Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe -17%  (Luettu 9725 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
-17%
Viljelijöitten tulot ovat pudonneet 17%, kahden kepumaatalousministerin aikaansaannos.

...Simonkadulla vaietaan.

Taisi S-L väärinymmärtää hallitusohjelmassa olleen maininnan viljelijöitten tulotason nostosta.

minä-itte

  • Vieras
Vs: -17%
Laiha lohtu on se, että meille ei enää koskaan tule kepuloista maatalousministeriä.

Jotain sentään S-L sai aikaiseksi, maidon lisähintaan korotus ja lomapäiviä lisää.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: -17%
Mutta mitä tekee Koskinen? Vastaan itse! EI MITÄÄN!
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

minä-itte

  • Vieras
Vs: -17%
Mutta mitä tekee Koskinen? Vastaan itse! EI MITÄÄN!

Edellisten maatalousministerien "torjuntavoitot" ovat sitoneet kädet.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: -17%
Mutta mitä tekee Koskinen? Vastaan itse! EI MITÄÄN!

Edellisten maatalousministerien "torjuntavoitot" ovat sitoneet kädet.

No sittenhän Koskinen voisi tehdä jotain. Sanoa itsensä irti maa-ja metsätalousministerin tehtävista. Antaisi ennen sitä potkut kaikille virkamiehille ministeriössä ja siirtaisi tehtävät kauppa-ja teollisuusministeriöön. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

minä-itte

  • Vieras
Vs: -17%
Mutta mitä tekee Koskinen? Vastaan itse! EI MITÄÄN!

Edellisten maatalousministerien "torjuntavoitot" ovat sitoneet kädet.

No sittenhän Koskinen voisi tehdä jotain. Sanoa itsensä irti maa-ja metsätalousministerin tehtävista. Antaisi ennen sitä potkut kaikille virkamiehille ministeriössä ja siirtaisi tehtävät kauppa-ja teollisuusministeriöön. ;D

Ensi vuonna neuvotellaan uudet eu-tuet...kepu on oppositiossa, mikä on pelkästään onneksi Isänmaalle.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: -17%

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: -17%
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/10/02/nailla-palkoilla-ei-kannata-menna-toihin/201113933/139?ref=ise

 Ehkä kantsis harkita tilan myyntiä. Työttömänä pärjää paremmin.  ;D

Sepe nyt sinäkin olet näitten ay-politrukkien mielestä KATKERAKEPULAINENNATSIPASKAJOKAPITÄÄAMPUAAAMUNKOITEESSA!
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: -17%
Kyllähän tulotason lasku johtuu siitä, että tuottajahinnat junnaa paikallaan samalla kun kustannukset ovat nousseet,ei niihin minkään värinen ministeri voi vaikuttaa. Mitä tukipolitiikkaan tulee niin aika vaikea on ollut sen jälkeen EU:n kanssa neuvotella kun Lipposen ykkös ensitöikseen leikkasi rajusti tukea jonka Suomi oli saanut luvan kansallisesti maksaa. Ja kun katsotaan tukitasoja niin kyllähän kasvinviljelyn tuet ovat pysyneet kutakuinkin ennallaan ja leikkaukset ovat kohdistuneet lähinnä sikoihin ja siipikarjaan, mutta emme me itke menetettyjen tukien perään vaan vaadimme tuottajahintojen nousua.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: -17%
Kyllähän tulotason lasku johtuu siitä, että tuottajahinnat junnaa paikallaan samalla kun kustannukset ovat nousseet,ei niihin minkään värinen ministeri voi vaikuttaa. Mitä tukipolitiikkaan tulee niin aika vaikea on ollut sen jälkeen EU:n kanssa neuvotella kun Lipposen ykkös ensitöikseen leikkasi rajusti tukea jonka Suomi oli saanut luvan kansallisesti maksaa. Ja kun katsotaan tukitasoja niin kyllähän kasvinviljelyn tuet ovat pysyneet kutakuinkin ennallaan ja leikkaukset ovat kohdistuneet lähinnä sikoihin ja siipikarjaan, mutta emme me itke menetettyjen tukien perään vaan vaadimme tuottajahintojen nousua.

 Ainahan sitä voi vaatia osuustoimintapörssiyhtiöiltä ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: -17%
Kyllähän tulotason lasku johtuu siitä, että tuottajahinnat junnaa paikallaan samalla kun kustannukset ovat nousseet,ei niihin minkään värinen ministeri voi vaikuttaa. Mitä tukipolitiikkaan tulee niin aika vaikea on ollut sen jälkeen EU:n kanssa neuvotella kun Lipposen ykkös ensitöikseen leikkasi rajusti tukea jonka Suomi oli saanut luvan kansallisesti maksaa. Ja kun katsotaan tukitasoja niin kyllähän kasvinviljelyn tuet ovat pysyneet kutakuinkin ennallaan ja leikkaukset ovat kohdistuneet lähinnä sikoihin ja siipikarjaan, mutta emme me itke menetettyjen tukien perään vaan vaadimme tuottajahintojen nousua.

Ensimmäinen teko EU-jäsenyyden alussa MTK:lta oli juntata EU:n AB-alueelle määräämät investointituet pois, samoin nuorten viljelijöitten tuen.

Pekkarinen laati lahjakirjan, millä Kemiran lannoiteteollisuus annettiin norjalaisille...ajatuksena oli saada Soklin kaivos käyttöön.."aluepolitiikkaa".. Nyt norjalaiset kaivavat fosfaatit, vievät ne Venäjälle jalostettavaksi...se siitä työllistämisestä.

Myös "närpeslkeput" + co ovat tehneet omaa myyräntyötään.  

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: -17%
>me itke menetettyjen tukien perään vaan vaadimme tuottajahintojen nousua.

Ei niitä voi nostaa,koska ne  nostot ovat piilotettua osingonjakoa.Tosiasiat tulee vain ottaa sellaisena kuin ne on.

Edes naapuriasi ei kiinnosta menetkö joka aamu rypemään sinne paskan hajuun ,ainoastaan silloin kun paskaa pelloille levittelet vähän kiinnostaa,mutta ei noista hommista mitään mitaleja jaella.

Saarioisten kommentti ettei saa lihaa tarpeeksi osoittaa vain ahneuden hiipineen siihenkin firmaan.Kyllä se on vähintään velattomilla ilmiselvää ,että hommat loppuu.Veloissaan kieriskeleivillä pidot senkun paranee.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: -17%


.Veloissaan kieriskeleivillä pidot senkun paranee PANKEILLA ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

minä-itte

  • Vieras
Vs: -17%
Kovin vähän näyttää nuorisoa kiinnostavan maataloushommat, muilla aloilla tulot nousevat ja työt ovat keveitä....eikä yrittäjätiskiä.  

Tässä lähellä vanhaisäntä odotti pojastaan jatkajaa, mutta  poika on tyytyväinen elämäänsä hammasratastehtaalla...eikä halua käyttää vapaapäiviään maatilalla rähjäämiseen.

Viimeksi muokattu: 02.10.11 - klo:10:26 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: -17%
Eikä pidä unohtaa, että MTK torjui v. 1996 valtiovarainministeri Niinistön tarjouksen pudottaa maatalous alempaan energiaveroluokkaan teollisuuden rinnalle.