Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A93 valintapulmia  (Luettu 55180 kertaa)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: A93 valintapulmia
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!

45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.

Tuosta voa:sta kysymys: Pystyykö ännäläiseen muuttamaan tonnisen voa:n tilalle 540 säästömallia? Tonninen itsellä ainakin lähes käyttämättä ja toisaalta monessa hommassa tavallista 540:stä käyttäessä kone huutaa tarpeettomasti.
Ex omistaja jostain syystä valinnut tuon tonnisen perän, ei se muuten minulla olisikaan.
No seuraavaan uuteen Versuun tuleekin sitten 540E. ;D


Reutzissa on joka mallissa 540, 540e ja 1000, 1000e on kyllä hyvä vesakko murskaimen kanssa ku ei tarvi huudattaa ollenkaa moottoria ku löytyy eko nopeudet ja samoon on kipatessa maakärryilläkin ;D

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: A93 valintapulmia
missä kurssissa tuollainen a93ht on varustettuna kuormaimella ja kaikilla herkuilla? Tarttis tuon ap-jonnun tilalle jonkun toimivamman koneen, ei kuitenkaan niin iso tarttis olla kun hommat paljolti paalinsiirtoa ja muuta nurkkahommaa.


Jos portaattoman tahtoo suht etuusasti niin Deutz agroplus 430ttv tai agrotron 410 ttv tai isompi ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
missä kurssissa tuollainen a93ht on varustettuna kuormaimella ja kaikilla herkuilla? Tarttis tuon ap-jonnun tilalle jonkun toimivamman koneen, ei kuitenkaan niin iso tarttis olla kun hommat paljolti paalinsiirtoa ja muuta nurkkahommaa.


Jos portaattoman tahtoo suht etuusasti niin Deutz agroplus 430ttv tai agrotron 410 ttv tai isompi ;)
Halvalla tuskin saa kyllä noita TTV deutseja ainakaan suomesta...

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..

mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..

mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?

Mitä uudempaa tekniikkaa?

Ainakin itse tykkään siitä, että on traktori jonka voi itse korjata, ja johon löytyy etes hieman paremmin korjaamokäsikirjoja yms. Tuohon A-han on itsellänikin nyt korjaamokirja, kokeileppa samaa jonnikkaan tai newhollandiin, saati että niitä alkaisi korjaamaan itse kun vaativat sen läptöpin monen tonnin ohjelmineen ensin, kuten nyt jo uudemmat valtratkin. Uudempi multitooli maksaa näihin versu-direct malleihin kolmisen tonnia, vanha ei käy enää...   >:(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..

mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?

Mitä uudempaa tekniikkaa?

Ainakin itse tykkään siitä, että on traktori jonka voi itse korjata, ja johon löytyy etes hieman paremmin korjaamokäsikirjoja yms.

A valtun vakiovarusteeksi pitäisikin laittaa rasvaset kourat ja katkasurata.  ;D Sehän ei oikeasti ole paljon kiinatraktoria kummempi, mutta moni haksahtaa niihin täyteläisen pyöreisiin muotoihin, ja niin sanottuun kotimaisuuteen, esim. vaihdelaatikko turkista.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..

mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?

Mitä uudempaa tekniikkaa?

Ainakin itse tykkään siitä, että on traktori jonka voi itse korjata, ja johon löytyy etes hieman paremmin korjaamokäsikirjoja yms. Tuohon A-han on itsellänikin nyt korjaamokirja, kokeileppa samaa jonnikkaan tai newhollandiin, saati että niitä alkaisi korjaamaan itse kun vaativat sen läptöpin monen tonnin ohjelmineen ensin, kuten nyt jo uudemmat valtratkin. Uudempi multitooli maksaa näihin versu-direct malleihin kolmisen tonnia, vanha ei käy enää...   >:(
Missä vaiheessa läppäri tarvitaan??? Joo tehonlisäykseen/pieniin säätöihin ja voihan sillä katsoa onko vikoja ollut mutta kun ei oo deutsissa ja jonnikassa muuhun tar*****, kun itse vikaa ei oo kertaakaan ollut sillälailla ettei olis ilman läppäriä selvinnyt :P Aika huono perustelu sanon minä....   

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: A93 valintapulmia
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?

Mitä uudempaa tekniikkaa?

Joko A-sarjaan saa pikavaihteen?

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain

Jos otat sähkötikkuohjauksella, niin pyydä että tehtaalla asentavat sen niin ettei vaihdekeppi osu kyynärnojaan, niin kuin noissa koeajokoneissa.

Mitä ne tuosta pyytävät, 50 tonnia kuormaajalla? 30% liian kallis joka tapauksessa. Noin yksinkertaisen traktorin pitää saada 25-30 k€:lla ja siihen pieni kuormaaja 5 tonnia lisää + joitain hiluja, eli reilusti alle 40 veroineen pitää olla kun noin primitiivistä tekniikkaa hankkii.

Itse voisin hyvin ajatella ostavani A:n lähinnä metsäkäyttöön ja ruiskutukseen, mutten siihen hintaan mitä pyysivät. Lähtö oli jo 43 peruskoneelle, dream on... ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain

Jos otat sähkötikkuohjauksella, niin pyydä että tehtaalla asentavat sen niin ettei vaihdekeppi osu kyynärnojaan, niin kuin noissa koeajokoneissa.

Mitä ne tuosta pyytävät, 50 tonnia kuormaajalla? 30% liian kallis joka tapauksessa. Noin yksinkertaisen traktorin pitää saada 25-30 k€:lla ja siihen pieni kuormaaja 5 tonnia lisää + joitain hiluja, eli reilusti alle 40 veroineen pitää olla kun noin primitiivistä tekniikkaa hankkii.

Itse voisin hyvin ajatella ostavani A:n lähinnä metsäkäyttöön ja ruiskutukseen, mutten siihen hintaan mitä pyysivät. Lähtö oli jo 43 peruskoneelle, dream on... ::)
Lähes tuolla hinnalla saa jo deutsin agrofarm TTV:n ja siinä on sentään jo portaaton vaihteisto ja muuta  ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26299
  • vastustan
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
onhan noita fiinimpiäkin pelejä mutta kun ne tahtoo vierastaa pakkaskelillä jo pihan hopeapajun hentoja oksia saati sitte jos metässä tulee arviointivirhe ja joutuu hetken koluta ojanpohjaa ::)
ehkä se vaan on monelle tuommonen selkeä yksinkertainen kone se tarkoituksenmukaisin, kyllä kansa tietää sanos soini :D

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: A93 valintapulmia
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?

Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..

mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?

Joo! Tarkoitat vissii pakalla toteutettua ulosottoa? Kamala keksintö, kuinkapaljon on tuhottu nivelaksiloita ja koneita on/off ulosotolla,,,   Voorttin öljykylpyjarrut nyt olivat aikoinaan hieno keksintö verrattuna valmetin kuiviin levyihin/rumpuihin. Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla. Ja se nonsyncromech laatikon välitykset, ne vaativat asennoitumista ja vahvan uskon käyttäjältä. Ja voorttin nostolaitteen "ominaisuuksien" arvioinnin jätän tekemättä, ko agronettiä lukee perheen pienimmätkin..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: A93 valintapulmia
Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla.

Select-O-Speed powershift 1964.
(tosin ehkä hiukan liian kunnianhimoinen yritys tuohon aikaan..)