Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karhotin  (Luettu 30382 kertaa)

pöyhijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: Karhotin

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Karhotin
Meillä jf - 420 ja 280 niittokone, hyvin pelaa yhteen. Mutta jos karhottaa kaks yhteen on karho helposti muodoltaan kuin makaava   P  mutta ko laittaa kolome yhteen ni tulee ikäänkuin makaava    B   jolloin on tasaista 3 x 280 karhoa.
Nostataanpas taas tätä... Taitaa 350 karhotin jäädä liian kapeaksi Paskervillerin tapauksessa?

Petri

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Karhotin
380 riittää juuri ja juuri yhdistämään kolme 280cm koneella kaadettua karhoa.

Olli tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Karhotin
420 leveä Krone, saa 320 leveän murskan jälkeen nipin napin puhdasta.Ilman karhotusta ei  kannata paalata.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Karhotin
oho! ei passaa kertoa tota vanhalle claasille!

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Karhotin
mulla 660 hydro keskelle karhottava,vanha,saksasta,2500e,kunnostus ja rahti 1500e ja toimii kuin junanvessa.kone on mekaanisella ralliradalla eli käsivarret liikkuu mekaanista rataa pitkin ei ole nestevuotoja kuten käytetyissä nestepäisissä. olen nykyään hirmu tyytyväinen karhotuksen jäljiltä paalaaja.keskelle karhottava antaa miltei anteeksi huonon ajurin ja liikkuu tuo koko luokka pikku traktorilla.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Karhotin
Niin mites nuo 1roottoriset sitte toimii. Siis pitääkö niillä ajaa kahdesta suunnasta että tulee tasainen karho?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Karhotin
mulla 660 hydro keskelle karhottava,vanha,saksasta,2500e,kunnostus ja rahti 1500e ja toimii kuin junanvessa.kone on mekaanisella ralliradalla eli käsivarret liikkuu mekaanista rataa pitkin ei ole nestevuotoja kuten käytetyissä nestepäisissä. olen nykyään hirmu tyytyväinen karhotuksen jäljiltä paalaaja.keskelle karhottava antaa miltei anteeksi huonon ajurin ja liikkuu tuo koko luokka pikku traktorilla.

Riittääkö tuo 660 enää kolmen 280 karhon yhdistämiseen vai pitääkö kaventaa niittomurska 240 levyiseksi?

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Karhotin
se saattaa riittää koska 3-240 menee helposti mutta 3,2 jää kapea raita. mä ajan pikkujonnulla toinen pyörä karhon päällä niin se ei kisko sieltä kolmannesta rehua koska mulle kyllä riittää jo 2-karhoa.vaikka uniwrapin käärintä on 355 nopea niin toisinaan kolmella karholla paalivalmistuu nopeammin.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Karhotin
se saattaa riittää koska 3-240 menee helposti mutta 3,2 jää kapea raita. mä ajan pikkujonnulla toinen pyörä karhon päällä niin se ei kisko sieltä kolmannesta rehua koska mulle kyllä riittää jo 2-karhoa.vaikka uniwrapin käärintä on 355 nopea niin toisinaan kolmella karholla paalivalmistuu nopeammin.
Tai sitten sä ajat liian lujaa ???

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Karhotin
se saattaa riittää koska 3-240 menee helposti mutta 3,2 jää kapea raita. mä ajan pikkujonnulla toinen pyörä karhon päällä niin se ei kisko sieltä kolmannesta rehua koska mulle kyllä riittää jo 2-karhoa.vaikka uniwrapin käärintä on 355 nopea niin toisinaan kolmella karholla paalivalmistuu nopeammin.
Tai sitten sä ajat liian lujaa ???

30 sekunttii mäkkärillä 6 kerrosta  8)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Karhotin
btw, mulle heränny kysmys noista uusien koneitten saavutuksista;   mitä työ teette sillä säästyneellä jalla kun koneet tekee kolme karhoo kerralla yhteen ja paalain nykäsee uuten paalin alta aikayksikön tosta ja sittenb vielä käärittynäkin.                   hitto, joutuuko sitä seisottaan pellon varjoisalla laidalla sitten lopun iltaa kun ei ihan heti ilkiä taas eukon luo mennä?   äskön lähit ja nyt jo tulit, mänkö mikä rikki?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Karhotin
se saattaa riittää koska 3-240 menee helposti mutta 3,2 jää kapea raita. mä ajan pikkujonnulla toinen pyörä karhon päällä niin se ei kisko sieltä kolmannesta rehua koska mulle kyllä riittää jo 2-karhoa.vaikka uniwrapin käärintä on 355 nopea niin toisinaan kolmella karholla paalivalmistuu nopeammin.
Tai sitten sä ajat liian lujaa ???

30 sekunttii mäkkärillä 6 kerrosta  8)
Ai ootko nopeuttanu huoltovalikosta? Ei mun mielestä meidän kone ihan noin nopea ole. Mä ajelen kyllä pitkällä siirtoajallakin :-[


Mutta kyllä mun mielestä kannattaa aina panostaa mahdollisimman suureen ja hyvään karhoon. Karhottimen kanssa on kuitenkin pellon, koneen ja kuskin kannalta parempi vekslata kuin paalaimen ja se korostuu etenkin täällä pohjoisen pienillä lohkoilla.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Karhotin
se saattaa riittää koska 3-240 menee helposti mutta 3,2 jää kapea raita. mä ajan pikkujonnulla toinen pyörä karhon päällä niin se ei kisko sieltä kolmannesta rehua koska mulle kyllä riittää jo 2-karhoa.vaikka uniwrapin käärintä on 355 nopea niin toisinaan kolmella karholla paalivalmistuu nopeammin.
Juu voinkyllä sanoa että minkään kombin käärin ei pysy mukana jos oikein ajetaan. Meinaan kaksi elhon 1010ei kykene selvittään sitävauhtia mitä paalia iskee. Jos siis on kunnon rehu tai karhotettu riittävästi. Sitten ne pitäis vielä kuskata sinne pellonlaitaan sillä kombilla.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Karhotin
se saattaa riittää koska 3-240 menee helposti mutta 3,2 jää kapea raita. mä ajan pikkujonnulla toinen pyörä karhon päällä niin se ei kisko sieltä kolmannesta rehua koska mulle kyllä riittää jo 2-karhoa.vaikka uniwrapin käärintä on 355 nopea niin toisinaan kolmella karholla paalivalmistuu nopeammin.
Tai sitten sä ajat liian lujaa ???

30 sekunttii mäkkärillä 6 kerrosta  8)
Ai ootko nopeuttanu huoltovalikosta? Ei mun mielestä meidän kone ihan noin nopea ole. Mä ajelen kyllä pitkällä siirtoajallakin :-[


Mutta kyllä mun mielestä kannattaa aina panostaa mahdollisimman suureen ja hyvään karhoon. Karhottimen kanssa on kuitenkin pellon, koneen ja kuskin kannalta parempi vekslata kuin paalaimen ja se korostuu etenkin täällä pohjoisen pienillä lohkoilla.

10 sekuntii lisäks tohon verkotus ja paalin siirto. Eli käytännös saa luukuttaa 40 sekunnin välein paalia mut harvemmin ihan sitä tahtia tulee ajettua muutakun heinän ja oljen paalauksessa.