Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Juna jyräsi  (Luettu 10708 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Juna jyräsi

"heittelehtiä"  WTF ???

Jos ohjaava teli on kuorma päällä auki maantienopeudessa, niin äkkiä tulee kuskista matkustaja.

Tuota minäkin veikkaisin...

Tuollaisessa tilanteessa viisaskin voi joutua kuorman käskyttämäksi  :o Älykäs ei tuollaiseen tilanteeseen edes joudu  ???

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Juna jyräsi
Suurten perävaunujen ja p-pönttöjen alla ryömintään harrastamattomana, niin onko nämä ohjaavat telit ihan oikeasti ohjattavia (=hydraulikalla käännetään akselia tai pyöriä jämptisti sen perusteella mihin traktori kääntyy) vai ohjautuvia (=akseli tai pyörät pääsevät kääntymään kaartaessa kun tulee tarpeeksi vääntöä) vai jotain tältä väliltä?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Juna jyräsi
Suurten perävaunujen ja p-pönttöjen alla ryömintään harrastamattomana, niin onko nämä ohjaavat telit ihan oikeasti ohjattavia (=hydraulikalla käännetään akselia tai pyöriä jämptisti sen perusteella mihin traktori kääntyy) vai ohjautuvia (=akseli tai pyörät pääsevät kääntymään kaartaessa kun tulee tarpeeksi vääntöä) vai jotain tältä väliltä?

-Ohjaavia akselistoja on periaatteessa kahta tyyppiä.Pakko-ohjattuja ja itseohjautuvia.Pakko-ohjauksessa pyöriä käännetään vetokoukkuun nivellettävillä järjestelmillä(nykyään kait poikkeuksetta hydraulisia,joskus oli mekaanisiakin).Tämä systeemi toimii myös peruutettaessa ja tiellä.Toinen variaatio on itseohjautuva jossa pyörät ohjautuvat olkatapin geometrian ja kitkan yms.avulla.Toimii vain eteenpäin ajettaessa.
-Itsellä on koukkukärryssä kääntyvä taka-akseli,itseohjautuva.Tällä versiolla voi kyllä ajaa lukitus auki maantiellä lukuunottamatta 0-keliä jolloin risteysessä tuppa oikaisu meneen pitkäksi.Tämä versio  ei ole alkanut heittelehtiä koskaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Juna jyräsi
Noissa noukin/silppurivaunuissa on kanssa tuollaisia "automaattisesti ohjautuvia telejä". Olkaas niittenkin kanssa huolellisia  :o

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Juna jyräsi
Sais olla nopeuteen sidottu lukitus nois ohjautuvis teleis. Esim. yli 20km/h löis automaattisesti aksilat lukkoon. Lietekärrys mahdollisesti kuorma lähtee vielä korostamaan tuota heittelyä.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Juna jyräsi
Sais olla nopeuteen sidottu lukitus nois ohjautuvis teleis. Esim. yli 20km/h löis automaattisesti aksilat lukkoon. Lietekärrys mahdollisesti kuorma lähtee vielä korostamaan tuota heittelyä.

Tuo automatiikka maksaisi kuitenkin 5 tonnia eikä toimisi silti  :P

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Juna jyräsi
Sais olla nopeuteen sidottu lukitus nois ohjautuvis teleis. Esim. yli 20km/h löis automaattisesti aksilat lukkoon. Lietekärrys mahdollisesti kuorma lähtee vielä korostamaan tuota heittelyä.
Kyllähän niissä on mutta aina ne ei vaan toimi varsinkaan dyna-vt massikan kanssa kun hydrauliikka lakkaa välillä vastaamasta  :D

Viimeksi muokattu: 01.10.11 - klo:20:07 kirjoittanut zetor8045

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Juna jyräsi
Jos ohjaava teli on kuorma päällä auki maantienopeudessa, niin äkkiä tulee kuskista matkustaja.

Tai sitten kärryssä vain on liika vähä pyöriä..  ;D

Fuller

  • Vieras
Vs: Juna jyräsi
Pyörei minäkin lisäisin tohon ;)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Juna jyräsi
Jos ohjaava teli on kuorma päällä auki maantienopeudessa, niin äkkiä tulee kuskista matkustaja.

Tai sitten kärryssä vain on liika vähä pyöriä..  ;D

Kuulemma ollu 3-akselinen...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Juna jyräsi
On ollut kuljettajalla todella hyvää tuuria.


      Ja siitä kuormasta. Ei kai siihen multivan lavalle uskalla enempää lastata. Suoranainen ihme, etä akselisto vielä paikallaan.

Tuuri juu on ollut . Mellilään voi lähettää palautetta .

koskenkeisari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Juna jyräsi
Sais olla nopeuteen sidottu lukitus nois ohjautuvis teleis. Esim. yli 20km/h löis automaattisesti aksilat lukkoon. Lietekärrys mahdollisesti kuorma lähtee vielä korostamaan tuota heittelyä.

Tuo automatiikka maksaisi kuitenkin 5 tonnia eikä toimisi silti  :P
kyllähän noita systeemejä on meidänkin agronicsä teli lukittu kun tietty nopeus saavutetaan itse olen säätänyt sen 35 km ja lukitus tapahtuu hydraalisesti ja vaunu pyytää itse öljyä LS:sän kautta

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26009
  • vastustan
Vs: Juna jyräsi
Sais olla nopeuteen sidottu lukitus nois ohjautuvis teleis. Esim. yli 20km/h löis automaattisesti aksilat lukkoon. Lietekärrys mahdollisesti kuorma lähtee vielä korostamaan tuota heittelyä.

Tuo automatiikka maksaisi kuitenkin 5 tonnia eikä toimisi silti  :P
kyllähän noita systeemejä on meidänkin agronicsä teli lukittu kun tietty nopeus saavutetaan itse olen säätänyt sen 35 km ja lukitus tapahtuu hydraalisesti ja vaunu pyytää itse öljyä LS:sän kautta
Tässä on jo lapaset lentäny kourista ku yrittäny linkulla oikaista :D
http://www.youtube.com/watch?v=62iEv2CoXk4&feature=related
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Juna jyräsi
Sais olla nopeuteen sidottu lukitus nois ohjautuvis teleis. Esim. yli 20km/h löis automaattisesti aksilat lukkoon. Lietekärrys mahdollisesti kuorma lähtee vielä korostamaan tuota heittelyä.

Tuo automatiikka maksaisi kuitenkin 5 tonnia eikä toimisi silti  :P
kyllähän noita systeemejä on meidänkin agronicsä teli lukittu kun tietty nopeus saavutetaan itse olen säätänyt sen 35 km ja lukitus tapahtuu hydraalisesti ja vaunu pyytää itse öljyä LS:sän kautta
Tässä on jo lapaset lentäny kourista ku yrittäny linkulla oikaista :D
http://www.youtube.com/watch?v=62iEv2CoXk4&feature=related


Tulee kalliiksi tuommosella "tuhatsontajalkasella" naulaan tai piikkimattoon ajelu.  :o