinut ottaakaan. Laitoin itse valot, alkuperäisellä valosarjalla hintaa jotakin satasia tms. ja itse laittoi muutamalla kympillä ::)
[/quote]

--noin tein kans aikoinaan.Oli olevinaan kalliit Amazonen valosarjat.

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Nyt se sitten rysähti
Tossa tukkikärryssä oikeastaan ainut ongelma on asentaa hitaanajoneuvon kolmion niin että se kestää myös metsässä. Onko jollain ajatusta miten ton saa asennettua.

Tässä on yksi näkemys kolmion asentamisesta: http://juubi.hlan.net/varoituskolmio.jpg

Kuva on huonohko, mutta perusidea on siis se että takimmaiseen karikkaan on hitsattu sakkelit, joissa kolmio roikkuu. Kolmion takana on kolmemillinen taustalätkä. Tämä ei tietenkään toimi silloin jos viimeinen karikka on taemman telipyörän kohdalla.