Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T-sarjan Valtran kulutuslukemat  (Luettu 18277 kertaa)

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Luotettava kulutusmittaus on vaativaa jo maantiellä henkilöautoille, tosi uskottavia on sitte isäntien ite tekemät mittaukset päivän aikana kun traktorihommissa muuttujia on kertaa xxx tuohon henkilöauton kulutuksen mittaamiseen....
Onneksi netistä löytyy luotettavaakin tutkimustulosta, esim. http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
Hyvin mielenkiintoisia tuloksia esim. verrattaessa samaa rattoria keppi vs. portaaton-loota. Myös merkkien välistä kulutuseroa pystyy haarukoimaan. Ite piän hyödyllisimpinä mittaustuloksina osateholla tehtyjä testejä. Ne kun vastaa ehkä eniten normaalia arkikäyttöä.
Ja merkkien/mallien välinen vertailu onnistuu kg/kWh kulutusta katsomalla.
Myös merkkikohtasta kehitystä voi verrata. Esim. jontikalla 20 vs. 30-sarjoilla on huomattavissa kulutuksen nousua, eli kehitys menny tässä taaksepäin :/
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Lukemat joita itse olen tännekin laitellut perustuvat tankkauspumppuun ja suht pitkien matkojen ajoon.Noita valtavia eroja ihmettelen sen takia että ainakin mulla Case MXM120/NH TS135A/Valtra T160 vievät saman perävaunun kanssa,samoilla reiteillä yms.noin 0,5 l/km.puolet ajoista kuormalla ja puolet ilman.Ja jos nyt jotain on Vallusta kommentoitava niin noista kolmesta sitten ehkä vie vähiten.Mittaus vaan ei niin tarkkaa,että olis ihan varmaa...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Oon ennenkin tuumannu, että nää kulutuskeskustelut on aina agronetin parasta viihdettä  ;D

Hyviä vakioituja testejäkin noilla on kuitenkin tehty, jopa osateholla mitattuja tietoja löytyy mm. dlg sivuilta http://www.dlg.org/johndeere.html

Eipä noissa nykymoottoreissa enää isoja eroja ole. Jos polttoaineenkulutukseen haluaa oikeasti vaikuttaa, niin ei siihen traktorin vaihtoa tarvita. Työtavat ja -koneet vaan pitää mitoittaa niin, että todellinen käyttöaste on kohdallaan. Oleellista on kulutus tehtyä suoritetta kohden, pelkkä tuntikulutuksen tuijottaminen ei kerro totuutta.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Kollegan kertomaa vrg,n vedosta. valtran n141 ja versu 162 vei saman samassa työssä.
John Deere 6830 menee 5-7 litraa vähemmällä per. tunti. 1500 h kertaa 6 l on 9000 litraa löpöä vuodessa keskimäärin, jos meitin hommiin vertaa. tuo 9000kertaa 0,85 tekis 7650 €/v avl 0 %. voihan se olla edullinen ylläpitää, muttei käyttää  ;D Niinkuin valtra jossain vaiheessa mainosti  ;D

noin suuri kulutusero lanauksessa kertoo lähinnä lanan käytöstä, ei kulutuksesta. TAI lasien väristä.
allekirjoittanut

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: T-sarjan Valtran kulutuslukemat
Oon ennenkin tuumannu, että nää kulutuskeskustelut on aina agronetin parasta viihdettä  ;D

Hyviä vakioituja testejäkin noilla on kuitenkin tehty, jopa osateholla mitattuja tietoja löytyy mm. dlg sivuilta http://www.dlg.org/johndeere.html

Eipä noissa nykymoottoreissa enää isoja eroja ole. Jos polttoaineenkulutukseen haluaa oikeasti vaikuttaa, niin ei siihen traktorin vaihtoa tarvita. Työtavat ja -koneet vaan pitää mitoittaa niin, että todellinen käyttöaste on kohdallaan. Oleellista on kulutus tehtyä suoritetta kohden, pelkkä tuntikulutuksen tuijottaminen ei kerro totuutta.

Juurikin näin. Itsellä tulee kulutus laskettua veloitettua yksikköä kohden.
Siltikin vertailu hankalaa. Savossa erittäin mäkistä verrattuna esim. pohjanmaahan,jossei ole kun nyppyjä...
Nii se on...