Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A93 valintapulmia  (Luettu 54753 kertaa)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: A93 valintapulmia
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: A93 valintapulmia
Turvavyö on hyvä varuste, jos ei ole jo vakiona. Ei niin helposti lyö päätä kattoon, jos tiellä ajaa monttuun.

Noista rengasvaihtoehdoista tottakai isommat, minulla on sellaiset. Ne mahtuu kyntövakoon yhtä lailla. Ja lumiketjutkin mahtuu niiden päälle hyvin, mitä nyt välillä muovista lokaria raappaa, jos jättää liian löysälle. Eikä nuo pienemmätkään ole tarpeeksi kapeat ruiskutuksiin tai perunapellolle. Sitä varten pitää olla setori tai joku muu vanha takapotku 13.6 tai kapeammilla renkailla.

Hydraulinen sivukallistus on kätevä, jos käyttää perälevyä tai kyntää. Vähän halvempi tarvikemallikin sopii. Metsäohjaamoa suosittelen, jos joskus tulee tarve kääntää penkkiä taaksepäin. Sen takalasi on myös pienempi ja halvempi kuin vakio-ohjaamon, mutta näkyvyys taakse yhtä hyvä.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: A93 valintapulmia
Ahaa, tuota en osannutkaan aavistaa, että kattolämmityskenno on erillinen varuste. Ei siitä valtran myyjä mitään maininnut, ainakin tuossa A85:ssä työntää kuumaa myös katolta jos lämmityslaitteen hanan aukaisee.

Sähkönostolaitehan tuossa tulee vakiona, joten kait ulkoliikutusnapit ovat myös vakiot?
Metsäohjaamoa ei erikseen enää 3:s sarjaan saakkaan.

Entäs nappikytkin?  Joko se on vakio?
Takalasin pesin, lisävaruste sekin valtrassa (on kait jo ruksattu?)

Vedätkö jarrullista kärriä enemmälti?

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

FrankLane

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: A93 valintapulmia
Joo, näin myyjä jutteli. Kyllä sielä lämmintä tulee hana auki, mutta kenno on lisävaruste. Sähkönostolaite on vakio, samoin sen napit ulkona. Pto:n ulkonappi ei ole vakiolistalla. Nappikytkin on vakio, samoin edellisessä viestissä kysytty turvavyö. Takalasin pesin on lisävaruste, on listalla jotta linkotessakin joskus näkis taakse. Jarrukärriä ei tule vedeltyä, tai ainakaan tähän asti ei ole ollut tarvetta. Tuota peräjuttua pitää vielä pähkäillä, mitä sen kanssa tekis...

puu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: A93 valintapulmia
Ahaa, tuota en osannutkaan aavistaa, että kattolämmityskenno on erillinen varuste. Ei siitä valtran myyjä mitään maininnut, ainakin tuossa A85:ssä työntää kuumaa myös katolta jos lämmityslaitteen hanan aukaisee.

Sähkönostolaitehan tuossa tulee vakiona, joten kait ulkoliikutusnapit ovat myös vakiot?
Metsäohjaamoa ei erikseen enää 3:s sarjaan saakkaan.

Entäs nappikytkin?  Joko se on vakio?
Takalasin pesin, lisävaruste sekin valtrassa (on kait jo ruksattu?)

Vedätkö jarrullista kärriä enemmälti?

Mutta,kun ilmastoinnin otat,joutuu kattopuhaltimen, 400e ruksaamaan vielä erikseen,ei tule ns.samaan kauppaan ilmastoinnin kanssa.kesäkuun viimeisellä viikolla oli kampanja,jossa ilmastoinnin sai kaupan päälle a92 ja 93 malleihin.
 Ota huomioon sitten että jos ruksaat ne 18.4R34 renkaat,et saa muuta merkkiä kuin Michelin (+700e),joka on ainakin ennen ollut liukas talvella.)mutta kun otat vastaavan millikoon(460/85R34) voit ottaa Continentalin joka on varmaan parempi talvirengas,ja saat ne hiukan yli 400:lla eurolla

Viimeksi muokattu: 13.07.11 - klo:19:54 kirjoittanut puu

pappavolovo

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!

45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.

Tuosta voa:sta kysymys: Pystyykö ännäläiseen muuttamaan tonnisen voa:n tilalle 540 säästömallia? Tonninen itsellä ainakin lähes käyttämättä ja toisaalta monessa hommassa tavallista 540:stä käyttäessä kone huutaa tarpeettomasti.
Ex omistaja jostain syystä valinnut tuon tonnisen perän, ei se muuten minulla olisikaan.
No seuraavaan uuteen Versuun tuleekin sitten 540E. ;D

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: A93 valintapulmia
Olisi vahvasti harkinnassa uusi A93. Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain ja rengaskoko mietityttää myös, 16.9R34 vai 18.4R34 ? Ja tarvitseeko kattolämmitintä mihinkään ? Mielelläni kuulisin mitä raati sanoo, ja perustelut myös. Kiitos.

480 millisarjan renkaat, ja ilmastointi. pari tonnia ilmastopintiin on pikkuraha kokonais investointiin nähden.. Kattolämmitin hän lisää hytin korkeutta? Jos siitä ei ole haittaa niin varmasti tehostaa hytin lämmitystä.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: A93 valintapulmia
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!

45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.



Makuasioita sano kissa kun... Varmaan satakunta tuntia ajellu ännällä ja 55 kuikalla. Ei tuo nyt mielestäni ainakaan pienempää tarttisi. Jos valtra on kerrankin saanu rakennettua kunnon etukuormaajatraktorin niin miksi pilata se ominaisuuksiinsa nähden pienellä kuormaajalla!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: A93 valintapulmia
Ite jos olisin ostamassa uutta konetta, niin olisin valmis kokeilemaan muuta kuormainta kuin kuikkaa. Näissä viimeisissä malleissa pitää olla aika "kippuraiset" kauhat jotta saa jotain pysymään kauhassa. 90 luvun quiken kauhojen käytöstä (joissa takaseinä 90 asteen kulmassa) on turha vajavaisilla täyttökulmilla haaveilla. Myöntiväthän tuon kuikan väkikin, tosin epäsuorasti. Muutama kuukausi sitten oli mainos jostain uudistetusta mallisarjasta isompaan kokoluokkaan jossa oli mm. kauhan täyttökulmaa lisätty - yllätys yllätys

PTO-hallintanapit on helppo laittaa jälkeenpäinkin hitekkilöihin, niistä ei kannata suurta summaa maksaa.

1000 perä oli ihan hyödyllinen jo mezzossa, ilmakompuraa ja lietevaunun pumppua pyörittäessä ei tarvia niin kovaa huudattaa.

Nappikytkin on vakiona hitekissä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: A93 valintapulmia
mä en muuta käytäkkään kun tonni perää  ::)  itselläni olis ehdoton valinta juurikin 540/1000.

peräkärryn jarruventtiili kannattaa ottaa. samoten se päävirtakytkin. nykyset akut on huonoja, päävirtakytkin saattaa lisätä akun ikää.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!

45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.



Makuasioita sano kissa kun... Varmaan satakunta tuntia ajellu ännällä ja 55 kuikalla. Ei tuo nyt mielestäni ainakaan pienempää tarttisi. Jos valtra on kerrankin saanu rakennettua kunnon etukuormaajatraktorin niin miksi pilata se ominaisuuksiinsa nähden pienellä kuormaajalla!
Mun mielestä tuo 55 on jopa pieni tuohon ännään ja 65 olis lähempänä totuutta mutta ;D   http://www.stollfrontloader.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fSTOLL%2fDownload%2fSchlepperfotos+FZ-Lader%2fValtra%2fA2092_Valtra+N+142+-+FZ+30.pdf  ;D  Deutsissa on 540 ja 1000 kummatkin ekona ja normaalina ja sais olla kyllä kaikissa muissakin jopa jonnikassa  ::)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: A93 valintapulmia
Vakionopeudensäädin kannattaa ottaa varaosana jälkeenpäin, hinta muistaakseni 70 €, kun se tehtaalta tilatessa oli jotain ihan muuta ;) Vaikka sitte ekas huollos sen laittaa...

Miksei muka tonnin perää tarvi ruiskutuksis? Sillä minä ainaki oon ruiskua pyörittäny, mukava on moottoriin riittää 1100r/min.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: A93 valintapulmia
Automaatti-ilmastointi on hyvä talvella, mutta huono kesällä.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: A93 valintapulmia
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
mulla stollin fz 50 t- sarjalaisessa eikä voi moittia.

45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.



Makuasioita sano kissa kun... Varmaan satakunta tuntia ajellu ännällä ja 55 kuikalla. Ei tuo nyt mielestäni ainakaan pienempää tarttisi. Jos valtra on kerrankin saanu rakennettua kunnon etukuormaajatraktorin niin miksi pilata se ominaisuuksiinsa nähden pienellä kuormaajalla!
Mun mielestä tuo 55 on jopa pieni tuohon ännään ja 65 olis lähempänä totuutta mutta ;D   http://www.stollfrontloader.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fSTOLL%2fDownload%2fSchlepperfotos+FZ-Lader%2fValtra%2fA2092_Valtra+N+142+-+FZ+30.pdf  ;D  Deutsissa on 540 ja 1000 kummatkin ekona ja normaalina ja sais olla kyllä kaikissa muissakin jopa jonnikassa  ::)

realisti

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
missä kurssissa tuollainen a93ht on varustettuna kuormaimella ja kaikilla herkuilla? Tarttis tuon ap-jonnun tilalle jonkun toimivamman koneen, ei kuitenkaan niin iso tarttis olla kun hommat paljolti paalinsiirtoa ja muuta nurkkahommaa.