Selvittääkäs te vanhemmat, viisaammat ja lukeneemmat, että mikä on se hyöty, miksi jotkut ylipäätänsä rekisteröi traktorinsa maataloustraktorin sijasta liikennetraktoriksi??
Jos pellot tai muut työ kuviot ei rajoitu ihan kivenheiton etäisyydelle niin on suhteellisen järkevää hankkia nopeasti kulkevia raktoreita ja jos on niin että 50 kulkevat ei saa enää maatalousraktoriksi rekisteröityä.
Jostain muistan lukeneeni että liikenneraktoriin ei saa ostaa päivämaksukuponkeja joten se selittäis sen diiseli homman. Korjailkaa jos olen väärässä.
onko se muka niin vaikeaa tehdä yksinkertaista lakia maatalousajoista missä olisi selvitetty millaiset raktorit saa olla ja millaiset kärryt saa asentaa perään kun ei ole kauhean hyvä jos aina on tunne että joku on pielessä kun tulkintoja on vaikka millä mitalla. Toivottavasti se laki vaan tukis nykyajan kuljetusvaatimuksia.
Kait oman kaluston laillisuuden saa selvitettyä hurauttamalla jonkun mersun keulan yli esimerkiksi paalikärryllä. Raastuvassa ne sitten kertoo.