Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon vuokraus?  (Luettu 54141 kertaa)

Taajama

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Pellon vuokraus?
Elikkäs, tarkoitus olisi vuokrata tuollainen noin vajaan hehtaarin kokoinen viljelykelpoinen maaläntti. Elikkäs, haluaisin tietää mitkä seikat vaikuttavat tuon alueen hinnoitteluun? Kuinka paljon on keskiarvo vuokra tuollaiselle vajaalle hehtaarille(pahoittelen etten tiedä tarkkaan, mutta haluan vain suuntaa antavaa tietoa). Ja miten nämä EU-tuet sun muut vaikuttavat asiaan? Omaa kokemusta tästä ei paljoakaan ole, siksi täällä kyselen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellon vuokraus?
Elikkäs, tarkoitus olisi vuokrata tuollainen noin vajaan hehtaarin kokoinen viljelykelpoinen maaläntti. Elikkäs, haluaisin tietää mitkä seikat vaikuttavat tuon alueen hinnoitteluun? Kuinka paljon on keskiarvo vuokra tuollaiselle vajaalle hehtaarille(pahoittelen etten tiedä tarkkaan, mutta haluan vain suuntaa antavaa tietoa). Ja miten nämä EU-tuet sun muut vaikuttavat asiaan? Omaa kokemusta tästä ei paljoakaan ole, siksi täällä kyselen.

Jos sadan kilometrin säteellä näkyy proiskuhallin ilmastointipiiput, niin vuokrataso on semmoset 600-700€/ha alkaen...
Kui mää ain olen paras?

Taajama

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Pellon vuokraus?
Anteeksi vielä tietämättömyyttäni, termi proiskuhalli on minulle vieras. Ja 600-700€ per hehtaari vuodessa?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellon vuokraus?
Anteeksi vielä tietämättömyyttäni, termi proiskuhalli on minulle vieras. Ja 600-700€ per hehtaari vuodessa?

Broilerikasvattamo.
Kui mää ain olen paras?

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Pellon vuokraus?
Eikös se 3 hehtaaria ole minimi tilaa kohti jolle tukea maksetaan. Onko siis tuon hehtaarin lisäksi enempää? Jos tuo 3 hehtaaria ei ylity ei taida tulla tukeakaan.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Pellon vuokraus?
Eikös se 3 hehtaaria ole minimi tilaa kohti jolle tukea maksetaan. Onko siis tuon hehtaarin lisäksi enempää? Jos tuo 3 hehtaaria ei ylity ei taida tulla tukeakaan.



Jep,ja vaikka vuokraaja ajattelisikin ettei tartte tukea tuolle hehtaarille,niin silti hehtaarivuokra sama kuin muilla. Käytännössä pitäisi maksaa noin tuplavuokraa kymmenen vuoden sopimuksella ts. luokkaa 600-1000€/ha jotta kompensoisi menetetyt tuet sillä pellosta tulee tukikelvotonta ellei sille tukea haeta.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Pellon vuokraus?
Anteeksi vielä tietämättömyyttäni, termi proiskuhalli on minulle vieras. Ja 600-700€ per hehtaari vuodessa?

Broilerikasvattamo.

Onko ne niitä aktivisteja? Pro Isku?
Poliittinen *****.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellon vuokraus?
Akti vitsejä ne on.
Kui mää ain olen paras?

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Pellon vuokraus?
sanovat meilläpäin neuvojat että 80-100e/ha/ vuosi on maksimi..

articla

  • Vieras
Vs: Pellon vuokraus?
sanovat meilläpäin neuvojat että 80-100e/ha/ vuosi on maksimi..

Meilläpäin taas oma maalais(tollo)järki suosittelee pitäytymään tarjoamasta yhtään enempää kuin 100 eur/ha.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Pellon vuokraus?
sanovat meilläpäin neuvojat että 80-100e/ha/ vuosi on maksimi..

Toteutuuko tuo hintataso? Eli keskimäärin pellon hinta alle 80e? Omalla suunnalla olen huomannut vähittäistä vuokranantajien aktivoitumista siinä suhteessa, että perustellaan sitä kotikylän pellon hintaa sillä mitä pelto maksaa jossakin satojen kilometrien päässä. Kun saahan niitä kuulema tukiaisia..  :P
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Pellon vuokraus?
sanovat meilläpäin neuvojat että 80-100e/ha/ vuosi on maksimi..

Toteutuuko tuo hintataso? Eli keskimäärin pellon hinta alle 80e? Omalla suunnalla olen huomannut vähittäistä vuokranantajien aktivoitumista siinä suhteessa, että perustellaan sitä kotikylän pellon hintaa sillä mitä pelto maksaa jossakin satojen kilometrien päässä. Kun saahan niitä kuulema tukiaisia..  :P

toihan on vähän tapaus kohtainen..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Pellon vuokraus?
Jos alle 500 €/ha tarjoaa, ei summalla oo mitään väliä. Ei tuu missään tapauksessa.
Mystinen kesälaatumies

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pellon vuokraus?
sanovat meilläpäin neuvojat että 80-100e/ha/ vuosi on maksimi..

Meilläpäin taas oma maalais(tollo)järki suosittelee pitäytymään tarjoamasta yhtään enempää kuin 100 eur/ha.

Jos olisit A-alueella ei sulla paljon olisi vuokramaita.... ;D viime syksynä tää homma karkas käsistä, sillon kun viljan hinnat pompsahti, pompsahti myös vuokrat... tuon sun tarjooman hinnan kun minimissään 5-kertaistaa, voi päästä sinne 4 parhaan tarjouksen joukkoon. Tammikuun ja huhtikuun välisenä aikana on ollut n.350 hehtaaria jaossa, menneet 630-700e hehtaarihintaan. Ja ei ole ollut elukkapaikkoja, ihan viljatila..... ::)
Ja tiedetään, IHAN ÄLYTÖNTÄ ja naurettavaa. Mutta totta. Ei sitä pysty enää edes selittämään hyvillä myyntikanavilla. Jotain muuta tietoa pitää olla jota ei ainakaan mulla ole. Jollakin konstilla noi vuokrat pitää maksaa ja muut tuotantokustannukset. Mun perse kestää 500e/ha, ei enempää. >:(

Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:21:28 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellon vuokraus?
 viime syksynä tää homma karkas käsistä, sillon kun viljan hinnat pompsahti, pompsahti myös vuokrat...


****Viime syksynä ei ollut vielä tietoa esim. lannoitteiden ja öljyn hinnan rajusta noususta. Voi olla että katuvat ko. sopimuksiaan...
Kui mää ain olen paras?