Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe P-aineen suodatus  (Luettu 11491 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: P-aineen suodatus
Joskus 70 luvulla auto toi paljon vettä ,polttoaine oli kermaa.
Syyksi paljastui uusi säiliöauto jonka koeponnistus ja testausvesi oli jäänyt letkuun.Autoilija korvasi kaikki .
Kunnollisessa farmarisäiliössä on aina miehistöluukku ja siitä ylettyy kepin päähän laitetulla puhtaalla puuvillapaidalla hyvin siivoamaan säiliön.Kunnon säiliössä on myös sisällä alaosassa epoksimaali eli ei heti ruostu.Tälläinen systeemi on ainakin Ylihärmässä valmistettavassa
säiliössä merkki oli joku farmtools vai mikä.
Polttoaine kasvaa myös levää joka lilluu polttoaineen seassa lähellä pohjaa,juttua oli kerran KV:ssä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: P-aineen suodatus
Mää en vieläkään käsitä miten ihmeessä sitä paskaa pääsee tollasia em. määriä sinne farmari/rattorin säiliöön? Ettekö te jumalauta puhdista niitä säiliöitä edes kerran vuodessa? Ja kyllä ne suodattimet/tankki/vedenerotin kuuluu puhdistaa/vaihtaa sieltä koneenkin päästä.

No toisaalta jos kirjotukset joissakin löpö-topiikeissa pitää paikkansa, että kansa vieläkin 2011 vuonna rullaa jollakin 50-60 sentin pööllä, ei oo ihme jos konekset vähän kurnuttaa ja takkuaa....

Oletko sä koskaan nähnyt suodatinta, jolla jokseenkin nykytraktori on hyytynyt. Suodatin täysin tukossa vaikka löpö muovisäiliössö joten se skeida ruosteesta voidaan unohtaa.

Olen todennut sen omalla kohdalla ja siksi tenttaankin agroraatia näistä suodattimista/vedenerottimista. Tämä kun on halpaa touhua siihen vahinkoon nähden......
Kai sielä pallinevan paukkupakkasissa jäätyy kaikki. Taitaa olla niin et monella se pytty on mallia "luomujussi vielä pilkkeenä silmäkulmassa". Eli sellasia jeesuksen aikasia miehistöluukuttomia aikapommeja. On se *****mainen tunkee itteensä siitä nyrkin mentävästä huohottimesta sisään, voipi olla et ei monen tiivitaavin kuomunokka edes mahdu nuuskimaan siitä miltä se pöö haisee.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: P-aineen suodatus
Mää en vieläkään käsitä miten ihmeessä sitä paskaa pääsee tollasia em. määriä sinne farmari/rattorin säiliöön? Ettekö te jumalauta puhdista niitä säiliöitä edes kerran vuodessa? Ja kyllä ne suodattimet/tankki/vedenerotin kuuluu puhdistaa/vaihtaa sieltä koneenkin päästä.

No toisaalta jos kirjotukset joissakin löpö-topiikeissa pitää paikkansa, että kansa vieläkin 2011 vuonna rullaa jollakin 50-60 sentin pööllä, ei oo ihme jos konekset vähän kurnuttaa ja takkuaa....

Oletko sä koskaan nähnyt suodatinta, jolla jokseenkin nykytraktori on hyytynyt. Suodatin täysin tukossa vaikka löpö muovisäiliössö joten se skeida ruosteesta voidaan unohtaa.

Olen todennut sen omalla kohdalla ja siksi tenttaankin agroraatia näistä suodattimista/vedenerottimista. Tämä kun on halpaa touhua siihen vahinkoon nähden......
Kai sielä pallinevan paukkupakkasissa jäätyy kaikki. Taitaa olla niin et monella se pytty on mallia "luomujussi vielä pilkkeenä silmäkulmassa". Eli sellasia jeesuksen aikasia miehistöluukuttomia aikapommeja. On se *****mainen tunkee itteensä siitä nyrkin mentävästä huohottimesta sisään, voipi olla et ei monen tiivitaavin kuomunokka edes mahdu nuuskimaan siitä miltä se pöö haisee.

Mulla koneet nykyaikaisia ja niistä antiikkikoneistä on päästy erikseen jo aikoja sitten......oliko tämä suurikin järkytys......Siinä uusimmassakin löpöpumpussa automaatti-ilmaus....

Viimeksi muokattu: 27.10.11 - klo:22:18 kirjoittanut Luomujussi

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: P-aineen suodatus
Mää en vieläkään käsitä miten ihmeessä sitä paskaa pääsee tollasia em. määriä sinne farmari/rattorin säiliöön? Ettekö te jumalauta puhdista niitä säiliöitä edes kerran vuodessa? Ja kyllä ne suodattimet/tankki/vedenerotin kuuluu puhdistaa/vaihtaa sieltä koneenkin päästä.

No toisaalta jos kirjotukset joissakin löpö-topiikeissa pitää paikkansa, että kansa vieläkin 2011 vuonna rullaa jollakin 50-60 sentin pööllä, ei oo ihme jos konekset vähän kurnuttaa ja takkuaa....

Oletko sä koskaan nähnyt suodatinta, jolla jokseenkin nykytraktori on hyytynyt. Suodatin täysin tukossa vaikka löpö muovisäiliössö joten se skeida ruosteesta voidaan unohtaa.

Olen todennut sen omalla kohdalla ja siksi tenttaankin agroraatia näistä suodattimista/vedenerottimista. Tämä kun on halpaa touhua siihen vahinkoon nähden......
Kai sielä pallinevan paukkupakkasissa jäätyy kaikki. Taitaa olla niin et monella se pytty on mallia "luomujussi vielä pilkkeenä silmäkulmassa". Eli sellasia jeesuksen aikasia miehistöluukuttomia aikapommeja. On se *****mainen tunkee itteensä siitä nyrkin mentävästä huohottimesta sisään, voipi olla et ei monen tiivitaavin kuomunokka edes mahdu nuuskimaan siitä miltä se pöö haisee.

Mulla koneet nykyaikaisia ja niistä antiikkikoneistä on päästy erikseen jo aikoja sitten......oliko tämä suurikin järkytys......Siinä uusimmassakin löpöpumpussa automaatti-ilmaus....
No ei se auta jos varmaritiinu on antiikkia.........
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: P-aineen suodatus
Sen traktorin vedenerottimen kapasiteetti siis tuskin riittää jos säiliöön on päässyt vettä enemmälti.

Mistä sinne sitä vettä niin suuria määriä voisi päästä?

Mistä minä nyt varmasti tiedän mutta jos katsot sinne omaan löpösäiliöön niin aika monta rööriä siellä säiliön yläosassa on joista vesi voisi teoriassa päästä, olisko mun pöntössä jopa puolenkymmentä ja toiseksi nykytraktoreissa ei ole sellaista kirkasta läpinäkyvää vedenerotinta josta päällepäin näkisi että hei, tuollahan on kapoittain vettä.....

Kysyin tätä ihan vain seurattuani threadia alkua ja siitä päässeeni siihen uskoon että tähän ongelmaan löytyisi vihdoinkin jokin todellinen ratkaisu.....

Mun tankkauspöntössä ei ole kuin täyttöaukko, tuuletusputki ja imuputken laippa johon sähköpumppu on pultattu kiinni. Täyttöaukonkin tiiveydestä olen yrittänyt pitää huolta rankkasadetta ja lumituiskua silmälläpitäen.

Jos sinne säiliöön todella joutuu vettä ämpärikaupalla niin vitsit ovat vähissä. Siinä ei mitkään kikkakolmoset enää auta :-( Antaa ensin erottua rauhassa ja laskee sitten pohjapropusta hiljalleen pois.

Jos löpö saa seisoa rauhassa läpinäkyvässä astiassa niin kyllä vesi erottuu pohjalle näkyväksi kerrokseksi. Jos epäilee löpön laatua niin pohjatulpasta kirkkaaseen pulloon ja muutaman tunnin päästä tuloksen voi katsoa. Kyllä se erottuu, toinen keino on laskea erittäin tiheän siivilän läpi, vesi jää helmiksi siihen päälle.

Tosiaan kaikissa koneissa ei enää ole läpinäkyvää erotinta, kehitys on mennyt siis tässäkin taaksepäin.
Jos vesi on jatkuva murhe, niin sitten kannattaa jo laittaa kunnollinen erillinen suodatin sitä varten. Pienemmät menevät vaikka CAV:n perusrungolla, ei maksa paljon. Isompiin vehkeisiin tarvitaan enemmän läpäisyä, tuosta löytyy varmasti pätevät - hintalappua en kommentoi :-/

http://tinyurl.com/parkerfilters

Varmasti kuitenkin halvempi kuin yksikään CR-pumppuremontti.
miten mie muistan että jossain pakussa sytty oikeen merkkivalo ku vettä oli kertynyt tarpeeksi suodattimen pohjalle :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: P-aineen suodatus

miten mie muistan että jossain pakussa sytty oikeen merkkivalo ku vettä oli kertynyt tarpeeksi suodattimen pohjalle :-\

Caddy? Mulla oli aikanaan kakkosgolfi ja sen perään Jetta missä oli tuo merkkivalo. Normaalin putsarin pohjatulpan tilalla oli vesianturi.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

roadman

  • Vieras
Vs: P-aineen suodatus

miten mie muistan että jossain pakussa sytty oikeen merkkivalo ku vettä oli kertynyt tarpeeksi suodattimen pohjalle :-\

Caddy? Mulla oli aikanaan kakkosgolfi ja sen perään Jetta missä oli tuo merkkivalo. Normaalin putsarin pohjatulpan tilalla oli vesianturi.

ja miun traktorissa on myös tuo vesianturi suodattimen pohjassa ja isoooo punainen varoitus valo kojetaulussa  :o. Ihan on vm.2008 tuo rakkori nimittäin  :'(

sirkussonni

  • Vieras
Vs: P-aineen suodatus

miten mie muistan että jossain pakussa sytty oikeen merkkivalo ku vettä oli kertynyt tarpeeksi suodattimen pohjalle :-\

Caddy? Mulla oli aikanaan kakkosgolfi ja sen perään Jetta missä oli tuo merkkivalo. Normaalin putsarin pohjatulpan tilalla oli vesianturi.

ja miun traktorissa on myös tuo vesianturi suodattimen pohjassa ja isoooo punainen varoitus valo kojetaulussa  :o. Ihan on vm.2008 tuo rakkori nimittäin  :'(

No onhan niitä, taitaa olla cr koneissa taas enemmän...  Valot vilkkuu ja koodilla kertoo missä ongelma, myös minun koneissa. Ja on myös lasinen kupin pohja, josta näkee mitä siellä kulkee.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: P-aineen suodatus
Mikä olisi kallein mahdollinen tapa hoitaa tämä ongelma  ??? Mä aion satsata sellaiseen  ???

sirkussonni

  • Vieras
Vs: P-aineen suodatus
Mikä olisi kallein mahdollinen tapa hoitaa tämä ongelma  ??? Mä aion satsata sellaiseen  ???

Miten olisi esimerkiksi lämpöeristetty rakennus sähkölämmityksellä polttoainevarastoksi. Lisäksi tietysti automaattinen hälytysjärjestelmä kännykkähälytyksellä veden ilmaantuessa farmarisi pohjalle. Toimitukset tietysti erityisillä JoHaRa`s Special kuormilla, eli auton huolellinen puhdistus ennen kuormasi lastaamista. Ja se heikoin lenkki: Neste oil, sille et voi mitään, vettä sieltä tulee välillä kuitenkin.....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: P-aineen suodatus
Mikä olisi kallein mahdollinen tapa hoitaa tämä ongelma  ??? Mä aion satsata sellaiseen  ???

Miten olisi esimerkiksi lämpöeristetty rakennus sähkölämmityksellä polttoainevarastoksi. Lisäksi tietysti automaattinen hälytysjärjestelmä kännykkähälytyksellä veden ilmaantuessa farmarisi pohjalle. Toimitukset tietysti erityisillä JoHaRa`s Special kuormilla, eli auton huolellinen puhdistus ennen kuormasi lastaamista. Ja se heikoin lenkki: Neste oil, sille et voi mitään, vettä sieltä tulee välillä kuitenkin.....

Saisiko tuolla menetelmällä haluamani +10 €snt/tankkauslitra hankittua  :o Pitäisi saada poistoja ja alv- palautuksia enemmän  :o ;D