Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case hy-tran  (Luettu 42081 kertaa)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: case hy-tran
Ainaki Maksumiin kannattaa laittaa vain Hytrannia. Pikavaihteen pakkojen levyt sisältää mm. paperia, jota ns. "tavalliset" ölijyt liuottaapi.
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: case hy-tran
Ainaki Maksumiin kannattaa laittaa vain Hytrannia. Pikavaihteen pakkojen levyt sisältää mm. paperia, jota ns. "tavalliset" ölijyt liuottaapi.


Pakkojen levyt taitaa olla samasta tehtaasta kuin JD.Ovat kuulemma "Paperia" kanssa  ;D

Maitopoika

  • Vieras
Vs: case hy-tran
Niinpä kantsiiko sitä paperiversiona ottaa traktoria ;D ;D

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: case hy-tran
Taitaa suurin ongelma olla se että venytetään vaihtovälejä. Siitähän ei hyvää seuraa varsinkaan Suomen keleillä joissa pakostakin vettä tiivistyy öljyn sekaan.

havolineman

  • Vieras
Vs: case hy-tran
Moro!

Case Hy-Tran on luokkaa MS 1209.

Kokeileppa Texaco TDH Premiumia, ylittää kyseisen luokituksen.

tuoteselosteen löydät: www.finnoleum.fi

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: case hy-tran
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: case hy-tran
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
en ole enää case-mies, mutta lue koko ketju niin asia selkenee. Samasta asiasta taitaa olla arkistot pullollaan.
allekirjoittanut

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: case hy-tran
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
   En ole minäkään case mies,mutta eikö käyttöohjekirja ole oikeassa.Naapurisi on kunnioitettavan tarkka mies.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case hy-tran
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
   En ole minäkään case mies,mutta eikö käyttöohjekirja ole oikeassa.Naapurisi on kunnioitettavan tarkka mies.

Entäs sitten etuakselin/planeettapyörästöjen öljy ja sen viskositeetti? Parikin opusta kertoo tarvittaviksi arvoiksi 85W-140 ja merkkihuollossa taas kerrottiin (ja myytiin) Akcelan 80W-90 peräöljyä. Että mikä olis oikein?

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: case hy-tran
Tää Casen öljyhomma on hiukka vaikee sen takia kun äkkiäsanoen Caseja on ainakin neljää eri sarjaa

-Enklannin Natikat 474-574-674-584-684-784-585-685-885-4230-4240..
käsittääkseni näihin Hy-Tran on alunperin kehitetty.Appiukolla on 885 ja paikallisen huoltomiehen mukaan Hy-Tran on tarpeen hydrauliikan jakoventtiilin takia.Enklannin Natikassa on yksi hydraulipumppu ja tuotto jaetaan venttiilillä ohjaukselle/hydrauliikalle.Huoltoäijä väitti,että jakoventsa kuohuttaa muut öljyt ja siitä seuraa muut ongelmat.Ainakin appiukon muissa traktoreissa on Hy-Tran ja me ei ole uskallettu sekoittaa mitään kalustoa.Valtrassahan on sama systeemi periaatteessa...

-Saksan Natikat esim.844,845,956 etc.Eikös näissä ole erillishydrauliikka.Peräöljyistä en tiiä mittään..

-Maxxum,eli 5120,5130,5140,5150 MX100,110,120,135,170 etc.
Näiden öljysuositus lienee Hy-Tran?Me on noiden kanssa ajeltu sekaisin muiden kanssa ilman ongelmia.

-Sitten nää NH pohjaiset Caset esim MXM 120=NH TM120,tai MXU135=TS135A,etc.Näihin käy sitten NHn tai Casen peräöljyt,ilmeisesti Shellin ja Nesteen vastaavat myös.Mä itse käytän sekaisin NHn ja Casen peräöljyjä näissä.

Monimutkaista on..voi olla loppujen lopulta niin,että nykyisistä öljyistä jotkin sittenkin käyvät noihin Enklannin Natikoihinkin...mutta asia pitää varmistaa.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: case hy-tran
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
   En ole minäkään case mies,mutta eikö käyttöohjekirja ole oikeassa.Naapurisi on kunnioitettavan tarkka mies.

Entäs sitten etuakselin/planeettapyörästöjen öljy ja sen viskositeetti? Parikin opusta kertoo tarvittaviksi arvoiksi 85W-140 ja merkkihuollossa taas kerrottiin (ja myytiin) Akcelan 80W-90 peräöljyä. Että mikä olis oikein?


  140 liian jäykkää talvella.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Maitopoika

  • Vieras
Vs: case hy-tran
Tää Casen öljyhomma on hiukka vaikee sen takia kun äkkiäsanoen Caseja on ainakin neljää eri sarjaa

-Enklannin Natikat 474-574-674-584-684-784-585-685-885-4230-4240..
käsittääkseni näihin Hy-Tran on alunperin kehitetty.Appiukolla on 885 ja paikallisen huoltomiehen mukaan Hy-Tran on tarpeen hydrauliikan jakoventtiilin takia.Enklannin Natikassa on yksi hydraulipumppu ja tuotto jaetaan venttiilillä ohjaukselle/hydrauliikalle.Huoltoäijä väitti,että jakoventsa kuohuttaa muut öljyt ja siitä seuraa muut ongelmat.Ainakin appiukon muissa traktoreissa on Hy-Tran ja me ei ole uskallettu sekoittaa mitään kalustoa.Valtrassahan on sama systeemi periaatteessa...

-Saksan Natikat esim.844,845,956 etc.Eikös näissä ole erillishydrauliikka.Peräöljyistä en tiiä mittään..

-Maxxum,eli 5120,5130,5140,5150 MX100,110,120,135,170 etc.
Näiden öljysuositus lienee Hy-Tran?Me on noiden kanssa ajeltu sekaisin muiden kanssa ilman ongelmia.

-Sitten nää NH pohjaiset Caset esim MXM 120=NH TM120,tai MXU135=TS135A,etc.Näihin käy sitten NHn tai Casen peräöljyt,ilmeisesti Shellin ja Nesteen vastaavat myös.Mä itse käytän sekaisin NHn ja Casen peräöljyjä näissä.

Monimutkaista on..voi olla loppujen lopulta niin,että nykyisistä öljyistä jotkin sittenkin käyvät noihin Enklannin Natikoihinkin...mutta asia pitää varmistaa.

Ei tarvii olla monimutkaista Neste gear mj 46 on juuri oikea öljy,mutta kaikkihan puhuu omaan pussinisa.Yks väittää yhtä toinen toista.Nesteen ja Shellin sivustoilla löytyy öljysuositukset joten sieltä voi aivan henkilökohtaisesti katsoa omaan puutarhatraktoriinsa sopivat rasvat eikä olla kuulopuheiden varassa.Siit vaan tsekkaamaan Kuukkelilla löytyy osoitteet.
PS jos emännälle tarvii peräöljyä kysykää Ojalalta ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: case hy-tran
--mulla ei oikeasti ole kokemusta mitä tapahtuu kun enklannin Natikkaan laittaa jotain muuta kuin HY-Trania.Voi tosiaan olla ettei nykyöljyillä tapahdu mitään ihmellistä.Ittellä kun ajellaan NH+Valtteri systeemillä sekoitellen öölejä koko ajan.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: case hy-tran
Systeemi meikäläisellä se että kaikissa koneissa neste gear mj 46 perässä.Ei ongelmaa engelsmannin eikä sakemannin kanssa.Suomalaisiinhan voi sitten käyttää noiden 1000 tuntia käytetyt öljyt.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: case hy-tran
Systeemi meikäläisellä se että kaikissa koneissa neste gear mj 46 perässä.Ei ongelmaa engelsmannin eikä sakemannin kanssa.Suomalaisiinhan voi sitten käyttää noiden 1000 tuntia käytetyt öljyt.

--kyllä totta tosiaan MJ 46 täyttää ton MS1207 vaatimuksen(Hy-Tran Plus)
--paperien mukaan toimii... 8)

Mulla oli joskus tota pelkkää MJ:tä,se voi olla Caseen vähän kankeaa..