Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kaksoiskytkentä vaihteisto  (Luettu 6925 kertaa)

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
kaksoiskytkentä vaihteisto
Kun ekat huhut valtran raputtomasta laatikosta tulivat tietoon, niin tälläkin palstalla joku vinoili että otsikonmukaisen lootan ne kuitenkin väsää. No nyt sitte deereltä moinen tulee... kun ei osaa kestävää portaatonta tehdä ;D.

No oikeesti toi kaksoiskytky on tulevaisuutta, ei mikään mehukeitin.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Se on kyllä ihan mielenkiintoinen ratkaisu! Voi hyvinkin olla tulevaisuutta...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Portaattomat kestää muuten ainakin nykyään hyvin vaikka kaksikymppisissä ei ihan kaikilla tahdo kestää ja uusista ärristä ei uskalla sanoa mitään  :D  Jos siitä kaksoiskytkentä laatikosta puuttuu aluevaihdot tai ne on yhtä nopeat kuin pikavaihteen vaihto niin sitten saattavat ollakkin ihan käyttö kelpoisia...   Ja volkkarin autoissa ainakin nuo kaksoiskytkentä laatikot on olleet usealle todella suuri pettymys kun eivät vaan toimi  :-\

Viimeksi muokattu: 29.07.11 - klo:22:34 kirjoittanut zetor8045

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Portaattomat kestää muuten ainakin nykyään hyvin vaikka kaksikymppisissä ei ihan kaikilla tahdo kestää ja uusista ärristä ei uskalla sanoa mitään  :D  Jos siitä kaksoiskytkentä laatikosta puuttuu aluevaihdot tai ne on yhtä nopeat kuin pikavaihteen vaihto niin sitten saattavat ollakkin ihan käyttö kelpoisia...   Ja volkkarin autoissa ainakin nuo kaksoiskytkentä laatikot on olleet usealle todella suuri pettymys kun eivät vaan toimi  :-\
VW konserni dsg laatikko hajoaa joka 4:s sekunti jossain päin maailmaa  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Portaattomat kestää muuten ainakin nykyään hyvin vaikka kaksikymppisissä ei ihan kaikilla tahdo kestää ja uusista ärristä ei uskalla sanoa mitään  :D  Jos siitä kaksoiskytkentä laatikosta puuttuu aluevaihdot tai ne on yhtä nopeat kuin pikavaihteen vaihto niin sitten saattavat ollakkin ihan käyttö kelpoisia...   Ja volkkarin autoissa ainakin nuo kaksoiskytkentä laatikot on olleet usealle todella suuri pettymys kun eivät vaan toimi  :-\
VW konserni dsg laatikko hajoaa joka 4:s sekunti jossain päin maailmaa  ::)
Pohjanmaalla pamahtaa tilille joka 4:s sekunti 5euroo enämpi tukia kun A-B- alueelle. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Tänään tuli taas istuttua kellonympärystä autopowerin ratissa rehunteossa, eikä mitään ongelmia.  ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Portaattomat kestää muuten ainakin nykyään hyvin vaikka kaksikymppisissä ei ihan kaikilla tahdo kestää ja uusista ärristä ei uskalla sanoa mitään  :D  Jos siitä kaksoiskytkentä laatikosta puuttuu aluevaihdot tai ne on yhtä nopeat kuin pikavaihteen vaihto niin sitten saattavat ollakkin ihan käyttö kelpoisia...   Ja volkkarin autoissa ainakin nuo kaksoiskytkentä laatikot on olleet usealle todella suuri pettymys kun eivät vaan toimi  :-\
VW konserni dsg laatikko hajoaa joka 4:s sekunti jossain päin maailmaa  ::)

Kyllä... Ukon tiguan laukes laatikosta alle 3000km kohdalla. Vaihto toimi samanlai kuin jd laatikot aluksi.
Puulaatikossa syltty tehtaalle ja uusi tilalle....

Jospa se tajuias vaihtaa land cruiserin.....
Nii se on...

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Ja yksi mahdollisuus on sähköinen voimansiirto, siis moottori pyörittää generaattoria ja pyörän navoissa on sähkömoottorit, mielestäni on jo olemassa jopa proto tuosta systeemistä. Etuina täysin portaaton voimansiirto, pyöriä voi kääntää aika rajattomasti, siis ei nivelet valita. Voi myös rakentaa helposti täydellisen nelivedon, siis liukaalla alustalla olevaa pyörää ei turhaan suditeta.
Junissa ollut käytössä varmaankin  60-luvulta asti, joten kokemusta on todella kovien momenttien siirrosta. Ja eivät akselit paukahtele, kun ovat vain muutaman kymmenen sentin mittasia. Luulempa, että erittäin kilpailukykyinen erityisesti suurissa traktoreissa.

jusßa

  • Vieras
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Tänään tuli taas istuttua kellonympärystä autopowerin ratissa rehunteossa, eikä mitään ongelmia.  ;D
Elopainoa ei sitte oo kertyny liikaa tai jonnukan ratti on tukevaa tekoa ??? Muutenhan tuo ei kerro juuri mitää  ;D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Tänään tuli taas istuttua kellonympärystä autopowerin ratissa rehunteossa, eikä mitään ongelmia.  ;D
Elopainoa ei sitte oo kertyny liikaa tai jonnukan ratti on tukevaa tekoa ??? Muutenhan tuo ei kerro juuri mitää  ;D

Niin, eihän se ratti ole jonnun heikoin kohta ollutkaan......Kivempi olis kyllä istua penkillä, varsinkin pitkiä aikoja?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Tänään tuli taas istuttua kellonympärystä autopowerin ratissa rehunteossa, eikä mitään ongelmia.  ;D
Elopainoa ei sitte oo kertyny liikaa tai jonnukan ratti on tukevaa tekoa ??? Muutenhan tuo ei kerro juuri mitää  ;D

Niin, eihän se ratti ole jonnun heikoin kohta ollutkaan......Kivempi olis kyllä istua penkillä, varsinkin pitkiä aikoja?


Kanavan humoristit taas asialla...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Ja yksi mahdollisuus on sähköinen voimansiirto, siis moottori pyörittää generaattoria ja pyörän navoissa on sähkömoottorit, mielestäni on jo olemassa jopa proto tuosta systeemistä.

Belarus 3023 vuonna 2009, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Mitäs jos tommonen loota kytkee "noppeen nelosen ja pakki kakkosen" yht`aikaa päälle  ;D Tullee pellolle kivoja donitseja vissiin  :D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Mitäs jos tommonen loota kytkee "noppeen nelosen ja pakki kakkosen" yht`aikaa päälle  ;D Tullee pellolle kivoja donitseja vissiin  :D

Sen tähren jon teeressä on runko, ettei kone katkea, jos etupää lähtee lujasti eteen ja takapää taakseppäin yhtä aikaa! 

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: kaksoiskytkentä vaihteisto
Ja yksi mahdollisuus on sähköinen voimansiirto, siis moottori pyörittää generaattoria ja pyörän navoissa on sähkömoottorit, mielestäni on jo olemassa jopa proto tuosta systeemistä. Etuina täysin portaaton voimansiirto, pyöriä voi kääntää aika rajattomasti, siis ei nivelet valita. Voi myös rakentaa helposti täydellisen nelivedon, siis liukaalla alustalla olevaa pyörää ei turhaan suditeta.
Junissa ollut käytössä varmaankin  60-luvulta asti, joten kokemusta on todella kovien momenttien siirrosta. Ja eivät akselit paukahtele, kun ovat vain muutaman kymmenen sentin mittasia. Luulempa, että erittäin kilpailukykyinen erityisesti suurissa traktoreissa.
NH rakensi moisen, erona vain että moottoria ei ollut vaan sähkö tuotettiin vetypolttokennolla.