Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pulttipyssy  (Luettu 18872 kertaa)

Veijo Esso

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
  • Jätkäkulttuurin ammattilainen
Pulttipyssy
Minkäslaisilla vehkeillä pyöränpultteja ym. muita mutterihommia paukuttulette. Tarvis hankkia uusi kone,kun edellinen halpahalliversio kaput. 1/2 tuuman kone riittäisi mun hommiin. Kaksois vasara koneisto tietty parempi,mutta kattelin tossa sähkökäyttösiäkin (230v) ja oli ainakin esitteessä enemmän vääntöä kun paineilma koneessa. Onkohan sähköiset koneet myös iskeviä,isompi ainakin oli kooltaan painoakin melkein 4kg.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Pulttipyssy
Ehkä olis parempi jos kerrot paljonko haluat maksaa siitä pulttien paukuttelun huvista. Tämä ihan vain siksi että kohta joku esittää tonnin konetta 2000 nm vääntimeksi ja minä ehdotan oliko se 200 euron konetta kolmen vartin ja 600 nm vääntimeksi ......tai ehkä hieman vähemmän.

Viimeksi muokattu: 27.10.11 - klo:19:40 kirjoittanut Luomujussi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Pulttipyssy
ite ostin kesän alussa bahcon bp 815 pyssyn ja olen ollu melko tyytyväinen näillä käytöillä!     aika hyvin iskee pultit auki ja kiinni ja mukavempi käyttää kuin vanha osaka.... en sit tiiä mikä olis ammattikäytössä mutta mulle kelpaa eikä ollu etrassa niin hirmukalliskaan!

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Pulttipyssy
Ällhoolta chikako neumatikin komposiittirunkoinen, sopii melkein joka väliin, bout neljä sataa...

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Pulttipyssy
Mulla on sata vuotta vanha 3/4" kone jonka nimeä en ole katsonut,ameriikasta.1/2"koneita on kolme,yksi oli Pilteman,yksi Ikh:n ja paras Wurthin myymä muovirunko.Kalliit ovat väkevämpiä,kyllä pitää puolituumainen kiertää yli 35kg niin siitä on oikeaa hyötyä.Räikkävehkeet on asentajan ilo ahtaudessa,se on melkein tarpeellisempi korjaustöissä mitä maalla tehdään,jos sellanen kiertää 6kg niin se on hyvä arvo.Käsin kun saa ensin liikkeelle niin kone vetää loput ja toisinpäin.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Pulttipyssy
Ällhoolta chikako neumatikin komposiittirunkoinen, sopii melkein joka väliin, bout neljä sataa...

Mulla on juurikin tollanen 3/4" n.1600nm . Ihan ok. IR kopio. IR ois saanu laittaa alvin päälle

1/2" löytyy lhoolta idg toollssin kone,makso jotain 200€ n.5v sitten. Kaksois vasara...n.800-900nm
Nii se on...

realisti

  • Vieras
Vs: Pulttipyssy
cp:n 1/2 tuumanen komposiittikone löytyy meiltäkin, hyvä on ollut. Käytössä n.5v. Sitten uutena ostin panasonicin 18v akkuruuvinvääntimen. alle 12mm pulteille loistokone, ja pelaa myös perusruuvarina.

antti-x

  • Vieras
Vs: Pulttipyssy
Täältä löytyy joku mörkö 1000nm luokassa mutta varsinainen loistopeli on makitan akkukäyttöinen nimellisteholtaan reilu 400nm ja hinta briteistä tilattuna oli akuttomana runkona himpun verran yli satkun.
Akkupulttipyssy, yhden käden moottorisaha ja toimiva impulssinaulain ovat aivan välttämättömiä kun niihin on tottunut. Ilmeisista välttämättömyystarvikkeista puuttuu tosin vielä akkukäyttöinen rasvapärssi.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Pulttipyssy
Otsikko voisi viitata myös siihen elukoiden tainnutusvehkeeseen... Kotieläintilalliselle sekin aivan välttämätön.

Petri

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Pulttipyssy
Otsikko voisi viitata myös siihen elukoiden tainnutusvehkeeseen... Kotieläintilalliselle sekin aivan välttämätön.

Petri
Erittäin olennainen täsmennys. Pohdin tätä probleemaa taannoin väärinkäsitysten välttämiseksi. Olenkin pyrkinyt puhumaan pulttipistoolista tainnutuslaitteen kyseessä ollessa ja se toinen härveli on mutterinväännin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Pulttipyssy
Täältä löytyy joku mörkö 1000nm luokassa mutta varsinainen loistopeli on makitan akkukäyttöinen nimellisteholtaan reilu 400nm ja hinta briteistä tilattuna oli akuttomana runkona himpun verran yli satkun.
Akkupulttipyssy, yhden käden moottorisaha ja toimiva impulssinaulain ovat aivan välttämättömiä kun niihin on tottunut. Ilmeisista välttämättömyystarvikkeista puuttuu tosin vielä akkukäyttöinen rasvapärssi.

Löytyiskö vastaavia kamppeita Hitachina, 18 v. Runkokoneet kiinnnostais muakia...

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Pulttipyssy
Otsikko voisi viitata myös siihen elukoiden tainnutusvehkeeseen... Kotieläintilalliselle sekin aivan välttämätön.

Petri
Erittäin olennainen täsmennys. Pohdin tätä probleemaa taannoin väärinkäsitysten välttämiseksi. Olenkin pyrkinyt puhumaan pulttipistoolista tainnutuslaitteen kyseessä ollessa ja se toinen härveli on mutterinväännin.

Niin mut näissä hommissä pelkällä pulttipistoolillä ei välttämättä pärjää ja saavuta kunnon yöunia toisin kuin kunnon kalustolla. Mun tainnutuslaitteessa valinnaisena 30 patruunan lipas ja lisävarusteena äänenvaimennin on hyvin toiminut......

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pulttipyssy
Otsikko voisi viitata myös siihen elukoiden tainnutusvehkeeseen... Kotieläintilalliselle sekin aivan välttämätön.

Petri
Erittäin olennainen täsmennys. Pohdin tätä probleemaa taannoin väärinkäsitysten välttämiseksi. Olenkin pyrkinyt puhumaan pulttipistoolista tainnutuslaitteen kyseessä ollessa ja se toinen härveli on mutterinväännin.

Niin mut näissä hommissä pelkällä pulttipistoolillä ei välttämättä pärjää ja saavuta kunnon yöunia toisin kuin kunnon kalustolla. Mun tainnutuslaitteessa valinnaisena 30 patruunan lipas ja lisävarusteena äänenvaimennin on hyvin toiminut......
Meinaakkos et sakut palaa sampotikkujen kanssa kyläilemään? ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Fuller

  • Vieras
Vs: Pulttipyssy
Ostrin konkkaan menneen huoltoaseman huutokaupasta oikean pyöränpulttilaitteen. Kokoja löytyy henkilöauto-kuorma-auto-traktori sektorille eikä tarvi paineilmaa.Näppärästi avaa tiukankin mutterin,kiristämisessä pitää järki olla mukana. En muista mikä on merkki mutta punainen laite se on.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Pulttipyssy
Otsikko voisi viitata myös siihen elukoiden tainnutusvehkeeseen... Kotieläintilalliselle sekin aivan välttämätön.

Petri
Erittäin olennainen täsmennys. Pohdin tätä probleemaa taannoin väärinkäsitysten välttämiseksi. Olenkin pyrkinyt puhumaan pulttipistoolista tainnutuslaitteen kyseessä ollessa ja se toinen härveli on mutterinväännin.

Niin mut näissä hommissä pelkällä pulttipistoolillä ei välttämättä pärjää ja saavuta kunnon yöunia toisin kuin kunnon kalustolla. Mun tainnutuslaitteessa valinnaisena 30 patruunan lipas ja lisävarusteena äänenvaimennin on hyvin toiminut......
Meinaakkos et sakut palaa sampotikkujen kanssa kyläilemään? ;D

Tietäisitpä mun konekaluston tässä yhteydessä. 30 patruunaa siis lippaaseen ja niitä lippaita piisaa. Sopii siis tulla kokeileen niiden lippaiden ja kaliiperien sopivuutta huligaanien/huuhentalien karkoittamiseen.....