Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maximus - 07.11.07 - klo:16:13
-
Onkos muilla öljymerkeillä vastaavaa öljyä ku tää hy-tran? On aikas tyyristä >:(
-
Onkos muilla öljymerkeillä vastaavaa öljyä ku tää hy-tran? On aikas tyyristä >:(
Onhan se kallista, mutta mikä ei olis...ja kaikki on suhteellista. Kyllä muidenkin traktorien merkkiöljyt kallita ovat, vanhemmat JohnDeeret ainakin tarvitsevat vastaavaa Hy-Gard -öljyä.
Ackela Hy-Tran maksoi viime viikolla 3,75 euroa/litra (sis. alv) ja Ackelan LS -peräöljy oli vielä vähän kalliimpaa, olisko ollut 3.80 €/l. Eikä ne ihan ilmaisia ole muutkaan öljyt vrt. http://www.ostokset.fi/pl/267/. Mut on sillä merkitystä, jos jotain muuta öljyä saa 500 €/200 l, kun toi Ackela Hy-Tran on muistaakseni 724 €/200 l (hinnat sis. alv).
Mut moneen kertaan todettu tosiasia on, että Caseissa KANNATTAA käyttää Ackelan öljyjä.
Ja kunhan taas aikani kuluksi höpisin enkä vastannut kysymykseen kun en tiedä vastausta...
-
Valtran hydrauli öljyt maksaa vain 2 eur-2,9 eur, kalliina itekin pidän casen öljyjä.
-
Valtran hydrauli öljyt maksaa vain 2 eur-2,9 eur, kalliina itekin pidän casen öljyjä.
No juu, kyl mäkin tuon tiedon valossa pidän kalliina (tieto lisää taaskin tuskaa...)
-
Kyllä Case on pelannut/pysynyt nipussa muilakin öljyillä
-Hy-gart JD
-Donax 5w-30
-Teboil monitra
-Kendall Hyken 052
-Petro-Canada Duratran
-Castrol as
Näitä öljyjä olen asiakkaiden koneisiin laitanut.Välillä huomaa sen hy-tran kuulemma maksaa liikaa.Sen vaihtoa pitkitettään.10 ;D ;D ;D vuottakin
-
Neste Gear mj 46 tai MJ super täyttää casen laatuvaatimuksen 1207 1206
On ollut 2000 tuntia käytössä siis vaihto kyllä välillä.ihan toimii kuin Hy tran
Takuuaika sitten on eri asia. 200 litran pänikkä maksaa500€.Joka traktorimerkillä taitaa olla oma suosikkiöljy ja öljymerkki omasta takaa.Ja aina sitten voi vedota siihen että vika on öljyssä vaikka olisikin puhdas tyyppivika.Aikoinaan oli joku valmetti jossa oli ne suorahampaiset alennusvaihteet takanavoissa ja sinne oli määrä laittaa öljyn sekaan jotain molybdeenipitoista tököttiä lisäksi.Eipä se mitään auttanut, hampaattomaksi meni alennusvaihteen ratas.Oli karkaisuvirhe taas sattunut jossain nyrkkipajassa.
-
Itse olen kokeillut shellin donax 5W 30 ja se toimii. Nyt on taas koneissa hy-tran, se on kallis mutta varsinkin talvella paljon parempi.
-
Mulla oli aekonaan kans kaase ja siihen laitoemma tuota maetopoejjan maenostammaa kear ämjiitä. Eikä onkelmija.
-
HY-TRAN ULTRA 200litr. maksaa 640€ tällä hetkellä. Sorry siitä ei saa plussaa eikä bonusta!
Toi Kendalin Hyken 052 on ainut toinen öljy mitä oikeasti siellä suosittelisin. Enkä puhu nyt mistään 845/1056 koneista vaan Maxxum/mx-maxxum/magnum sarjan koneista.
Kendalia käytetään että saataisiin hieman pitempi vaihtoväli, tarkoittaen ettei kesken kauden tarvitse huoltaa. Mikään öljy ei kestä 1000h. Jos sen ajamiseen menee 6 vuotta...
Ja tohon 640€ hintaan sitä on myyty jo kolmessa kamppanjassa tänä vuonna.
Jos Hyken 052 sais tohon hintaan edes sisään niin voisin muutaman tynnyrin ostaa..
Eli kannattaa kilpailuttaa... KVG ;)
-
katsoppa http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/fi-fi/html/iwgen/shell_for_businesses/teollisuusoljyt/app_lubematch.html
toi on uusi sivu jolta löytyy kaikki shellin suosittelemat merkkikohtaiset öljyt.
ovat muuten huomattavasti halvempia ku merkkiliikkestä ostetut ja case-new hollandin ambra öljyt on shellin valmistamia.. kuten myös valtran ja massikanki
-
Nimenomaan! Haeppa Shellin linkistä vaikka MX maxxum sarjan kone. Esim MX135
Näyttää tyhjää voimansiirron ja hydrauliikan osalta...
-
Nimenomaan! Haeppa Shellin linkistä vaikka MX maxxum sarjan kone. Esim MX135
Näyttää tyhjää voimansiirron ja hydrauliikan osalta...
Lueppas hieman tarkempaan. 71 ltr näkyy tilavuus olevan.
Merkki CASE incl. IH *
Malli MX 135 (4WD) *
Moottori
Vuosi 1997-
Sovellus Suositus Tilavuus (l)
Moottori Premium Rimula Super FE 10W-40 15
Standard Rimula Super 15W-40
Voimansiirto
Hydrauliikka
Jäähdytysneste
(vol: 18-20 ltr.) Glycoshell Concentrate 18 - 20
Oil filter
Grease lubrication Premium Retinax HD 2 (a)
Standard Retinax LX 2 (a)
Final drive, front
(ltr./each) Premium Spirax AX 85W-140 0.7
Standard Spirax AX 85W-140
Differential front Premium Spirax AX 85W-140 6
Standard Spirax AX 85W-140
Rear axle assembly
(incl. hydraulics) Premium Donax TDS 71
Standard Donax TD 10W-30
Hydraulic filter (a)
Airfilter (a)
Fuel tank (c)
Fuel filter (a)
Kätke ohjeet Öljynvaihtovälit
Voiteluaine-/tilavuusohjeet
a. See manual
c. Drain for water / year
-
Nimenomaan! Haeppa Shellin linkistä vaikka MX maxxum sarjan kone. Esim MX135
Näyttää tyhjää voimansiirron ja hydrauliikan osalta...
opettele lukeen taulukkoa. siihen käy Donax TD 5W-30 sama joka käy myös nyykkäreiden perään..
-
Pittää olla Casen kanssa hemmetin tarkkana mitä öljyä käyttää - vanhempiin malleihin ehrottomasti vain Hytraania notta jarrut kestää- ja uurempiin EI Hytraania saa missään nimessä laittaa - niihin laitetaan Nexplorea. Et silleen.
-
Mikä ihmeen kumma tuossa mun 685 casessa on kun mittarissa on jo 8000 tuntia ja jarrut ym pelaa edelleen vaikak on nuo nesteen litkut olleet sisällä.
-
Ainaki Maksumiin kannattaa laittaa vain Hytrannia. Pikavaihteen pakkojen levyt sisältää mm. paperia, jota ns. "tavalliset" ölijyt liuottaapi.
-
Ainaki Maksumiin kannattaa laittaa vain Hytrannia. Pikavaihteen pakkojen levyt sisältää mm. paperia, jota ns. "tavalliset" ölijyt liuottaapi.
Pakkojen levyt taitaa olla samasta tehtaasta kuin JD.Ovat kuulemma "Paperia" kanssa ;D
-
Niinpä kantsiiko sitä paperiversiona ottaa traktoria ;D ;D
-
Taitaa suurin ongelma olla se että venytetään vaihtovälejä. Siitähän ei hyvää seuraa varsinkaan Suomen keleillä joissa pakostakin vettä tiivistyy öljyn sekaan.
-
Moro!
Case Hy-Tran on luokkaa MS 1209.
Kokeileppa Texaco TDH Premiumia, ylittää kyseisen luokituksen.
tuoteselosteen löydät: www.finnoleum.fi
-
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
-
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
en ole enää case-mies, mutta lue koko ketju niin asia selkenee. Samasta asiasta taitaa olla arkistot pullollaan.
-
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
En ole minäkään case mies,mutta eikö käyttöohjekirja ole oikeassa.Naapurisi on kunnioitettavan tarkka mies.
-
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
En ole minäkään case mies,mutta eikö käyttöohjekirja ole oikeassa.Naapurisi on kunnioitettavan tarkka mies.
Entäs sitten etuakselin/planeettapyörästöjen öljy ja sen viskositeetti? Parikin opusta kertoo tarvittaviksi arvoiksi 85W-140 ja merkkihuollossa taas kerrottiin (ja myytiin) Akcelan 80W-90 peräöljyä. Että mikä olis oikein?
-
Tää Casen öljyhomma on hiukka vaikee sen takia kun äkkiäsanoen Caseja on ainakin neljää eri sarjaa
-Enklannin Natikat 474-574-674-584-684-784-585-685-885-4230-4240..
käsittääkseni näihin Hy-Tran on alunperin kehitetty.Appiukolla on 885 ja paikallisen huoltomiehen mukaan Hy-Tran on tarpeen hydrauliikan jakoventtiilin takia.Enklannin Natikassa on yksi hydraulipumppu ja tuotto jaetaan venttiilillä ohjaukselle/hydrauliikalle.Huoltoäijä väitti,että jakoventsa kuohuttaa muut öljyt ja siitä seuraa muut ongelmat.Ainakin appiukon muissa traktoreissa on Hy-Tran ja me ei ole uskallettu sekoittaa mitään kalustoa.Valtrassahan on sama systeemi periaatteessa...
-Saksan Natikat esim.844,845,956 etc.Eikös näissä ole erillishydrauliikka.Peräöljyistä en tiiä mittään..
-Maxxum,eli 5120,5130,5140,5150 MX100,110,120,135,170 etc.
Näiden öljysuositus lienee Hy-Tran?Me on noiden kanssa ajeltu sekaisin muiden kanssa ilman ongelmia.
-Sitten nää NH pohjaiset Caset esim MXM 120=NH TM120,tai MXU135=TS135A,etc.Näihin käy sitten NHn tai Casen peräöljyt,ilmeisesti Shellin ja Nesteen vastaavat myös.Mä itse käytän sekaisin NHn ja Casen peräöljyjä näissä.
Monimutkaista on..voi olla loppujen lopulta niin,että nykyisistä öljyistä jotkin sittenkin käyvät noihin Enklannin Natikoihinkin...mutta asia pitää varmistaa.
-
Kertokaas nyt Case miehet, että miksi Casessa tarttee aina olla sen omat öljyt ja kaikki takuut lakkaa olemasta voimassa, jos muuta käyttää. Naapurin isäntä on niin kova Casen mies, että on tyhjentänyt kaikista laitteista öljyt ja täyttänyt ne Casen peräöljyllä. Siis alkaen perävaunujen kippisylintereistä. Onhan muillakin merkeillä suositukset ja laatu vaatimukset, mutta ainakin Valtran huollossa vakuuttivat, ettei ole mitään merkitystä jos pari litraa tavan 10W-30 tulee sylinteristä perä/vaihteistoöljyjen joukkoon. Sinänsä kukin käyttäköön mitä öljyä tahansa, mutta tämä homma haittaa naapuriyhteistä, kun ei voi lainailla koneita suuntaa eikä toiseen...
En ole minäkään case mies,mutta eikö käyttöohjekirja ole oikeassa.Naapurisi on kunnioitettavan tarkka mies.
Entäs sitten etuakselin/planeettapyörästöjen öljy ja sen viskositeetti? Parikin opusta kertoo tarvittaviksi arvoiksi 85W-140 ja merkkihuollossa taas kerrottiin (ja myytiin) Akcelan 80W-90 peräöljyä. Että mikä olis oikein?
140 liian jäykkää talvella.
-
Tää Casen öljyhomma on hiukka vaikee sen takia kun äkkiäsanoen Caseja on ainakin neljää eri sarjaa
-Enklannin Natikat 474-574-674-584-684-784-585-685-885-4230-4240..
käsittääkseni näihin Hy-Tran on alunperin kehitetty.Appiukolla on 885 ja paikallisen huoltomiehen mukaan Hy-Tran on tarpeen hydrauliikan jakoventtiilin takia.Enklannin Natikassa on yksi hydraulipumppu ja tuotto jaetaan venttiilillä ohjaukselle/hydrauliikalle.Huoltoäijä väitti,että jakoventsa kuohuttaa muut öljyt ja siitä seuraa muut ongelmat.Ainakin appiukon muissa traktoreissa on Hy-Tran ja me ei ole uskallettu sekoittaa mitään kalustoa.Valtrassahan on sama systeemi periaatteessa...
-Saksan Natikat esim.844,845,956 etc.Eikös näissä ole erillishydrauliikka.Peräöljyistä en tiiä mittään..
-Maxxum,eli 5120,5130,5140,5150 MX100,110,120,135,170 etc.
Näiden öljysuositus lienee Hy-Tran?Me on noiden kanssa ajeltu sekaisin muiden kanssa ilman ongelmia.
-Sitten nää NH pohjaiset Caset esim MXM 120=NH TM120,tai MXU135=TS135A,etc.Näihin käy sitten NHn tai Casen peräöljyt,ilmeisesti Shellin ja Nesteen vastaavat myös.Mä itse käytän sekaisin NHn ja Casen peräöljyjä näissä.
Monimutkaista on..voi olla loppujen lopulta niin,että nykyisistä öljyistä jotkin sittenkin käyvät noihin Enklannin Natikoihinkin...mutta asia pitää varmistaa.
Ei tarvii olla monimutkaista Neste gear mj 46 on juuri oikea öljy,mutta kaikkihan puhuu omaan pussinisa.Yks väittää yhtä toinen toista.Nesteen ja Shellin sivustoilla löytyy öljysuositukset joten sieltä voi aivan henkilökohtaisesti katsoa omaan puutarhatraktoriinsa sopivat rasvat eikä olla kuulopuheiden varassa.Siit vaan tsekkaamaan Kuukkelilla löytyy osoitteet.
PS jos emännälle tarvii peräöljyä kysykää Ojalalta ;D
-
--mulla ei oikeasti ole kokemusta mitä tapahtuu kun enklannin Natikkaan laittaa jotain muuta kuin HY-Trania.Voi tosiaan olla ettei nykyöljyillä tapahdu mitään ihmellistä.Ittellä kun ajellaan NH+Valtteri systeemillä sekoitellen öölejä koko ajan.
-
Systeemi meikäläisellä se että kaikissa koneissa neste gear mj 46 perässä.Ei ongelmaa engelsmannin eikä sakemannin kanssa.Suomalaisiinhan voi sitten käyttää noiden 1000 tuntia käytetyt öljyt.
-
Systeemi meikäläisellä se että kaikissa koneissa neste gear mj 46 perässä.Ei ongelmaa engelsmannin eikä sakemannin kanssa.Suomalaisiinhan voi sitten käyttää noiden 1000 tuntia käytetyt öljyt.
--kyllä totta tosiaan MJ 46 täyttää ton MS1207 vaatimuksen(Hy-Tran Plus)
--paperien mukaan toimii... 8)
Mulla oli joskus tota pelkkää MJ:tä,se voi olla Caseen vähän kankeaa..
-
Systeemi meikäläisellä se että kaikissa koneissa neste gear mj 46 perässä.Ei ongelmaa engelsmannin eikä sakemannin kanssa.Suomalaisiinhan voi sitten käyttää noiden 1000 tuntia käytetyt öljyt.
--kyllä totta tosiaan MJ 46 täyttää ton MS1207 vaatimuksen(Hy-Tran Plus)
--paperien mukaan toimii... 8)
Mulla oli joskus tota pelkkää MJ:tä,se voi olla Caseen vähän kankeaa..
Esso Torque Fluid 56 täyttää myös tuon keissin vaatimuksen:
http://xom.ee/files/11_glxxencvlesesso_torque_fluid_56.pdf
-
Ainoa vika että on liian hyvää öljyä muihin koneisiin.20 litran pänikkä on noin 5 Euroa kalliimpi eli 62€ tavalliseen neste gear 40 verrattuna.Mut mun puolestani saa laittaa itsekukin vaikka pellavaöljyä jos se hyvältä koneessa tuntuu.
-
Mut mun puolestani saa laittaa itsekukin vaikka pellavaöljyä jos se hyvältä koneessa tuntuu.
****Joku silikoonipitoinen vois olla mukavamman tuntuista?
-
Mut mun puolestani saa laittaa itsekukin vaikka pellavaöljyä jos se hyvältä koneessa tuntuu.
****Joku silikoonipitoinen vois olla mukavamman tuntuista?
Oon samaa mieltä kanssasi!
-
Varo sirre tuota timppaa.Köyttää teikäläisen rakennustelineisiin,löytyy taljat ja vehkeet.See rasvaa niitä jo. :D
-
Varo sirre tuota timppaa.Köyttää teikäläisen rakennustelineisiin,löytyy taljat ja vehkeet.See rasvaa niitä jo. :D
No enpä oo ollut rakennustelineissä koskaan kiinni :D Suulin seinää vain maalaillut tellinkeiltä. Mutta onhan tuo jo syy ostaa uudet telineet tilalle. Taivaanrannan maalaria odotellen...
-
TIIIMOOOOO! Sä oot taivaanrannanmaalari.
-
TIIIMOOOOO! Sä oot taivaanrannanmaalari.
No en tunne enkä tiedä koko Timoa. Mutta voi se maalata...jotakin...
-
Varo sirre tuota timppaa.Köyttää teikäläisen rakennustelineisiin,löytyy taljat ja vehkeet.See rasvaa niitä jo. :D
Sen verran vielä, että hankkii sitten vahvat taljat. Ei tällainen kokenut emäntä pysy missään pienissä taljoissa, kun tulee sellainen olo...
-
Varo sirre tuota timppaa.Köyttää teikäläisen rakennustelineisiin,löytyy taljat ja vehkeet.See rasvaa niitä jo. :D
Sen verran vielä, että hankkii sitten vahvat taljat. Ei tällainen kokenut emäntä pysy missään pienissä taljoissa, kun tulee sellainen olo...
timppa on kuule kokenut jermu...
kerronpa tarinan timpan pikkujouluista...:
Maanrakennusliike aitojorma&pojat järjesti naamiaiset. Eräästä sivuhuoneesta tuli Timppa, sammahtanutta keski-ikäistä alastonta sihteerikköä raahaten, juhlahuoneeseen sangen juopuneessa tilassa. Tuolloin vielä suht selvä työtoveri kysyi:
- Ketäs te sitten esitätte?
- "Minä olen napoleoni ja , daami on aatami";sanoi Timppa ja solautti oikean kätensä avoimen paitansa alle...
- Kuinka se voi olla Aatami, eihän sillä ole mitään jalkojen välissä?
- Äsken ainakin oli, eikä varmasti kestä kauan, kun on taas uudestaankin...
-
Aamulla tulee taas siivooja. :D