Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuinka hyvin teidät on korvattavissa  (Luettu 11451 kertaa)

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Kuinka hyvin teidät on korvattavissa
Kelkkakin on vain hirvien nuolukivien vientiä varten ja moottopyörä on myyty. ;D

Heh..vähä samaa, laskettelu lopetettu samoin rullaluistelu ;D
[/quote
Perhana kun oon ajatellu juuri noita kaikkia aloitella.

Laskettele en, mutta muita kyllä satunnaisesti ja nyt juuri lähdössä pelamaan sählyä. Siellä sitä voi sattua ja tapahtua, kaverilla meni mm. kylkiluita poikki, pelataan lähinnä jääkiekon säännöillä ;D

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2005/12/414449/salibandy-vaarallisin-urheilulaji

Korvattavissa olen, urakat saa hoitaa joku muu,samoin kuin muutkin viljelytyöt. Tosin olisi varmasti sompaamista, jonkun pitäisi aloittaa ruiskuttamaan tosissaan eikä kuivaajan/puinnin järjestäminenkään olisi pikkujuttu. Tänäänkin kaivinkoneen kanssa liikkeellä, ja siihen kyllä löytyy korvaajia, samalla aukealla pyöri nytkin useampi kun isommat savotat :D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

lavali

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pistää kyllä miettimään ,mistä sulanmaan aikana navetan ulkopuolelle hommaas tuuraajan...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ihan aiheellinen kysymys!    olen ite siinä tilanteessa että jos/kun jotain käy niin koko virma on ihan tuuliajolla heti!                 ei ole minkäänlaista turvaverkkoa lähellä saati kauempana, koko homma pyörii vain niin kauan kuin minäkin.                               täälläpäin on jopa naapuriapu vähän kiveksen alla, joko ei ole saapuvilla tahi ei saa kiinni.                             kylän savuissa alkaa olla vain vanhaa porukkaa ja siinä ei paljon rollattorit nyky tiloilla auta!                                 toisaalta ei niin hääppöstä ole muutenkaan että ei sitä kai kukaan tosissaan kaipaamaan jäisi jos jotain sattuis!

lavali

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
ihan aiheellinen kysymys!    olen ite siinä tilanteessa että jos/kun jotain käy niin koko virma on ihan tuuliajolla heti!                 ei ole minkäänlaista turvaverkkoa lähellä saati kauempana, koko homma pyörii vain niin kauan kuin minäkin.                               täälläpäin on jopa naapuriapu vähän kiveksen alla, joko ei ole saapuvilla tahi ei saa kiinni.                             kylän savuissa alkaa olla vain vanhaa porukkaa ja siinä ei paljon rollattorit nyky tiloilla auta!                                 toisaalta ei niin hääppöstä ole muutenkaan että ei sitä kai kukaan tosissaan kaipaamaan jäisi jos jotain sattuis!

kyllä perikunta saa vähästäki asiaa 8)

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Laittaa lehteen ilmoituksen "peltoa annetaan vuokralle 50e/ha ja vuokraajalle uudehko kuivuri ilmaiseksi käyttöön".

Ei tarvitse sen jälkeen paljon hommista murehtia.

Karju

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä tuntuu tutuilta kirjoitukset,iholla mennään maaseudulla näinä päivinä.Kun tuotanto on päällä täydellä voimalla ei rattaisiin todellakaan toivo SORAA. :-\

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
pyh! perikunta ei edes taida tietää mitä täällä touhutaan!                           on kyllä totta että esim. nuoria ei pahemmin hommissa näy monellakaan tilalla vaikka emäntä porsinut aikoinan ihan kiitetttävästi, joten kunhan aukki hetken jaksais uottaa niin kyllä sitä eteläänkin tulis tilaa yritystä perustaa kun "tundralta" poistutaan tuottamasta! :-\

emo-heikki

• Vieras
Kyllä se taitaa olla niin, että korvaajaa tuskin löytyy ....
Eiköhän se mee karja myyntiin, jos ei ite pysty hoitaan.

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Täällä moni miettii vähän liian vakavia asioita. Itseäni huolta aiheuttaa enemmän lyhyet katkokset esim päivästä pariin viikkoon jolloin tuotanto ei saisi kärsiä lainkaan. Sen takia on renki remmissä että se pystyy toimimaan oikeana kätenä tarvittaessa. Tuntuu vaan että kunnon konemiestä ja karjanhoitajaa ei ole samassa persoonassa joten navetalle pitäisi olla oma tekijä. Lopulta ollaan vaan tilanteessa että toiminnan on oltava melko tuottoisaa jotta kaikille riittää voita leivän päälle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nilihaara

• Vieras
Täällä moni miettii vähän liian vakavia asioita. Itseäni huolta aiheuttaa enemmän lyhyet katkokset esim päivästä pariin viikkoon jolloin tuotanto ei saisi kärsiä lainkaan. Sen takia on renki remmissä että se pystyy toimimaan oikeana kätenä tarvittaessa. Tuntuu vaan että kunnon konemiestä ja karjanhoitajaa ei ole samassa persoonassa joten navetalle pitäisi olla oma tekijä. Lopulta ollaan vaan tilanteessa että toiminnan on oltava melko tuottoisaa jotta kaikille riittää voita leivän päälle.
  Ei vaan monella ole varaa eikä mahdollisuutta renkiä kouluttaa.  Tänäänkin yksin laitoin 450 mm putkea ojan pohjaan. Sai siinä yksin rampata ylös alas mutta liikuntahan on terveellistä. Kokemuksella sai jo putken hyvin piiloon ilman apumiestä joten koko päivä oli hanketta. Eikä tässä miten pienellä viljatilalla renkiä pidä kun oma palkkakin jää kympin tienoille.  Mutta kyllä on loistosyksy näihin hommiin. :)

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Ei vaan monella ole varaa eikä mahdollisuutta renkiä kouluttaa.  Tänäänkin yksin laitoin 450 mm putkea ojan pohjaan. Sai siinä yksin rampata ylös alas mutta liikuntahan on terveellistä. Kokemuksella sai jo putken hyvin piiloon ilman apumiestä joten koko päivä oli hanketta. Eikä tässä miten pienellä viljatilalla renkiä pidä kun oma palkkakin jää kympin tienoille.  Mutta kyllä on loistosyksy näihin hommiin. :)
Joo, näkee mihinpäin vesi haluaa mennä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
juurikin näin!   on hianoa nähdä kättensä jälki mutta totta taosiaan kun ei ole sitä renkiä mailla halmeilla töitä jatkamaan .... on ihan yks lysti onko päivän vai viikon poissa töistä niin tekemättä jäävät!    ja karjatilallisella ei päivän poissa oloa katella kuin nenän vartta!   ja rosiksen kautta!

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Yksin olen hoitanut sen pienen karjan mitä mulla on. Emännyys ajanut viimeksi traktorilla eteenpäin n.15v sitten  :) Kersat vielä niin pieniä että eivät luultavasti uskalla navetassa käydä  ;D Tokihan tuota on tullut mietittyä, mitä jos ... ja navetan oveen päivitän silloin tällöin työohjeita, erityisesti ennen baari-iltoja, ne voivat olla vanhanakin vielä joskus hiukka pysäyttäviä  8) Kerrankin olivat portsarit meinaneet kuulemma meikeläisen abulanssiin pistää, mutta onneksi oli emännyys mukana, joka oli sanonut "kyllä se tästä selviää sen pitää olla aamulla lypsyllä"8) Olin vissiin ollut väärän nyrkin edessä, kun aamulla peiliä katselin  :-[ Onneksi on sentäs yks ja sama lomittaja joka viimeaikoina lomitukset hoidellut, mutta eihän sitä varmasti heti apuun saisi. Mun veli tekee kyllä paljon kökkähommia mulle, joka kyllä osaa paremmin hommat kun minä. Toissa kesänä se vaan joutu umppari leikkaukseen rehuntekoaikana, joten tehtiin isän (74v) kanssa rehut kahden. Kyllähän sitä varmaan urakoijia sais tekeen nää meikeläisen työt, mutta ... Yhteen aikaan yritin lomatoimiston väelle esittää että olis kaks lomittajaa jotka tietäisivät talon tavat, mutta se ei oikein ikinä onnistunut. Joten nyt olen tyytyväinen että on edes yks hyvä, sekin parempi kuin kaks "sluipaa" ::)

metvil

• Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Emäntä osaa hoitaa omat pellot,renki ajaa puimurin kylillä,mutta saataisi olla luomupeltoja täälläpäin jonkun aikaa,ennenkuin löytyisi korvaava kuski ruiskulle.

talutehnika

• Vieras
Tossa pohdiskelin taas omaa korvaamattomuutta ja etenkin miten siitä pääsis eroon. Talvella lumi ja kesällä paalaus sekä toi navetta tuntuu aika haasteellisilta. Onneksi renki pystyy jo jotain tekee ja kun toivottavasti saadaan paalauskalusto uusittua niin se puoli helpottuu kun renkikin pystyy ajaa. Samoiten olis navettaan tavoite saada karjanhoitaja. Silloin oltais tilanteessa että mun poissaolo ei ole katastrofaalista. Miten muut on järjestäny yrittäjän varallaolon.

Aikoinaan erään isännän kanssa kuppia otettaessa, silloinen Valion hallituksen pj. muuten, hän lausahti että korvaamattomia miehiä on hautausmaat täynnä. Tuohon on paha väittää vastaan.