Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T-sarjan Valtran kulutuslukemat  (Luettu 18251 kertaa)

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Nyt kulutuslukemia pöytään, oli sitte vakio tai "optimoitu". Uudemmissahan sen näkee heti näytöstä jos osaa kattoa.  :o  Sitten ihan itse koettuja eikä mitään myyjän tai kesä-esan puheita. l/h

Itellä t160 ja t162, avatkaa keskustelu, itse kerron sitten omat lukemat myöhemmin.
Tästä tähän.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Kaik on menny mitä o tankkiin pistetty  ;D
ei oo tullu koskaan laskeskeltua lukemia...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Olen nyt ajanut pari ja puolisataa tuntia T160:llä mikä terästetty jonnekin 180VOA hpn tienoille.
Tuntilukemia ei juurikaan ole mutta kilometriä kohden kulutus edelliseen verrattuna samoissa ajoissa on tasoissa tai hiukan alempi.

sivusta seuraava

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
T202D kaikkien ajojen keski kulutus 12.6l. Suht raskaita töitä tehty, toisaalta kuormailu hommat laskee keskikulutusta.
Entinen t170 lastutettuna meni noin kympillä....
 
Suhtaudun aika varauksella noiden N sarjalaisten kulutus lukemiin, mitä tuossa yhdessä ketjussa kerrotaan, on kovin monesti ännät kevyessä käytössä yleiskoneina, paljon piha pyörittelyä, kuormausta jne...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
T-161A älteeärrän modaamana 196hp@voa!

- kyntö neliteräinen kääntöaura tämän syksyn hankalissa oloissa 13-15l/ha
- kuivalannanlevitys bergman tsw 800 vaunulla 10-13l/h
- Tienpäällä kokonaispainoltaan 23t kärry peräs ja marssinopeutena 50km/h 32-34l/h
- 740 tunnin keskikulutus 12,7l/h

Nämä oikeasti todettuja kulutuksia eikä siitä ajotietokoneen näytöstä. Ennen modaamista se heitti 3% ja nyt 20%...

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
t162 tietokoneen keskikulutus kaikista ajoista 28 l/h.. Onko mulla väärä ohjelma boxissa?  ;D Toisaalta on kyllä kokoajan kovassa vedätyksessä.

Niin ja versu siis kyseessä.

Viimeksi muokattu: 03.11.11 - klo:19:25 kirjoittanut Pro

Tästä tähän.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
7430 AP ja AQ. 250 ja 260 Hp tapista.
Lietteen levitys 17m3 vaunulla. 0,66m3/Litra PÖ. Jäänyt mieleen koska molemmat veti tismalleen saman verran.

Levitys määrä tuntiin 34-75m3. 500m-7000m siirtomatka. Ajo mäkisessä maastossa.

Auraus AQ 16litraa/tuntiin. 3,4 alueaura ja 3m raspi perässä.
Nii se on...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
t162 tietokoneen keskikulutus kaikista ajoista 28 l/h.. Onko mulla väärä ohjelma boxissa?  ;D Toisaalta on kyllä kokoajan kovassa vedätyksessä.

Niin ja versu siis kyseessä.

Tuon satakuusykkösen maksimikulutus oli vakiona 36l/h. Kuulostaa kyllä vähä siltä että ei voi pitää paikkaansa.

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Juu kyllä se mittari huitelee parhaillaan isolla kuormalla siirtoajossa 40 l/h, mutta kyllähän se vetääkin, tuntuu vaan että pystyykö pitää edes paikkaansa tuo kulutus..  ::)
Tästä tähän.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
t160, maanajo 100m kurakkoa veto päällä, 1-2km siirto, 100m kurakkoa veto päällä 8l/h maltillisilla kierroksilla, kuitenki 45-55st 10m3 kuormaa päiväs.. palaturpeen lastaus liki sama 8l/h.. sitte palanvetoa merillä 30-35l/h samat jyrsimellä.. mekaanisen keruuvaunun 40m3 veto 20-25l/h 45-60 kuormaa/12h.. ja lukemat tosiaan farmarin mittarista jaettu tuntiin ja vertailua 4 vuodelta.. lukuunottamatta maanajo

Viimeksi muokattu: 06.11.11 - klo:06:25 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
7430 AP ja AQ. 250 ja 260 Hp tapista.
Lietteen levitys 17m3 vaunulla. 0,66m3/Litra PÖ. Jäänyt mieleen koska molemmat veti tismalleen saman verran.

Levitys määrä tuntiin 34-75m3. 500m-7000m siirtomatka. Ajo mäkisessä maastossa.

Auraus AQ 16litraa/tuntiin. 3,4 alueaura ja 3m raspi perässä.

Millon Jari oot vaihtanu 190temmin pois? Paljon se vei tunnilleen?
Tästä tähän.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
7430 AP ja AQ. 250 ja 260 Hp tapista.
Lietteen levitys 17m3 vaunulla. 0,66m3/Litra PÖ. Jäänyt mieleen koska molemmat veti tismalleen saman verran.

Levitys määrä tuntiin 34-75m3. 500m-7000m siirtomatka. Ajo mäkisessä maastossa.

Auraus AQ 16litraa/tuntiin. 3,4 alueaura ja 3m raspi perässä.

Millon Jari oot vaihtanu 190temmin pois? Paljon se vei tunnilleen?

Kesällä lähti. En jaksa muistaa tarkkoja, kun tarkka mittari tuli viime kesän lopulla ja samaan aikaan vaihtui 7430AQ rengeiltä minun ajukiksi. Mut ei se kulutus paljon kovempi minun ajussa kuin tossa 7430.
Tieajossa JD säästää matalimmilla kierroksilla ja liukkaammalla laatikolla polttista.

Vakiona JD max kulutus 36-38l/h. Porilaisen jälkeen 43-46l/h ja nyt ltr jälkeen 53-55l/h 8)

Maan ajoa kevällä.Karko 10m3. Siirto noin 1,5km suuntaansa. 9-11h n.50-55 kpl kuormia. Kulutus 12.7Litraa/h
Ja kolmelta päivää tulos.(7430AQ ja porilainen 240hp tapilta)

Viimeksi muokattu: 03.11.11 - klo:20:28 kirjoittanut kyntaja

Nii se on...

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
7430 AP ja AQ. 250 ja 260 Hp tapista.
Lietteen levitys 17m3 vaunulla. 0,66m3/Litra PÖ. Jäänyt mieleen koska molemmat veti tismalleen saman verran.

Levitys määrä tuntiin 34-75m3. 500m-7000m siirtomatka. Ajo mäkisessä maastossa.

Auraus AQ 16litraa/tuntiin. 3,4 alueaura ja 3m raspi perässä.

Millon Jari oot vaihtanu 190temmin pois? Paljon se vei tunnilleen?

Kesällä lähti. En jaksa muistaa tarkkoja, kun tarkka mittari tuli viime kesän lopulla ja samaan aikaan vaihtui 7430AQ rengeiltä minun ajukiksi. Mut ei se kulutus paljon kovempi minun ajussa kuin tossa 7430.
Tieajossa JD säästää matalimmilla kierroksilla ja liukkaammalla laatikolla polttista.

Vakiona JD max kulutus 36-38l/h. Porilaisen jälkeen 43-46l/h ja nyt ltr jälkeen 53-55l/h 8)

Maan ajoa kevällä.Karko 10m3. Siirto noin 1,5km suuntaansa. 9-11h n.50-55 kpl kuormia. Kulutus 12.7Litraa/h
Ja kolmelta päivää tulos.(7430AQ ja porilainen 240hp tapilta)

Itellä toisessa porilainen mutta aattelin kokeilla ltr:ää ainakin toiseen. Vanha totuus näyttäs pitävän paikkansa, voima ei tule tyhjästä.  8)
Tästä tähän.

Matson^

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Ei synny tyhjästä, mutta vanha maksimi-teho syntyy tyhjästä ammattitaitoisen ohjelmoinnin jälkeen kun 30-sarjan AP osaa hyödyntää kasvanutta vääntöä, eikä enää turhaan "huudata" moottoria perus maataloustöissä. Osansa toki kulutuksen laskuun tekee myös ennakoiden yms hienosäädöt.
Vaikka kaikki eco ecot päällä niin lautasmuokkarin vedossa kierrokset oli 1900-2100 -> tippui 1500-1700 , kynnössä oli 1800-2000 -> ja tippui 1600-1300 = kulutuksesta 3-7l/h pois.. Näin siis noin sadan LTR:n lisäämän hevosen jälkeen   ;)

caseman

  • Vieras
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
T162D: Paalaus: 25-35 l/h Tieajo 25 l/h tyhjänä Paalain, tai jotain muuta perässä 30+ l/h  :'( :-[ >:( >:(