Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jalkineet  (Luettu 29478 kertaa)

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Jalkineet

oot ihan kahjo

tarkoitan uutta kulutuspintaa

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Jalkineet
Minä kierrän gore tex nahkakengät kaukaa kuin rutto tautisen, sama melkein kuin laittais kumisaappaan jalkaan...
Nahkakengän vedenpitävyyteen vaikuttaa kuinka nahka on leikattu kenkään. Kotimaiset kengän valmistajat on pihalla kuin lumiukot näissä hommissa. Haix ja meindel ovat laatu merkkejä.
Jossain oli noista nahkaisista metsurin kengistä testi, niin esim, Meindelin Woodwalker kengät oli upotus testissä täysin vedenpitävät. Metsurin kengässä tuon gore kalvon ymmärrän mutta tavallisessa kengässä en.
Nauhakengissä kalvolla ei ole merkitystä. Haixin maihari ei kestänyt betonipölyä. Ompeleet paloivat poikki ja kengät "räjähtivät" ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Jalkineet
KUMIKORJAAMOT VOIS LAITTAA SAAPAISIINI PINNAT

LIUKKAILLA ON PAHA KULKEE

MITÄ MAHTAA MAKSAA

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Vetoketjussa on kieltämättä omat huonot puolensa mutta itse ainakin koen vetoketjulliset maiharit käytettävyydeltään niin paljon paremmiksi etten vetoketjuttomia ihan heti huolisi..

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Jalkineet
KUMITERÄ HENKITTÄÄ

SE ON OIKEA JOKA KELIN KOIPINEN

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Jalkineet
Jalaksen työkengät ovat kyllä laadukkaita ja ainakin suurimmalle osalle suomalaisten jalkamallia hyvät. :) Heräteostoksena toissapäivänä ostin yhdet kakkoslaatuiset lisää.  :D

Sievi on yhtä hyvä merkki mutta sen kakkoslaatuiset myydään liian kaukana. Tai ainakin harmittavasti juuri lauantaipäivisin kiinni kun ollaan ohikulkumatkalla kaikki kaks kertaa vuodes.

Yhdet Ejendalsit erehdyin ostamaan kun sai halvalla. Ihmeellisen malliset jalat on naapurimaan työläisillä.  :D

talutehnika

  • Vieras
Vs: Jalkineet
Jos pakkaskengistä puhutaan niin eipä Kamikin voittanutta kestää 50 astetta pakkasta .Markka aikaan ostin ja yhä käytössä Kanadalaista laatua ja teknologiaa.Koskaan ei ole keskieuroopassa osattu tehdä talvikenkää.Tosi lämpimät ,sisävuori irrotettava.Nakhasaappaita ei kannata ostaa jos joutuu lumihngesta edes takaisin lämpöseen ja sisälle ,meinaan alasaumasta vesi menee aikaa myöten sisälle ja sen jälkeen ne on jätettä.
http://www.brandos.fi/kamik/c90/?ref=adw_fi&gclid=CLv6v-CK6KwCFYuIfAodTlpcNg
Tämän lämpöisempiä kenkiä ei juuri ole markkinoilla.Autoa näillä ei ole hyvä ajaa  ;)

Minkämallin Kamikit ostit?

talutehnika

  • Vieras
Vs: Jalkineet
Minä kierrän gore tex nahkakengät kaukaa kuin rutto tautisen, sama melkein kuin laittais kumisaappaan jalkaan...
Nahkakengän vedenpitävyyteen vaikuttaa kuinka nahka on leikattu kenkään. Kotimaiset kengän valmistajat on pihalla kuin lumiukot näissä hommissa. Haix ja meindel ovat laatu merkkejä.
Jossain oli noista nahkaisista metsurin kengistä testi, niin esim, Meindelin Woodwalker kengät oli upotus testissä täysin vedenpitävät. Metsurin kengässä tuon gore kalvon ymmärrän mutta tavallisessa kengässä en.

P.S. Hevonen on koiranruokaa  ;D

Karhunruokaa  ::)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Vetoketjussa on kieltämättä omat huonot puolensa mutta itse ainakin koen vetoketjulliset maiharit käytettävyydeltään niin paljon paremmiksi etten vetoketjuttomia ihan heti huolisi..
Onhan naruissa oma nypläämisensä, mutta mä oon ratkaissut asian niin että yleensä kengät on solmittu varresta niin löysäksi että saan ne nopeasti vain vetämällä jalkaani. Sitten jos pitää lähteä tosihommiin, niin avaan narut ja kiristän kengän.
Nothing is Something Worth Doing

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Vetoketjussa on kieltämättä omat huonot puolensa mutta itse ainakin koen vetoketjulliset maiharit käytettävyydeltään niin paljon paremmiksi etten vetoketjuttomia ihan heti huolisi..
Onhan naruissa oma nypläämisensä, mutta mä oon ratkaissut asian niin että yleensä kengät on solmittu varresta niin löysäksi että saan ne nopeasti vain vetämällä jalkaani. Sitten jos pitää lähteä tosihommiin, niin avaan narut ja kiristän kengän.

Nauhat löysällä melkoista klohjaamista.  ;D
Kui mää ain olen paras?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Vetoketjussa on kieltämättä omat huonot puolensa mutta itse ainakin koen vetoketjulliset maiharit käytettävyydeltään niin paljon paremmiksi etten vetoketjuttomia ihan heti huolisi..
Onhan naruissa oma nypläämisensä, mutta mä oon ratkaissut asian niin että yleensä kengät on solmittu varresta niin löysäksi että saan ne nopeasti vain vetämällä jalkaani. Sitten jos pitää lähteä tosihommiin, niin avaan narut ja kiristän kengän.

Nauhat löysällä melkoista klohjaamista.  ;D
Paskat oo, löysanauhaset maiharit ei poikkea kumpparista muuten kuin että ne on paremmat jalassa. Ja tuollaiset tiukkapipot voi sitten vetää ne nauhat niin tiukalle että päässäkään ei kierrä veri...  :P ;D
Nothing is Something Worth Doing

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Vetoketjussa on kieltämättä omat huonot puolensa mutta itse ainakin koen vetoketjulliset maiharit käytettävyydeltään niin paljon paremmiksi etten vetoketjuttomia ihan heti huolisi..
Onhan naruissa oma nypläämisensä, mutta mä oon ratkaissut asian niin että yleensä kengät on solmittu varresta niin löysäksi että saan ne nopeasti vain vetämällä jalkaani. Sitten jos pitää lähteä tosihommiin, niin avaan narut ja kiristän kengän.

Nauhat löysällä melkoista klohjaamista.  ;D
Paskat oo, löysanauhaset maiharit ei poikkea kumpparista muuten kuin että ne on paremmat jalassa. Ja tuollaiset tiukkapipot voi sitten vetää ne nauhat niin tiukalle että päässäkään ei kierrä veri...  :P ;D

Kun klohjaa nauhuset löysällä niin varmaan täytyy olla jalkapöydät rasitusvammoilla.

Siks täytyy olla sivuvetoketjulliset pitkävartiset tai sit tarrakiinnitteiset kesäversiot.

 :D
Kui mää ain olen paras?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jalkineet
Samaa miletä, mä en edes omista perinteisiä kumppareita. Kesät menee vahnoilla arkikengillä, märällä kelillä ja talvella jalkaan sujahtaa se perinteinen PV:n maihari, hyvä kekä jalassa alustalla kuin alustalla ja ei ole mitään vetoketjuja yms hajoamassa ja vuotamassa. Hintaa on toista sataa, mutta nyt näillä on jo kolmas vuosi menossa...
Vetoketjussa on kieltämättä omat huonot puolensa mutta itse ainakin koen vetoketjulliset maiharit käytettävyydeltään niin paljon paremmiksi etten vetoketjuttomia ihan heti huolisi..
Onhan naruissa oma nypläämisensä, mutta mä oon ratkaissut asian niin että yleensä kengät on solmittu varresta niin löysäksi että saan ne nopeasti vain vetämällä jalkaani. Sitten jos pitää lähteä tosihommiin, niin avaan narut ja kiristän kengän.

Nauhat löysällä melkoista klohjaamista.  ;D
Paskat oo, löysanauhaset maiharit ei poikkea kumpparista muuten kuin että ne on paremmat jalassa. Ja tuollaiset tiukkapipot voi sitten vetää ne nauhat niin tiukalle että päässäkään ei kierrä veri...  :P ;D

Kun klohjaa nauhuset löysällä niin varmaan täytyy olla jalkapöydät rasitusvammoilla.

Siks täytyy olla sivuvetoketjulliset pitkävartiset tai sit tarrakiinnitteiset kesäversiot.

 :D
Ei sulla niin paljoa hommia ole ja kuka nyt kesällä kenkiä pitää???  :o Ai niin, sää juokset riiheä ympäri hätistät lucia-neitoja pois kauravarkaista. Varo ette vahingossa törmää luciapoikaan...  :P

Viimeksi muokattu: 10.12.11 - klo:17:30 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Jalkineet
En ymmärrä monien intoa noihin nahkaisiin työjalkineisiin, varsinkaan talvella, kun nämä syksyt ja talvet on aika vetisiä, niin ulkohommissa ei nahkajalkineilla tee mitään, jos on sisähommissa tai jonkin  koneen hytissä koko ajan niin sitten ymmärrän, mutta jos pitää työskennellä ulkona, niin kyllä kumipintaa  pitää jalkineissa olla.

Kyllä hyvälaatuinen goretex nahkamaihari vetisiä kelejä kestää, se nyt on eri juttu jos vedessä meinaa seisoa koko päivän. Meindlin maihareita jo useita vuosia käyttänyt ja sen jälkeen kun kumisaappaista vaihdoin näihin niin ovat jalat pysyneet kuivempia ja ovat muutenkin paremmassa kunnossa puhumattakaan siitä että ovat paljon mukavampia käyttää, näissä ei juuri hikoile ollenkaan.

Ainut huono puoli on hidas kuivuminen jos ovat märät. Hintakin on aika kova, muistaakseni about 250about.


/uuno

Horttaukko

  • Vieras
Vs: Jalkineet
En ymmärrä monien intoa noihin nahkaisiin työjalkineisiin, varsinkaan talvella, kun nämä syksyt ja talvet on aika vetisiä, niin ulkohommissa ei nahkajalkineilla tee mitään, jos on sisähommissa tai jonkin  koneen hytissä koko ajan niin sitten ymmärrän, mutta jos pitää työskennellä ulkona, niin kyllä kumipintaa  pitää jalkineissa olla.

Kyllä hyvälaatuinen goretex nahkamaihari vetisiä kelejä kestää, se nyt on eri juttu jos vedessä meinaa seisoa koko päivän. Meindlin maihareita jo useita vuosia käyttänyt ja sen jälkeen kun kumisaappaista vaihdoin näihin niin ovat jalat pysyneet kuivempia ja ovat muutenkin paremmassa kunnossa puhumattakaan siitä että ovat paljon mukavampia käyttää, näissä ei juuri hikoile ollenkaan.

Ainut huono puoli on hidas kuivuminen jos ovat märät. Hintakin on aika kova, muistaakseni about 250about.


/uuno

Mistä noita Meindeleitä voi  ostaa?