Senvertaa täytyy mainostaa että paalirehua on mahdollista kuljettaa hyvin nosturiautolla pellolta tilaakeskukselle kunjoko käärijä tuo paalit lastausalueelle tai käy erikseen ajamassa ne pellonlaitaan yhdistelmän jäljiltä. Kallis säilöntätapa jonkun mielestä mutta ei välttämättä kaikkien.
Minun perässäni lähti neliakselinen kourakuormaimen kanssa viikon päästä kotiuttamaan paalisaalista. Ei ole niin reaaliaikaista sähläämistä kuin tuo irtosilppuhomma. Aina kun mahdollista, paalit nosteltiin hyvältä tieltä ojan yli.
Lieköhän tuossa kovin järkeä rekalla lähteä raijaamaan. Etäisyys pitäisi olla aika suuri ainaski. Kokeiltiin aikanaan lietteen siirtoa rekalla, luovuttiin kolmesta syystä. 1. Nopeus ei yllättäen ollut kovin hyvä, risteykset hidasti vauhtia. 2. Rekka kulki vain klo 8.00- 16.00 ja välissä ruokatauko. 3. Eihän se rekka ollut edes täynnä kun tuli painoraja vastaan.
1. Joo, kyllä pitää kunnon pätkä päästä 80 ajamaan että nopeudesta olisi hyötyä.
2. Minulla oli yrittäjä ajamassa ja aivan sama mulle vaikka olisi ottanut ruokalevot.
3. Traktorikalustollakin olisi syytä vähitellen alkaa puuttua noihin akselipainoihin, alkaa olla tolkutonta touhua.
4. Dieselin käyttö lisää kuorma-auton kustannuksia, ehkä sekin pian traktoreissa.