Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia Case Maxxum 130 Multicontroller traktorista  (Luettu 16186 kertaa)

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
TSA:n suorat hampaat vinkuu:(

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
TSA:n suorat hampaat vinkuu:(

--niin,näinhän se on.Ostaessani TSA:ta myyjä kertoi laatikon olevan suorahampainen.Vinkuna siitä.Suorahampaisen etuhan on vaihteiston laakerointien päittäisvoimien puuttuminen.Sama lodjuhan on Case MXU:ssa ja näissä nykymaxxumeissa.
--ÄLKÄÄ nyt taas sekoittako NH TM+Case MXM sarjoja TSA+MXU sarjoihin.Suunnanvaihdot ja laatikot hyvin erilaiset.

Mulla on nyt Valtra T160 ja Case MXM120(siis NH TM120).Tiedä sitten kumpi parempi Case napitus lähdössä vai Valtterin keppisulkeinen kun vaihtaa ratkaisevasti nopeutta.Molemmilla kuitenkin töitä teen..... ;)

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Kun puhutaan näistä Nyykkärin/Casen vaihteistoista, niin aika usein esille nousee "nappisulkeiset". Se on varsin huvittavaa katella kun joku uusi kuski hyppää Nyyskyn puikkoihin, eihän se nyt mikään hiton haitari ole. Tuntuu että niitä nappeja räplätään vain sen vuoksi, että ne on siinä. Toisaalta jos saa valita vaihtaako pykälää nappia painamalla vai hämmentämällä jäykkää keppiä (sen homman olen ulkoistanut rouvalle) niin ei liene vaikea valita.

No, mä olen nyt kruisaillu vasta ykstoistavuotta tolla EC lootalla (TS 115/Tsa 135) joten en vielä varmaankaan ole ymmärtänyt sen vaikeutta.

Mulla on ts 115 myös muutaman vuoden eli 2500 h ollut ajussa. Jotkut on kritisoineet ettei näistä nappilootista olisi pihakoneeksi, mutta vika lienee ollut lähinnä korvien välissä. Esim. 1-4 alueelta  vaihtaessa 5-8 :iin voit tarjota esim. kytkintä käyttäen vaikka 6:s pykälän sisään jne. ja sama pätee myös alaspäin kun passaa nopeuden kohdalleen. Tienpäällä taas 13-16 vaihteet saat esim. risteys ajossa pasattua vaan painamalla kytkimen pohjaan ja vastaavasti kiihdyttäessä voit tehdä "kick downin". Pikavaihteet voit myös vaihtaa pitämällä nappia vain pohjassa jolloin vaihto tapahtuu todella pehmeästi. Suositan kyllä lämpimästi ohjekirjan lukemista ennen kun aletaan mielikuvien perusteella kyseenalaistamaan...

Toinen pointti on että jos koneessa on kerran alakierroksillakin vääntöä niin mitä näitä namiskoita räpläämään tarpeettomasti...
Tranceforming the world

roadman

  • Vieras
ärsyttävän kovaääninn vinkuna.
Tämä on ilmeisesti Kaasen ominaisuus. Kylätiellä kuulee jo kaukaa, kun Kaase tulee. Tuo käsittämätön, ärsyttävä, vinkuminen vie merkin maineen aivan lokaan >:( Jotain pitäisi asialle tehdä. Mistään muusta merkistä ei pääse tuollaista ääntä pihalle ::)

Nyykkärin ominaisuushan se on, loannut casen maineen. Hyvä merkki menny piloille NewHolland -sekoituksen myötä.

Valmetit ne vasta mylvii ja vonkuu...

Eilen vertasin just näitä kahta. Ajoin Tm 155 urku auki ja direct tuli vastaan, niin kuului se vonkuna selvästi omaan koppiin kaiken oman traktorinkin melun yli. Varsinainen hammaslääkärin pora ;D

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Tiedä sitten onko eri peräöljy laaduilla merkitystä tuohon ääneen. Aikoinaan 05 sarja valmuttimiehet sanoivat että sopiva litku vaimentaa.
Tranceforming the world

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Valmetin vonkuna ei kuulu hyttiin.
Casessa tuli myös kuormitetusta moottorista vonkunaa hyttiin. Niittäessä mun tuo vanha CS on huomattavasti hiljaisempi kuin  tuo Maxxum, jota ihmetteli myös kyydissä istunut asiakas.
Mystinen kesälaatumies

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vm. 1995 Maxxum 5130 ainakin vinkuu niin että tietää jo kaukaa koska mä olen tulossa kotiin...  :-[
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
No jos keltavanteisesta sitten hakee sitä hyvää niin ei se ainakaan vingu eikä vongu.  :P Casen vonkuna on vieläpä vähän sellaista epämääräistä, ei aina tiedä kuuluuko asiaan..  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
No jos keltavanteisesta sitten hakee sitä hyvää niin ei se ainakaan vingu eikä vongu.  :P Casen vonkuna on vieläpä vähän sellaista epämääräistä, ei aina tiedä kuuluuko asiaan..  ;D
Mää olen lohduttautunu, että kun muillakin vinkuu niin kuulunee asiaan (mut jos me kaikki vaan LUULLAAN niin...). Oikeasti ei kyl huvita siirtymillä takalasia auki pitää - tosin mulla konehommissa yleensä tulpat on korvissa joka tapauksessa.

Meidän keltavanteinen ei vingu, mutta tynnyrihyttisenä natisee ja vikisee inhottavasti. Ja kerran kuussa saa jatkaa vasemman oven lasinpyyhkimen johdot!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Minä en vaatimattomalla lenkilläni ehtiny kiinnittää mitään huomiota tuohon 110 ääntelyyn, hytti vaikutti mukavan hiljaiselta. Mutta tuo cx ainakin ulisee ja on aina ulissut perästä jopa pahemmin, kun 705 ennenvanhaan, lisäksi siihen tulee välillä erilainen ulina, joka saattaa kadota kesken ajon, kuten alkaakin, mutta ne vaimenee huomattavasti, kun laittaa takalasin oikein lukkoon, ohjaamo on niin tivis :o, mitä ei voi sanoa vallun kopista, siinä saa ovet aina helposti kii, mutta cases saa paiskia ovia, jos takalasi ei pääse vähän avautumaan ;D

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Mutta tuo cx ainakin ulisee ja on aina ulissut perästä jopa pahemmin, kun 705 ennenvanhaan, lisäksi siihen tulee välillä erilainen ulina, joka saattaa kadota kesken ajon, kuten alkaakin, mutta ne vaimenee huomattavasti, kun laittaa takalasin oikein lukkoon, ohjaamo on niin tivis :o, mitä ei voi sanoa vallun kopista, siinä saa ovet aina helposti kii, mutta cases saa paiskia ovia, jos takalasi ei pääse vähän avautumaan ;D

Niinkun sikkaa tapettas. Jännästi rasituksen mukaan tuntus CX molisevan. ;D Mutta oudointa, miten jotku A sarjan valtut huutaa karmeesti mennessään, ja osa ei, vaikka sama malli. Pikkusen pelottavaa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Valtuissa on äänimaailma siitä uniikki, että koneet tosiaan ääntävät usein ari tavalla. Eikä niissä kaiketi mitään isompaa vikaa ole. Yksikin tässä lähellä pantiin tehtaalla kappaleiksi kun julmettu meteli ei takuuaikana jättänyt rauhaan, eikä siitä mitään vikaa löytynyt.

Kaiketi asennussoraa tullut vaihteistoon riittävästi.  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

3070 E

  • Vieras
Valmetin vonkuna ei kuulu hyttiin.


Milläköhän oot mahtanu korvas eristää?? Kyllä 655:sen perä vinkuu ainakin niin saakelistas...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Jos takalasi on kiinni ei vonkuna kuulu. Meillä on tapana ajaa aina kaikki reiät kiinni.
Mystinen kesälaatumies

3070 E

  • Vieras
Jos takalasi on kiinni ei vonkuna kuulu. Meillä on tapana ajaa aina kaikki reiät kiinni.

Tässä meidän tapauksessa vonkuu silloinkin, se takalasi auki ajaminen vanhojen pappojen patoutumia.