Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia Case Maxxum 130 Multicontroller traktorista  (Luettu 16111 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Onko kookemuksia otsikon mukaisesta vehkeestä? NH 6050 PCRC (tai joku sinne suuntaan) on vastaava ja kiinnostaisi enemmän, mutta sitä kun ei saa nelimukisena.  ??? ???

Viimeksi muokattu: 23.08.11 - klo:10:23 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Mulla oli NH ts135A joka onn tuota vehjestä multicontrolleria lukuunottamatta aika liki.

realisti

  • Vieras
eipä kovin pitkää kokemusta ole mutta parin kuukauden sentään, kun ostettiin uhtna talutehnikan konkkapesästä muutama case. Siinä läjässä tuli 140 multicontroller taisi tulohetkellä mittarissa olla 3h, ja pois lähtiessä 40h. Ketterä ja hiljainen kone jolla jota oli hienouksista huolimatta helppo käyttää, päällimmäinen heikkous oli ec vaihteisto jossa oli 4 pikavaihdetta ja 4 aluevaihdetta. Vaihteiston toiminta varsinkin aluevaihdossa oli melko tahmeaa verraten esim. mf dyna6 tai valtra versu, tuntui että koko ajan joutuu näppäilemään kun automatiikka ei ollut päällä. joka hommassa kun tuo automatiikkakaan ei vaan pelaa. Taisi tuo meidän tuoma päätyä ojalan kautta maxliftille joensuuhun jos myytiin  vasta loppukäyttäjälle. Ei nyt huono maku jäänyt muuta kuin laatikosta.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Mikä vaihteisto noissa on, joilla peruutetaan hemmetin hitaaasti? Kylällä lumiurakoi pari sälliä Caseilla, hienot koneet muuten mutta peruuttavat ikuisuuden pihan poikki.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Paripäivää ajelin esittelykoneella. Ei oikein säväyttänyt. Niittomurskausyhdistelmää ajoin ja siirsin kuivalantaa kippikärryillä. Kaikista jousituksista huolimatta kuopat tuntuivat. Istuin ei kylläkään ollut kovin kaksinen. Muuten hiljaisessa hytissä kuului kovassa vedossa ärsyttävän kovaääninn vinkuna.
Hydraulilohkot eivät pidä yhtään. Niittokoneet valuivat siirtoajossa kokoajan alaspäin ja lannanajossa hydraulinen perälauta aukesi jo kuormaa tehdessä. Hydraulilohkojen ajastuksen joutuu kytkemään uudelleen päälle jokaisen sammumisen/ sammutuksen jälkeen.
Koneessa oli kylläkin voimaa, vaikka alavääntöä puuttukin.
Mystinen kesälaatumies

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
ärsyttävän kovaääninn vinkuna.
Tämä on ilmeisesti Kaasen ominaisuus. Kylätiellä kuulee jo kaukaa, kun Kaase tulee. Tuo käsittämätön, ärsyttävä, vinkuminen vie merkin maineen aivan lokaan >:( Jotain pitäisi asialle tehdä. Mistään muusta merkistä ei pääse tuollaista ääntä pihalle ::)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Mäkin ajelin pienen testilenkin keväällä, tosin 110.lla, mutta ei vakuuttanut, se vaihteisto, eikä varsinkaan se "laukaisulaite" mikä toimii kytkimenä, kone olis kumminkin tullu etukuormaajakäyttöön ja sillä pitäis saada ajettua tarkastikkin, mutta en millään onnistunu sillä lähtemään tasaisesti matkaan hyppäsi pupun lailla, lähti sitten suunnanvaihtajalla tai kytkimellä. Hitaallapuolen sai vähän helpotettu nykimistä, mutta ei se kyllä mitään "mä haluun" tuntemuksia saanu aikaan. Eikä se jatkuva nappisulkeinen vaihteitten kanssakaan mikään elämys ollut, kun aina suunnanvaihdon ja pysäytyksen jälkeen alettiin näpyttely alusta eikä mitään voi ohitella. Mutta varmasti siitäkin joku pitää, olihan se hiljainen hytiltään, eikä näytä pahalta.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
ärsyttävän kovaääninn vinkuna.
Tämä on ilmeisesti Kaasen ominaisuus. Kylätiellä kuulee jo kaukaa, kun Kaase tulee. Tuo käsittämätön, ärsyttävä, vinkuminen vie merkin maineen aivan lokaan >:( Jotain pitäisi asialle tehdä. Mistään muusta merkistä ei pääse tuollaista ääntä pihalle ::)

Nyykkärin ominaisuushan se on, loannut casen maineen. Hyvä merkki menny piloille NewHolland -sekoituksen myötä.

Valmetit ne vasta mylvii ja vonkuu...

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Kun puhutaan näistä Nyykkärin/Casen vaihteistoista, niin aika usein esille nousee "nappisulkeiset". Se on varsin huvittavaa katella kun joku uusi kuski hyppää Nyyskyn puikkoihin, eihän se nyt mikään hiton haitari ole. Tuntuu että niitä nappeja räplätään vain sen vuoksi, että ne on siinä. Toisaalta jos saa valita vaihtaako pykälää nappia painamalla vai hämmentämällä jäykkää keppiä (sen homman olen ulkoistanut rouvalle) niin ei liene vaikea valita.

No, mä olen nyt kruisaillu vasta ykstoistavuotta tolla EC lootalla (TS 115/Tsa 135) joten en vielä varmaankaan ole ymmärtänyt sen vaikeutta.

HILLS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Mäkin ajelin pienen testilenkin keväällä, tosin 110.lla, mutta ei vakuuttanut, se vaihteisto, eikä varsinkaan se "laukaisulaite" mikä toimii kytkimenä, kone olis kumminkin tullu etukuormaajakäyttöön ja sillä pitäis saada ajettua tarkastikkin, mutta en millään onnistunu sillä lähtemään tasaisesti matkaan hyppäsi pupun lailla, lähti sitten suunnanvaihtajalla tai kytkimellä. Hitaallapuolen sai vähän helpotettu nykimistä, mutta ei se kyllä mitään "mä haluun" tuntemuksia saanu aikaan. Eikä se jatkuva nappisulkeinen vaihteitten kanssakaan mikään elämys ollut, kun aina suunnanvaihdon ja pysäytyksen jälkeen alettiin näpyttely alusta eikä mitään voi ohitella. Mutta varmasti siitäkin joku pitää, olihan se hiljainen hytiltään, eikä näytä pahalta.
Itse vaihdoin Valtra A95 -07 nyt toukokuussa 110 Multicontrolliin. Tyytyväinen olen, jäi käppien vatkaaminen ja mekaaninen etukuormain ohjain. Nähtävästi et ollut perehtynyt suunnanvaihdon toimintaan. Sama suunnanvaihto toimii myös monitoimiohjaimesta, joten suunnanvaihdossa ei voi olla ns. vapaa asentoa eli pakon sanelema juttu (olisiko tarvetta vaihtaa myös sieltä en tiedä). Toisaalta tämä kone on nimenomaan etukuormain käytössä hyvä, sillä se muistaa edellisen suunnan vaihteen vaikka kelaisit toiseen suuntaan isomalla vaihteella. Lisäksi tämä on ketterä (kuin A95) ja tosi vakaa kone. Sinänsä vaihteisto on kehittynyt esim. NH 7000 sarjaan verrattuna juuri edellisen ansiosta ja lisäksi tämä menee suuntaansa samaa vauhtia (en tosin ole kokeillut, riittävästi kuitenkin). -08 vaihdoin JD:n NH 7000 ja tyytyväinen olen ollut. Jos kaikki toimii, kuten uutena ajaminen on helppoa. Kestävyys panee kyllä mietityttämään. Aika näyttää.
JK. Testi koneissa monesti päivitykset pielessä, varmaan myös kokeilemassasi koneessa. Lähtö vaiteen voi valita (ei tarvi olla ykkönen), sen jälkeen tosin joutuu kelaamaan tai panemaan jonkin sortin automaatin päälle. Pellolla oma automatiikka ja tiellä omat vaihtoehdot. Valtran N sarja oli vaihtoehtona, mutta varusteista olisi pitänyt tinkiä, joten.......

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Mä valitsin koeajamatta n-sarjalaisen vellikytkimellä, tosin olen joskus sen verran ajellu kyseisellä koneella, että tiesin mitä olen tekemässä ja entuudestaan mulla on tuo haitekki. Varusteita tuli varmaan kutakuinkin saman verran, hintaa himpun enemmän, mutta osasyy valintaan oli myös huolto, tiedän mitä molempien merkkien huollosta kysyttäessä vastataan, vallulla vastataan mikä vaivaa ja mitä tehdään, casen huollosta vastataan, että "mikähän siinä nyt on en ole kyllä koskaan kuullutkaan", paras oli, kun soittelin joskus cx,n takia huotoon, niin sieltä vastattin, että "ai onko siinä sähköinen nostolaite" ??? joskus ajattelin yllättää ne ja kysyä mikä päivä tänään on, oiskohan nuo tienny ees sitä :o Ja jäähän taloon sentäs vielä natikka vaikka case häipyykin :)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Mäkin ajelin pienen testilenkin keväällä, tosin 110.lla, mutta ei vakuuttanut, se vaihteisto, eikä varsinkaan se "laukaisulaite" mikä toimii kytkimenä, kone olis kumminkin tullu etukuormaajakäyttöön ja sillä pitäis saada ajettua tarkastikkin, mutta en millään onnistunu sillä lähtemään tasaisesti matkaan hyppäsi pupun lailla, lähti sitten suunnanvaihtajalla tai kytkimellä. Hitaallapuolen sai vähän helpotettu nykimistä, mutta ei se kyllä mitään "mä haluun" tuntemuksia saanu aikaan. Eikä se jatkuva nappisulkeinen vaihteitten kanssakaan mikään elämys ollut, kun aina suunnanvaihdon ja pysäytyksen jälkeen alettiin näpyttely alusta eikä mitään voi ohitella. Mutta varmasti siitäkin joku pitää, olihan se hiljainen hytiltään, eikä näytä pahalta.
mulla hyppeli kans TM basildon aikansa kun ei vielä osannu ajaa sulavasti.. samoten ku ekaa kertaa hyppäsin velipojan alfa romeon rattiin, se sammu 3kertaa ennenku osas nostaa kytkimen oikein.. ;D ;D eli oliko vika liian lyhyessä koesessiossa? tai sitte oon vaan kädetön ja jalaton.. :P :P
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
[[/quote]mulla hyppeli kans TM basildon aikansa kun ei vielä osannu ajaa sulavasti.. samoten ku ekaa kertaa hyppäsin velipojan alfa romeon rattiin, se sammu 3kertaa ennenku osas nostaa kytkimen oikein.. ;D ;D eli oliko vika liian lyhyessä koesessiossa? tai sitte oon vaan kädetön ja jalaton.. :P :P
[/quote]

Saattaa olla....mutta sellaisiakin koneita on, joilla ei enää yli neljänkymmenen vuoden harjoittelun jälkeen tarvi opetella ajamaan ::) ne vaan sopii käteen heti, kuten ite asias tuo cx, ei ollenkaan paha käsitellä, aika vaan ajaa joskus ohi  ja tulee halu hankkia uudempaa;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Mäkin ajelin pienen testilenkin keväällä, tosin 110.lla, mutta ei vakuuttanut, se vaihteisto, eikä varsinkaan se "laukaisulaite" mikä toimii kytkimenä, kone olis kumminkin tullu etukuormaajakäyttöön ja sillä pitäis saada ajettua tarkastikkin, mutta en millään onnistunu sillä lähtemään tasaisesti matkaan hyppäsi pupun lailla, lähti sitten suunnanvaihtajalla tai kytkimellä. Hitaallapuolen sai vähän helpotettu nykimistä, mutta ei se kyllä mitään "mä haluun" tuntemuksia saanu aikaan. Eikä se jatkuva nappisulkeinen vaihteitten kanssakaan mikään elämys ollut, kun aina suunnanvaihdon ja pysäytyksen jälkeen alettiin näpyttely alusta eikä mitään voi ohitella. Mutta varmasti siitäkin joku pitää, olihan se hiljainen hytiltään, eikä näytä pahalta.
Itse vaihdoin Valtra A95 -07 nyt toukokuussa 110 Multicontrolliin. Tyytyväinen olen, jäi käppien vatkaaminen ja mekaaninen etukuormain ohjain. Nähtävästi et ollut perehtynyt suunnanvaihdon toimintaan. Sama suunnanvaihto toimii myös monitoimiohjaimesta, joten suunnanvaihdossa ei voi olla ns. vapaa asentoa eli pakon sanelema juttu (olisiko tarvetta vaihtaa myös sieltä en tiedä). Toisaalta tämä kone on nimenomaan etukuormain käytössä hyvä, sillä se muistaa edellisen suunnan vaihteen vaikka kelaisit toiseen suuntaan isomalla vaihteella. Lisäksi tämä on ketterä (kuin A95) ja tosi vakaa kone. Sinänsä vaihteisto on kehittynyt esim. NH 7000 sarjaan verrattuna juuri edellisen ansiosta ja lisäksi tämä menee suuntaansa samaa vauhtia (en tosin ole kokeillut, riittävästi kuitenkin). -08 vaihdoin JD:n NH 7000 ja tyytyväinen olen ollut. Jos kaikki toimii, kuten uutena ajaminen on helppoa. Kestävyys panee kyllä mietityttämään. Aika näyttää.
JK. Testi koneissa monesti päivitykset pielessä, varmaan myös kokeilemassasi koneessa. Lähtö vaiteen voi valita (ei tarvi olla ykkönen), sen jälkeen tosin joutuu kelaamaan tai panemaan jonkin sortin automaatin päälle. Pellolla oma automatiikka ja tiellä omat vaihtoehdot. Valtran N sarja oli vaihtoehtona, mutta varusteista olisi pitänyt tinkiä, joten.......
No ainakin profiline deutsissa on suunnanvaihtimessa vapaa vaikka suunnanvaihdin on myös kyynärnojassa eli ei pitäis olla liian vaikeeta insinöörille edes CNH:n konttorissa... Ja olen oikein tyytyväinen ettei tarvitse enää ajaa MXU100 casella vaikka se oli joo ketterä ja hyttikin oli ihan kohtalainen... Mutta ärsyttävä vinkuna perästä pilaa hiljaisuuden ja vaihteisto on aika hullu ja vaihteet jää kyllä muistiin suuntaa vaihtaessa mutta jos menee hiukankin liian kovaa ja kyllä jaksaisi mennä niin lyö vaihteet ysille... Ja muutenkin hiukan kiinalainen... Mutta hyvä perustraktori vaikka pienet jutut pilaa koko koneen  :'(  Hyvät kaiuttimet siellä hytissä kyllä oli  ;D

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
eipä kovin pitkää kokemusta ole mutta parin kuukauden sentään, kun ostettiin uhtna talutehnikan konkkapesästä muutama case. Siinä läjässä tuli 140 multicontroller taisi tulohetkellä mittarissa olla 3h, ja pois lähtiessä 40h. Ketterä ja hiljainen kone jolla jota oli hienouksista huolimatta helppo käyttää, päällimmäinen heikkous oli ec vaihteisto jossa oli 4 pikavaihdetta ja 4 aluevaihdetta. Vaihteiston toiminta varsinkin aluevaihdossa oli melko tahmeaa verraten esim. mf dyna6 tai valtra versu, tuntui että koko ajan joutuu näppäilemään kun automatiikka ei ollut päällä. joka hommassa kun tuo automatiikkakaan ei vaan pelaa. Taisi tuo meidän tuoma päätyä ojalan kautta maxliftille joensuuhun jos myytiin  vasta loppukäyttäjälle. Ei nyt huono maku jäänyt muuta kuin laatikosta.

uhtnan koneisiin ol muuten mittareita vaihrettu, eli tunnit ei välttämättä täsmää.