Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Soininvaara on jossain asiassa väärässä....  (Luettu 5856 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26268
  • vastustan
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomessa+kaupunkilainen+saastuttaa+eniten/1135266327822

Ylläripylläri, kaupunki ei olekaan se ekologisin asumismuoto.....
ehkä on asumismuotona mutta tuossa on mukana tuo matkustelu ja elintaso  ???
ei se risuenergiakaan nyt niin päästötön kokonaisuudessaan ole.

"Sähkölämmitystä pidetään absoluuttisena pahana, mutta se on samalla hirveän suuri mahdollisuus. Sähköstä tiedetään, että sitä voidaan tuottaa puhtaasti. Kun tuotanto puhdistuu, muutos tapahtuu heti", Heinonen sanoo.

He kuitenkin lisäävät, että ainakin toistaiseksi sähköllä voidaan tehdä myös paljon fiksumpia asioita kuin lämmittää asuntoja.


Suurin ero maalaisen ja kaupunkilaisen hiilijalanjälkien välille syntyy kulutuksesta. Näyttää siltä, että ilmastolle on haitaksi nimenomaan kaupunkilainen elämäntapa, johon kuuluu shoppailua, ulkona syömistä ja matkailua.

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomessa+kaupunkilainen+saastuttaa+eniten/1135266327822

Ylläripylläri, kaupunki ei olekaan se ekologisin asumismuoto.....
ehkä on asumismuotona mutta tuossa on mukana tuo matkustelu ja elintaso  ???
ei se risuenergiakaan nyt niin päästötön kokonaisuudessaan ole.

"Sähkölämmitystä pidetään absoluuttisena pahana, mutta se on samalla hirveän suuri mahdollisuus. Sähköstä tiedetään, että sitä voidaan tuottaa puhtaasti. Kun tuotanto puhdistuu, muutos tapahtuu heti", Heinonen sanoo.

He kuitenkin lisäävät, että ainakin toistaiseksi sähköllä voidaan tehdä myös paljon fiksumpia asioita kuin lämmittää asuntoja.


Suurin ero maalaisen ja kaupunkilaisen hiilijalanjälkien välille syntyy kulutuksesta. Näyttää siltä, että ilmastolle on haitaksi nimenomaan kaupunkilainen elämäntapa, johon kuuluu shoppailua, ulkona syömistä ja matkailua.



  Taitaa tämä öljylämmitys olla saastuttavin muoto. Öljykattilaan kun ei vielä hiukkassuodatinta vaadita.  ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....


Mökkiläiset ovaty nousseet vastustamaan turvetuotanto,Kaupunkilaisille on aivan sama jos jossakin öljy lainehtii pitkin meria ja barentsin merelle upotetaan käytettyä ydinpolttoainetta kunhan mökkijärvi ei saastu :(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomessa+kaupunkilainen+saastuttaa+eniten/1135266327822

Ylläripylläri, kaupunki ei olekaan se ekologisin asumismuoto.....

Hienoa että joku niinkin perikaupunkilainen instituutio kuin Aalto-yliopisto on kumonnut tämän mutu-teesin!

Ajelin tuossa aamupäivästä sellaisen 1,5 tunnin pyörälenkin. Siinä alati tienvarren maisemaa täplittävien halkopinojen kuivumisen tuoksua aistiessa, tuli mieleen nimenomaan tämä vääristynyt hiilijälki-keskustelu.
Helsinginniemeltä hiilikasan päältä tähyten nähdään ainoastaan automatkat...
Slippin 'n sliding

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
Onneksi kepulaiset eivät enää päätä. Turpeenpoltto kielletään... onhan Vihreät hallituspuolue... kohta  ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 22.05.11 - klo:19:52 kirjoittanut Aulis Anttila

minä-itte

  • Vieras
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
Onneksi kepulaiset eivät enää päätä. Turpeenpoltto kielletään... onhan Vihreät hallituspuolue... kohta  ;D ;D ;D

"Kiitos" Soinin sakille!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
ja mitäs alatte poltella tilalla?         ei taida ihan äkkiä turvetuotanto loppua vaikka olis ite minä pääpallilla!

minä-itte

  • Vieras
Vs: Soininvaara on jossain asiassa väärässä....
ja mitäs alatte poltella tilalla?         ei taida ihan äkkiä turvetuotanto loppua vaikka olis ite minä pääpallilla!

Suomessa ei saa tehdä vesialtaita sähköntuotantoon, ei polttaa turvetta...nyt kielletään puunpolttokin, pienhiukkasten takia.

Voi h...tti tätä viherpipertäjien maata.

PS. Auliksen pirtti lämpiää turvebriketillä.

Aulis Anttila

  • Vieras
Lämpö ja pirtti...
PS. Auliksen pirtti lämpiää turvebriketillä.

Koivuklapella !!!

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Lämpö ja pirtti...
PS. Auliksen pirtti lämpiää turvebriketillä.

Koivuklapella !!!

Mutta itse et yhtään klapia ole tehnyt... ;D
Käteinen ratkasee

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Lämpö ja pirtti...
Mutta itse et yhtään klapia ole tehnyt... ;D
entäs sitte? Ajelet sääki autolla ja rattorilla, vaan et liene niitä itte tehnyt?

Mää mää ja mää itte teen ja osaan! Mää!  :D :D :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Lämpö ja pirtti...
Mutta itse et yhtään klapia ole tehnyt... ;D
entäs sitte? Ajelet sääki autolla ja rattorilla, vaan et liene niitä itte tehnyt?

Mää mää ja mää itte teen ja osaan! Mää!  :D :D :D

Mutta ei sitä toisten passattavana tarvitse olla. ;)
V***lee  varmaan vielä klapinmyyjälle, kui nää niin kalliita on...
Käteinen ratkasee

minä-itte

  • Vieras
Vs: Lämpö ja pirtti...
PS. Auliksen pirtti lämpiää turvebriketillä.

Koivuklapella !!!

Just juu!  Kauhia määrä pienhiukkasia luontoon ja ihmisten keuhkoihin!

http://www.lammolla.fi/12

Viimeksi muokattu: 22.05.11 - klo:22:28 kirjoittanut minä-itte

Lohisoppa

  • Vieras
Vs: Lämpö ja pirtti...
PS. Auliksen pirtti lämpiää turvebriketillä.

Koivuklapella !!!

Just juu!  Kauhia määrä pienhiukkasia luontoon ja ihmisten keuhkoihin!

http://www.lammolla.fi/12

Valituksiin liittyy useimmiten naapurin jatkuva lämmittäminen monissa muissa maissa kelvottomaksi katsotulla, runsaasti päästöjä tuottavalla klapikattilalla. Terveydensuojelulakiin perustuvan Valviran ohjeen mukaan kuntien on mahdollista kieltää tällaisten kattiloiden käyttö Suomessakin.

No viranomaiset  vois kyllä kieltääkin nuo yläpaloiset puukattilat, jotka on itse asissa pelkkiä koteloituja nuotioita.
Suomi on puulämmityksen kehitysmaa, täällä tehdään ja myydään näitä yläpalokattiloita, joiden hyötysuhde on huono ja pienhiukkaspäästöt suuria, ne ei edes ole varsinaisia lämmityskattiloita, vaan puunpolttokattiloita, joissa sivutuottena tulee lämpöä huonolla hyötysuhteella.

Alapalo ja varsinkin käänteispalokattilat on puunpolton tulevaisuus, se vaan on niin, että varsinkaan käänteispaloja ei Suomessa osata tehdä, keski-euroopassa sitäkin paremmin.