Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jalkineet  (Luettu 29016 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Jalkineet
Oon tässä mm. pohtinu, että "raaskisiko" ostaa nahkasaappaat "yleisjalkineiksi" talvea vastaan? Runsaalla satasella mainostaa useampikin puulaaki sievää tuotetta, vuorelliset ovat ja suojatutkin jotenkin. Navetta-askareissa jalkineet  joutuu pari kertaa huuhtaisemaan pa5kasta puhtaaksi, mutta yleensä ei oo tarvetta rypeä missään lätäköissä tai rutakoissa. Kyl hyvin rasvatun nahkasaappaan pitäisi vettä kestää?

Asia on ajankohtainen, kun vuoden ikäisistä navettasaappaista on kantapää irti ja vähän vanhemmista työvarsikengistä pohja poikki. Molemman sorttisia tarvitaan, mutta jos sais toisten hankinnan lykättyä kevääseen.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Jalkineet
Asian vierestä mutta olen ikäni kulkenut Nokian saappailla kunnes niitä rupesi kulumaan kaksi paria vuodessa. Yllättävän huonoa materiaalia nykyään, ja kalliit. Ostin sitten eräästä suuremmasta tavaratalosta sellaiset metsästyssaappaat joissa pehmeämpi pohja, joustava varsi ja tosi mukavan tuntuinen vilttikangas sisäpuolella. Tuskin tarvii Kontiota laittaa enää puristamaan verenkiertoa. Ihme etteivät ne ole kehittäneet vastaavaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Jalkineet
ei soomipoika mitään kehitä mikä on keksitty jo miljuuna vuotta sitten!   ite käytän navetalla noita muovikenkiä ja ulkotöissä sitten nahkaisia maihareita joko sievi tahi jalas ja tyytyväinen olen!   en tingi jalkineista kun kaikesta muusta voikin sitten .... päivä pilalla jos jalat kastuu aamusta tahi puristaa/hiertää!                nuttu voi olla vaikka sitten peirutinmallia mutta kengät hyvät jalassa!

               nahkakenkiin uudesta asti muutaman kerran satularasvaa niin pääsee vesilläkin kulkeen huoleti!                     tietty joku vetskari vuotaa mut kuivaa sitten! :P

roadman

  • Vieras
Vs: Jalkineet
Ittellä työkäytössä ollut meindelin vaelluskenkiä, nyt haixin maiharit. jalat ja selkä tykkää. Kumisaapasta en jalkaan laita kuin ihan pakon edessä >:(

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Nothing is Something Worth Doing

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Mulla on ollu jo toistakymmentä vuotta päivätöissä jalassa PV:n maiharit kesät talvet, vaikka olen toimistossa töissä. Nyt on toinen pari menossa, ensimmmäinen kesti viisi vuotta ja pohjat niistä vain on poikki, sais korjautetua kun sais aikaiseksi. Nyt on menossa toinen pari kahdeksatta vuotta, tosin nyt mä olen osa-aikaisesti päivätöissä, niin käyttö on vähäisempää. Nauhoja saa kyl vaihtaa/korjata välillä. Mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan, vaikka miltei puolitoistasataa euroa on hinta!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

roadman

  • Vieras
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Mulla on ollu jo toistakymmentä vuotta päivätöissä jalassa PV:n maiharit kesät talvet, vaikka olen toimistossa töissä. Nyt on toinen pari menossa, ensimmmäinen kesti viisi vuotta ja pohjat niistä vain on poikki, sais korjautetua kun sais aikaiseksi. Nyt on menossa toinen pari kahdeksatta vuotta, tosin nyt mä olen osa-aikaisesti päivätöissä, niin käyttö on vähäisempää. Nauhoja saa kyl vaihtaa/korjata välillä. Mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan, vaikka miltei puolitoistasataa euroa on hinta!

Samoilla linjoilla edellisten kanssa ;). Meindelit kesti neljä vuotta täyspäiväistä koneurakointi, maanviljelyshommia ja raivaus-saha hommia. Kengät on nähneet kuraa, vettä, kiven särmiä, kuivaa multaa, suolahiekkaa talvella hiekoitus ja kesällä tientasaus hommissa märkää suolahiekkaa.
Sieviläiset kesti just ja just yhden kesän. loppujen lopuksi tuli halvemmaksi ostaa yhdet hyvät kuin monet halvat.  Meindeleista hajosi aina pohjat kun ei kestä noita öljyjä. Ompeleet ja nahka ois kestäneet vielä toisen mokoman.
 Kesästä olleet nuo haixin Airpower pro malli. Todella mukavat jalassa, ei hiota niin paljon kuin vaellus kengät ja kestävät öljyjä ja liuottimia. Turvakärki olis ollut vielä  mutta ei ollut hyllyssä malleja ja kenkiä en osta kokeilematta. Ompeleet ei haixissa vaikuta ihan niin vahvoilta kuin meindelin vaelluskengissä. Muuten olen tykännyt noista.

Tuossa linkki haixin kotimaisille sivuille.
http://www.finscoop.fi/Haix.html
tsekkatkaa vielä kengän rakenne osio.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Jalkineet
Savenmaan toriautosta aikanaan vitosella sellaiset nilkkurit, alaosastaan kumitetut jumalattoman jäykät maiharityyppiset "Ruotsin armeijan hiihtokengät". Viikon kävelyn jälkeen vertyvät jalkaan sopiviksi. Kumitus pitää hillasuota lukuunottamatta märän ulkopuolella, ei varsinaista turvakärkeä, mutta rakenne kestää hyvin potkia vetovarsia, kiviä ym. ym. Käytössä kaikissa mahdollisissa töissä, kesällä ulkona, talvella lampolassa. Talvella ei voi pitää ulkotöissä, kun hengenvaarallisen liukkaat. Tällaisessa käytössä yksi pari kestää pari-kolme vuotta, sitten ompeleet repeävät (valmistusvuosi jotain 60-luvun loppua). Talviulkotöihin kunnon nahkasaappaat.

Sitten tuossa paikallisella romiksella (tuo kaikkea Ruotsin armeijan kamaa romutettavaksi) oli pari kuution laatikollista juuri noita kenkiä. Yhtä kokoa. Juuri meikäläisen kokoa. Euron pari. Ostin kassillisen.  Ehken ihan pääse eläkkeelle noiden kanssa, mutta ei kauaksi jää...

Eli vakavasti: hyvistä kengistä työpäivä lähtee. Perusmallin kumisaappaita ei ollut vuosiin, sitten viime syksynä heräteostos, jonka jo kesällä astuin naulaan...  Takaisin metsurin saappaisiin, jos pitää kahlaamaan lähteä.

Petri

pihlavan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: Jalkineet
Miun lättäjaloille kun ei nuo muovikumpparit sovellu ja nokialaiset jotka ostin viimme talvena pyki puhki kahdessa kuukaudessa, tilasin Varustelekasta Itävallan armeijan maihinnousukengät. Maksoi 40€ ja on todella laadukkaat.
Suosittelen lämpöisesti.

viatri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Jalkineet
Oon tässä mm. pohtinu, että "raaskisiko" ostaa nahkasaappaat "yleisjalkineiksi" talvea vastaan? Runsaalla satasella mainostaa useampikin puulaaki sievää tuotetta, vuorelliset ovat ja suojatutkin jotenkin. Navetta-askareissa jalkineet  joutuu pari kertaa huuhtaisemaan pa5kasta puhtaaksi, mutta yleensä ei oo tarvetta rypeä missään lätäköissä tai rutakoissa. Kyl hyvin rasvatun nahkasaappaan pitäisi vettä kestää?

Asia on ajankohtainen, kun vuoden ikäisistä navettasaappaista on kantapää irti ja vähän vanhemmista työvarsikengistä pohja poikki. Molemman sorttisia tarvitaan, mutta jos sais toisten hankinnan lykättyä kevääseen.

Jyväskylässä myi ulkoalueella mielestäni halvalla turvajalkineita,muistaakseni 30/pari.Nahkaisia ei löytynyt sopivaa kokoa,mutta nauhamalli jäi matkaan.Ristiinan ammattirealisointi luki kuitissa.Sanoi,että Albaniassa valmistetaan.
Protoolin autosta edellisen kerran ostin,sovittaa voi,mutta jalkineet tuli postissa kotiin.Lyhytvartiset nahkasaappaat aina kumpparit voittaa.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Jalkineet
Jos ihan OIKEITA nahkasaappaita halajaa, kannattaa marssia tuonne: http://www.sa-kauppa.fi/portal/ . Maksavat jotakin 30-50€.

Laitosjalkine valmistaa sekä työmaiharia että puolustusvoimille toisenlaista maiharia. Molemmat hyvät, paremmat kuin Sievit tai Jalakset.
Pyörivät siinä vähä päälle 100€:n luokassa, Jobigo -turvamaihari tai sitten se Pv -versio. Tuolta kliks: http://www.laja.com/

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jalkineet
Jos maraani ei oikeesti raaski/pysty ostamaan kaksia työkenkiä kerralla, on parempi ku laittaa jeesus-sdandaalit polvien jatkoks ja siirtyy kerjuulle.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Jalkineet
Jos maraani ei oikeesti raaski/pysty ostamaan kaksia työkenkiä kerralla, on parempi ku laittaa jeesus-sdandaalit polvien jatkoks ja siirtyy kerjuulle.
On muutama muukin asia, johon ei ole varaa, mutta onneks tän paskan kirjoittaminen ja lukeminen agronetista ei erikseen maksa (työantaja maksaa kotilaajakaistankin).  :-X
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jalkineet
Ei sulla oikeesti noin huonoo ole.......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Jalkineet
Jalkineet hankittu ja koekäytetty. Hyvältä vaikuttavat, kestävyydestä ei sitten vielä tiedä.

http://kauppa.suojalaite.fi/4478-Fire-teraesvaelipohjalla-ja-alu-kaerjellae

Samalla kyydillä tuli myös kolhulippis

http://kauppa.suojalaite.fi/First-Base-kolhulakki
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...