Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Elevaattorin yläpää...  (Luettu 10652 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Elevaattorin yläpää...
Kyl mää totakin olen testannut, mutta tuli mielenkiintoisia analyysituloksia Raisiosta, joten päätin hiukan rajoittaa noita ennakoivia huoltotoimenpiteitä ???

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Elevaattorin yläpää...
Yleensä olen rasvannut elevaattorin nipat noin parin kuivauserän välein. Vanha isäntä teki kerran laakerirempan edelliseen elevaattoriin ja piti niin keljuna hommana, että velvoitti seuraavat sukupolvet ahkeraan rässin käyttöön.

Ei ole kyllä liian taaja rasvaus hyväksi. Kerran lakkasi elevaattori pysymästä päällä, no, sähkömiestä paikalle kun ei kerran vartija huolinut paalle jättää..... Sähäri sitten kävi toteamassa liian hyvin voidellun alapäänlaakerin, rasvaa oli sen verran paljon siellä vartijan kuupassa, että ei se vastapainohässäkkä päässyt toimimaan... :D

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Elevaattorin yläpää...
-08 oli ittellä työn alla. Ottaa kyllä melkein täyden päivän, varsinkin se vetopyörän takana oleva..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Elevaattorin yläpää...
Yleensä olen rasvannut elevaattorin nipat noin parin kuivauserän välein. Vanha isäntä teki kerran laakerirempan edelliseen elevaattoriin ja piti niin keljuna hommana, että velvoitti seuraavat sukupolvet ahkeraan rässin käyttöön.

Ei ole kyllä liian taaja rasvaus hyväksi. Kerran lakkasi elevaattori pysymästä päällä, no, sähkömiestä paikalle kun ei kerran vartija huolinut paalle jättää..... Sähäri sitten kävi toteamassa liian hyvin voidellun alapäänlaakerin, rasvaa oli sen verran paljon siellä vartijan kuupassa, että ei se vastapainohässäkkä päässyt toimimaan... :D
Minä kävin kuivurilla tarkistamassa tilanteen. Ei pisaraakaan rasvaa tuolla kopassa. Syynä se, että akselilla on laakeri, joka erottaa anturitilan elevaattorin alapäästä. Ei muuta kuin koppa kiinni. En ole tuonne kymmeneen vuoteen kurkannut, joten hyvä oli tuokin tarkistaa. Meillä on ilmeisesti erilaiset rakenteet tuossa koneistossa.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Elevaattorin yläpää...
Kokosin noita härkkäitä -80 luvulla  ;D ;D

Vanhat mallit sai koko kolmessavartissa , sit tuli ne sinkityt ( ekat täysin susia  :D) niis meni melkein tunti . Laatu parani paljon , osat sopi paikalleen hyvin .Kiilahihnapyörän saa paikoilleen helposti , kiila viisiseks paikallee , pikkusen pyöristää jottei kiila ura mene karsaan .

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Elevaattorin yläpää...
Kokosin noita härkkäitä -80 luvulla  ;D ;D

Vanhat mallit sai koko kolmessavartissa , sit tuli ne sinkityt ( ekat täysin susia  :D) niis meni melkein tunti . Laatu parani paljon , osat sopi paikalleen hyvin .Kiilahihnapyörän saa paikoilleen helposti , kiila viisiseks paikallee , pikkusen pyöristää jottei kiila ura mene karsaan .



Onko Sinun kasaamissasi merkintä "QC-Passed by sorkkis"   :D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Elevaattorin yläpää...
Aika pyttymäisiä remontteja on sedillä ollut kyllä! Mulla oli vain kevytversio tänä syksynä, viimeisen vehnäkuivurillisen aikana oli suojapelli antautunut viljen hiovalle voimalle ja kulunut puhki ja elevaattori oli kylvänyt tasaisen kerroksen vehnää kuivurin vintille..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9894
Vs: Elevaattorin yläpää...
Tuota ojalan juttua kun luki. Tuli  mieleen miten YLIVOIMAISESTI maamiesseuran Jaakko on toiminut vuodesta -87 lähtien. Ei varmasti ole saanut rasvaa ikinä mihinkään. Vuotavat elevaattorin yläpää ja jakaja on muutaman vuoden välein sikafleksillä paikkailtu ja viime silaus on aina tehty ilkkari teipillä  ;D Köökkäväki vähenee vuosi vuodelta. Ennen joku saattoi aamupäivisin  paikalla ollakkin, mutta iltapäivisin piti tyhjätä vasikankarsinat ;) Nykyään viljan pöly tuntuu vaivaavan niin montaa,  että ei enää kökkään ole tulossa. Tosin ei se pöly nyt enää mitään mahdotonta ole ennen seuraavaa kuivauskautta. Repsottavista ovista ja lunkuista tuulee niin että pölyt talven aika lentää pois ja loput vaan mätänee paikalleen vuotavasta katosta johtuen  ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Elevaattorin yläpää...
Aika pyttymäisiä remontteja on sedillä ollut kyllä! Mulla oli vain kevytversio tänä syksynä, viimeisen vehnäkuivurillisen aikana oli suojapelli antautunut viljen hiovalle voimalle ja kulunut puhki ja elevaattori oli kylvänyt tasaisen kerroksen vehnää kuivurin vintille..


Mulla kävi silleen jännästi että puimurin kolakuljettimesta oli hävinnyt kaksi kolarautaa kun "puin" cosmic_c:n soimaamaa "härkäpapua". Ihan kokonaan kadonneet  ??? Iso remontti oli lähellä. Ehkä raudat rematerialisoituvat traktorin renkaisiin kyntäessä  ???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Elevaattorin yläpää...
Mulla kävi silleen jännästi että puimurin kolakuljettimesta oli hävinnyt kaksi kolarautaa kun "puin" cosmic_c:n soimaamaa "härkäpapua".

***Jospa niitä ei ole ikinä ollutkaan?
Kui mää ain olen paras?

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Elevaattorin yläpää...

Remppavaatteet jätin ulos sateeseen kun sain valmiiksi, ominaishaju jotain jääkiekkojoukkueen ja
metsurin väliltä maustettuna rälläkällä... :P :P :P
Hae hyvä mies ne haalarit pois sateesta ja rahoita elevaattori remontti niillä . Viikolopuksi vuokraat ne paikallisille poikamiehille , tai voithan tietysti käyttää niitä itsekkin . Jääkiekkojoukkueen haju vetää missejä ja missin mitoissa olevia niin kuin paskaläjä kärpäsiä

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Elevaattorin yläpää...
Mulla kävi silleen jännästi että puimurin kolakuljettimesta oli hävinnyt kaksi kolarautaa kun "puin" cosmic_c:n soimaamaa "härkäpapua".

***Jospa niitä ei ole ikinä ollutkaan?

Kirkkaat päät näkyivät mistä olivat lohjenneet  :D Onneksi varstasilta oli 2 senttiä auki ja silppuri pelasi itsensä pois pelistä jo aiemmin päivällä  ;D Onnea onnettomuuksissa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66028
Vs: Elevaattorin yläpää...
selvästi tilattu juttu!  osat sopineet hajovuoroista! ;D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Elevaattorin yläpää...
Aika pyttymäisiä remontteja on sedillä ollut kyllä! Mulla oli vain kevytversio tänä syksynä, viimeisen vehnäkuivurillisen aikana oli suojapelli antautunut viljen hiovalle voimalle ja kulunut puhki ja elevaattori oli kylvänyt tasaisen kerroksen vehnää kuivurin vintille..


Mulla kävi silleen jännästi että puimurin kolakuljettimesta oli hävinnyt kaksi kolarautaa kun "puin" cosmic_c:n soimaamaa "härkäpapua". Ihan kokonaan kadonneet  ??? Iso remontti oli lähellä. Ehkä raudat rematerialisoituvat traktorin renkaisiin kyntäessä  ???
Et ole ongelmasi kanssa yksin, eilen kun kävin kylällä hakemassa paria akkua, tuli noopeen näköinen "tyhjät haalarit" keskon varaosatiskille hakemaan juurikin 2 kpl kolakuljettimen kolaa. Tosin ei ollut jonne tietenkään vaan 150 domiterminaattori.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Elevaattorin yläpää...

Remppavaatteet jätin ulos sateeseen kun sain valmiiksi, ominaishaju jotain jääkiekkojoukkueen ja
metsurin väliltä maustettuna rälläkällä... :P :P :P
Hae hyvä mies ne haalarit pois sateesta ja rahoita elevaattori remontti niillä . Viikolopuksi vuokraat ne paikallisille poikamiehille , tai voithan tietysti käyttää niitä itsekkin . Jääkiekkojoukkueen haju vetää missejä ja missin mitoissa olevia niin kuin paskaläjä kärpäsiä

Ilimankos lomittaja kulki nokkapystys pitkin pihaa ees-taas  ;D
Luulin et oli ylpistyny, taisiki nuuhkia sitä "lätkäjoukkueen tuoksua "   ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)