Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A93 valintapulmia  (Luettu 57000 kertaa)

FrankLane

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
A93 valintapulmia
Olisi vahvasti harkinnassa uusi A93. Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain ja rengaskoko mietityttää myös, 16.9R34 vai 18.4R34 ? Ja tarvitseeko kattolämmitintä mihinkään ? Mielelläni kuulisin mitä raati sanoo, ja perustelut myös. Kiitos.

koneäijä

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
Ota nuo isommat renkaat, eipähän sitte jälkeenpäin rupea mietityttään, että ois sitteki pitäny ottaa nuo isommat :)

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: A93 valintapulmia

Ota MP-lift, saat tukevamman vehkeen halvemmalla. Kuikka vääntyi 800 valmetissa melkein uutena, a-sarjalaisessa on mp pelannut erittäin hyvin.

realisti

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
kuormaajaksi riittää varmasti 35, mutta renkaiksi ehdottomasti nuo isommat.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
Samaa mieltä ed. kanssa.
35 sopiva Aahan.
45 sopii pienemmän pään äNnäläisiin. Siis niihin aitoihin, ei A-sekoituksiin.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: A93 valintapulmia
kannattaa ottaa kattolämmitin, tasaisempi lämpö.ottaisin myös isommilla renkailla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
Stoll FZ20 tuohon keulalle ja tietenkin isommat renkaat  ;D

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: A93 valintapulmia
Kattopuhallin ja isommat renkaat kannattaa ottaa. 35 vai 45 kuormaaja hmmm...Minä en ottas kumpaakaan. Mieluummin kotimainen, mp-lift tai isme. Valtran kuormaajan pelkkien aisojen hinnalla saa ismen sovitteineen päivineen asennettuna. Ainaki 10v sitte sai.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: A93 valintapulmia
missä on ILMASTOINTI? Pakollinen varuste uuteen traktoriin. Kuka enää ostaa traktoria, jossa ei ole ilmastointia?  Siinä tulee kattopuhallin sitten vakiona. Jos ja kun sitten konetta vaihdossa annat tai myyt suoraan niin ilmastointi ainakin itse myytäessä on varmasti myyntivaltti. Liike ei paljoa siitä välitä, mutta eritoten suoraan myydessä on varmasti yksi valintaperuste. Itse keväällä etsiessä vähän käytettyä ilmastointi oli nro 1. varusteissa, ja yksityisten myymissä ei ollut sitä ainoassakaan.

Jos päädyt 45 kuikkaan, niin takapyöräpainot menee hankintaan, 35:lla ei niin tarvetta välttämättä.




Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

nilihaara

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
  Miten sää osasit ton traktorimallin valita mutta et varusteita?   Kuulostaa vähän niinku... ;D

Jep

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: A93 valintapulmia
  Miten sää osasit ton traktorimallin valita mutta et varusteita?   Kuulostaa vähän niinku... ;D

Vieläkö myydään traktoreita ilman kunnollista lämmityslaitetta ?(käsittääkseni eletään vuotta 2011 eikä 80-lukua)
ILMASTOINTI ehdottomasti, mielellään automaatti.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: A93 valintapulmia
35 Kuikka + Soft drive riittää, jos ei kuorma-autoja lastata. Sopii hiukan ahtaammassa hallissa tavaraa nostelemaan pienemmällä. Vannepainot ehdottomasti taakse, voipi 1-traktorin systeemillä vähän maatakin ajella. Pienemmällä kuormaimella voi lastata huomattavasti pahemmassa maastossa kuin isommalla, sivukaltevuutta tarkoitan erityisesti.
Jos ei metsäketjuja tarvitse tai perunapellossa ajaa niin suurimmat renkaat alle mitä saa.
Katossa pitää olla vähintään se lämmitin, että saa kesällä viileämpää oloa itselle. Ilmastointi tietysti parempi, jos ei laitteen huolto pelota, on sitten pidettävä kondenssiveden reitit kunnossa ja muu onkin erikoismiesten työtä ilmastoinnin huollossa.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

FrankLane

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: A93 valintapulmia
Selvennetäänpä nyt vähän, kun osa eksyy jo aiheesta ja osa ryhtyy normi nettitapaan  aukomaan päätä...
Kyllä sinne on kaikki muut hilut osattu valita ja valkata, en aloitusviestissä vain ruvennut näitä erittelemään. Ilmastointi tulee tottakai ja sen mukana kattopuhallin on automaattisesti, mutta lähinnä pohdin että sijoittaisko vielä yhden 500 kattolämmittimeen. Se on eri asia kuin kattopuhallin. Ilmastointi taitaa olla vain näissä karvalakkimalleissa manuaalinen, mutta eiköhän sillä pärjätä. Näiden lisäksi tulee tullut ruksatttua listalta ehkä jotain tarpeetontakin, kuten mm. proline mittaristo ja vakionopeudensäädin, tämän tarpeellisuus hieman kyseenalainen, mutta uuteen on sama ottaa. Voimanotoksi otin 540/1000, aiemmassa ei ainakaan ollut mitään käyttöä 540E:lle. Lisäksi on mm. etulokarit, , hyd. varustelukitus, 2 lohkoa lisää,  valvontapysäytyksen, yläajovalot, päävirtakytkimen, ym ym. Pitkässä juoksussa eivät niin hankintahinnassa paina. Jos joku keksii ehdottaa jotain omasta mielestä hyvää /pätevää lisäystä, niin vinkata voi.
Ja kiitokset perustelluille vastauksille, kuten esim. Monttu Simeonille.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: A93 valintapulmia
mihin tarttet tuossa kokoluokas 1000 perää 750 mielestäni paree??

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
Selvennetäänpä nyt vähän, kun osa eksyy jo aiheesta ja osa ryhtyy normi nettitapaan  aukomaan päätä...
Kyllä sinne on kaikki muut hilut osattu valita ja valkata, en aloitusviestissä vain ruvennut näitä erittelemään. Ilmastointi tulee tottakai ja sen mukana kattopuhallin on automaattisesti, mutta lähinnä pohdin että sijoittaisko vielä yhden 500 kattolämmittimeen. Se on eri asia kuin kattopuhallin. Ilmastointi taitaa olla vain näissä karvalakkimalleissa manuaalinen, mutta eiköhän sillä pärjätä. Näiden lisäksi tulee tullut ruksatttua listalta ehkä jotain tarpeetontakin, kuten mm. proline mittaristo ja vakionopeudensäädin, tämän tarpeellisuus hieman kyseenalainen, mutta uuteen on sama ottaa. Voimanotoksi otin 540/1000, aiemmassa ei ainakaan ollut mitään käyttöä 540E:lle. Lisäksi on mm. etulokarit, , hyd. varustelukitus, 2 lohkoa lisää,  valvontapysäytyksen, yläajovalot, päävirtakytkimen, ym ym. Pitkässä juoksussa eivät niin hankintahinnassa paina. Jos joku keksii ehdottaa jotain omasta mielestä hyvää /pätevää lisäystä, niin vinkata voi.
Ja kiitokset perustelluille vastauksille, kuten esim. Monttu Simeonille.
No jos meinaat jotain muuta nähdä kuin kuormaajan aisat niin ota stollin kuormain siihen nokkaan  ;D Aika on ajanut quicken ohi etenkin kauhankääntökulmilla ja näkyvyydellä ja kovin äkkiä quickessa väljistyy myös tapit vaikka päivittäin rasvaisi LE:n tappirasvalla  :P  Lisäksi kauhanlukitus on yksinkertaisempi toiminnaltaan...  Hinnassa ei oo paljoa eroa mutta käytössä ne erot kyllä huomaa   :)  http://www.stollfrontloader.com/STOLL-Frontlader-englisch/Frontloader/ProfiLine-FS/FZ-10/20.aspx