Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nordicin ja normaalin ero  (Luettu 3939 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
nordicin ja normaalin ero
Tähänkin varmasti täältä löytyy vastaus :) Siis mikä on Claassin 255 Nordic ja pelkän roto cutin ero?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: nordicin ja normaalin ero
 Ai tääl puhutaankin paalikoneista, kun mä luulin että teollisuusmaaleista olis kyse...  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: nordicin ja normaalin ero
No nyt on löytynyt agronetissä ammottava aukko paalain tietämyksessä ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: nordicin ja normaalin ero
Nordiigissa on vähä järeemmät sylinterit=tiukempi paali ja kait isommat laakeerit, mutta paskoja ne o molemmat?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: nordicin ja normaalin ero
Nordiigissa on vähä järeemmät sylinterit=tiukempi paali ja kait isommat laakeerit, mutta paskoja ne o molemmat?

Kiitos tiedosta, eli perus on ollut siis halvempi malli. Tuo paskuus on ollut kyllä tiedossa tältä sivustolta lukiessa ;) Se vaan meikeläisen tarve sen verta pientä että vois vähän ajettua kattella, vai onko sittenkin enemmän elämää nähnyt welgeri parempi vaihtoehto  :-\

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: nordicin ja normaalin ero
Vaikka tietyltä taholta tuleekin nyt ryöpytystä, niin sanonpa nyt kuitenkin että ennemmin jontikan paalain jos satut löytämään sopivasti. Ite maksoin pari vuotta sitten 7900 € vajaa 6000 paalia paalatusta yksilöstä ja tosi tyytyväínen on saanu olla. Oma yksilössä ei ole ollut ongelmia... Koputtaa puuta ::) Claasin paalaimessa on liian monta heikkoa paikkaa mitkä porsii. Laakereita menee ja MPS segmentti susi jo syntyessään.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: nordicin ja normaalin ero
Vaikka tietyltä taholta tuleekin nyt ryöpytystä, niin sanonpa nyt kuitenkin että ennemmin jontikan paalain jos satut löytämään sopivasti. Ite maksoin pari vuotta sitten 7900 € vajaa 6000 paalia paalatusta yksilöstä ja tosi tyytyväínen on saanu olla. Oma yksilössä ei ole ollut ongelmia... Koputtaa puuta ::) Claasin paalaimessa on liian monta heikkoa paikkaa mitkä porsii. Laakereita menee ja MPS segmentti susi jo syntyessään.

Siis oho 7900€ ja 6000 paalia. Mä oon kyselly Jontikkaakin ja 20 000 paalatistakin pyytävät toista kymppiä. Muutama vanha Welgeri oli kans kiikarissa , mutta oikea antaa odotuttaa itseään. Niitä ei vähän paalattuina ole edes markkinoilla ja jos on niin hinta hirvittää.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: nordicin ja normaalin ero
255 claassista suosittelen pysymään erossa
8000 paalia sellasella rullasin ja murheita oli ihan riittäviin... kyl niillä jotkut on paljonki paalannu mut mun hermot ei kestäny
eikä se nyt mitään tiukkoja paaleja tee

Ootko aatellu jos vaikka uittaisit briteistä paalaimen?
Kaverille tarjosivat fusion1 alta 20k€ suomeen toimitettuna
Kiikuttaisit konnevedelle ja kone peruskunnostettaisiin ni siinä olis pitkäks ajaks konetta

Suomessa tuntuu että alta 10k paalia paalatut paalaimet maksaa saman verran mitä ovat uutena maksaneet suoralla kaupalla
Ja kun vaihtotahti useimmiten on se että sillä paalataan 6-8 tuhatta ja sit vaihtoon ku kone on kymppi tonnin jälkeen LOPPU! Ja huollot tehään sen mukaan

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: nordicin ja normaalin ero
Ite sain just vm. 2005 Claasiin 12.000 paalia täyteen. Toistaiseksi ainoastaan sullojan laakeri mennyt hajalle, siitä oli rasvaputki poikki. Tällä sentään pystyy paalaamaan olkea ja verkkosidontakin toimii lähes pommin varmasti, toisin kuin JD:ssä. Paalit ei kyllä hirveän tiukkoja ole, mutta ei ne ole 575/578 jontikoissakaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: nordicin ja normaalin ero
Kyllä se taitaa olla, että joka merkissä on jotain hyvääkin tai ainakin suht. toimivaa :) Rehu määristä paalissa en osaa sanoa, mutta mitä olen katsellut JD 575 tekemiä paajeja, niin särmempiä saa hakea. Ja siihen samaan lisään sen että olen nähnyt mistä karhosta ne on paalattu. Mielestäni sillä siis tehdään ihmeitä  :D No kysytään nyt että kuinka paljon Welgerillä 220/235 pystyy tekemään paaleja , joko 15k on maksimi? Tietysti riippuu huollosta ja käytöstä. Tuossa edellä oli että 10k ja paalaaja on loppu  ???

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: nordicin ja normaalin ero
Tuossa yhellä tutulla on 220 welgeri ja vuosia aikaa sillä oli jo 30k menny rikki
Täytyypi kysellä paljon mittarissa nykyään on mutta veikkailen että 40k on rikottu

Jos 10k paalattu paalaaja olis loppu ni mun pitäis vaihtaa konetta miltei vuosittain  ;D

Meinasin sitä että se yleinen kuvitelma on että kymppitonnin pyöritelty kone on täysin finaalissa

Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo:15:41 kirjoittanut erik

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: nordicin ja normaalin ero
Tuossa yhellä tutulla on 220 welgeri ja vuosia aikaa sillä oli jo 30k menny rikki
Täytyypi kysellä paljon mittarissa nykyään on mutta veikkailen että 40k on rikottu

Jos 10k paalattu paalaaja olis loppu ni mun pitäis vaihtaa konetta miltei vuosittain  ;D

Meinasin sitä että se yleinen kuvitelma on että kymppitonnin pyöritelty kone on täysin finaalissa

Eli ennemmin paljon paalattu (10-15k) Welger kuin alle 5k Claas 255 ? Siis niinkuin järkevämpi ostos 500-600 mytyn tekoon vuosittain. Tietysti kummassakaan ei ole järkeä, mutta   :D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: nordicin ja normaalin ero
Kyllä mä ostaisin welgerin jos noista kahesta pitäis valita
Paalitkin ihan eri luokkaa ku claasilla

Ja keskon varaosapuoli on mitä on

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: nordicin ja normaalin ero

Ootko aatellu jos vaikka uittaisit briteistä paalaimen?
Kaverille tarjosivat fusion1 alta 20k€ suomeen toimitettuna
Kiikuttaisit konnevedelle ja kone peruskunnostettaisiin ni siinä olis pitkäks ajaks konetta



Mä oon vähän heikko ottamaan riskejä ja itte mä en sitä ainakaan hae ;) Onko brittien hintataso sitten suomea alempi?  Toki maskuksen sivuillakin halpoja vehkeitä suomen hintatasoon nähden, mutta taitaa varustetasokin olla hiukan eri vaikka paalaajasta kyse. Ainakin renkaat näyttä usein pienemmiltä kuin suomeen tuotavissa. Kyllä kait nekin aika samalla lailla ajettuja ovat kuin suomenkin vaihdokit, joten olisiko kunnoissa kuitenkaan eroa, hinnassa voi toki olla. Paaliluku 35,000 ja ylesarvosana 5  ;D siistinnäköinen Welgerihän se oli, mutta uusi maali ei paalaajaa pelasta ;)