Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rapidharjoittelua  (Luettu 21334 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: rapidharjoittelua


No mitäs helevetin järkee sitten on ostaa Nova, jos vieskalaisenkin olis voinu ottaa.... ;)
Mää koetan suosia kotimaista tuotantoa Etelä-Suomessa.  :D
VauhdinMaailmaa en osta koska kerran olin ko laitetta kattomassa näyttelyssä ja
ne helppoheikkimyyntimiehet sanoi että jos en nyt heti tilaa niin en enää saa konetta.
Enkä siis tilannu, enkä tule tilaamaankaan. Piste.
Nova Combi toimii tosi hyvin kaikessa kylvössä. Väätteri ei ole lainkaan suorakylvöön sopiva.
Veeämmä taas ei sovellu muokattuun maahan kylvöön.
[/quote]

 Mikä siinä on vikana muokattuun? Olisit kertonu kaks vuotta sitten tuon, että ei sovi muokatulle, nyt mää en sitä voi uskoa, kun olen sillä jo muokattuunkin ajanut pari kevättä hyvällä menestyksellä. Tosin tälle keväälle taioin etuladan tasaamaan epätasaisuuksia...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: rapidharjoittelua
Mikä siinä on vikana muokattuun?

Koska se pikkuinen syvyydensäätöpyörä tulee kylvöyksikön takana.

Ei vaan toimi pehmeässä maassa.

Onhan veeämmässä jotain hyvääkin... siinähän on tumen syöttölaitteet.

 :D
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: rapidharjoittelua
Ei voi sitten mitään, on varmaan kuskissa vika, kun on tullut kylvöissä onnistuttua.... >:(

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: rapidharjoittelua
Ei voi sitten mitään, on varmaan kuskissa vika, kun on tullut kylvöissä onnistuttua.... >:(

Sattuma. Kyllä sokea kanakin joskus jyvän löytää.  ;D

http://www.tumeagri.fi/liitteet/LMTIEDOTE.pdf
Kui mää ain olen paras?

realisti

  • Vieras
Vs: rapidharjoittelua
nyt on 65 ha pinta-ala mittarissa. Niin ja tuo mun kone on ihan uus, eli offset. Ferguun tarttee kyllä lastu laittaa.

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: rapidharjoittelua

Rapidi ja VM laatikko koneet yms  Tumet on maan surmaa laatikot täynnä ?

HUH

Å,,,,,å

Mitäs sitten on 8m horssi ja black beauti ilman paripyöriä?

näyttää horssi vaan ankarasti hajoilevan:S, mut kevyesti tuloo peräsä, mut ei sil suoraan kylvetä.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: rapidharjoittelua
Toisena karsee vetotehon tarve, 7485 vt (208hv) on ihan polvillaan kevyellä jossa kone painuu sentinkin. Muuten olen erittäin tyytyväinen koneeseen, ja käytettävyys pesee maestron 10-0

Aika kumma!

Naapuri kun vetää 4m Maestroa vakio 6550Htt Valtralla ja minä 3m ST Simultaa 130hv nelosella (14km/h & 1600r/min). Toki ilman mitään dickejä tms.

Ja on niitä keveitä rapamaita meilläkin.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Teroman

Vs: rapidharjoittelua

Aikas hienoo jos Hurrit kehuuu Tumee ?

HUH

Å,,,,,å

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: rapidharjoittelua
 rapidi on raskas vetää:S mene kans kyl maahanki

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: rapidharjoittelua
Ei voi sitten mitään, on varmaan kuskissa vika, kun on tullut kylvöissä onnistuttua.... >:(

Sama vika rahikaisella :P Tänäänkin muokattuuna maahan, suorakylvöä ole ollut tänä keväänä kuin eilen herneen sänkeen kevätvehnää ja syysvehnien paikkauksia. Noin 700-800ha kylvänyt Vieskalaisella ja vajaa puolet suorakylvöä. Kompromissi kone, puutteita mutta myös paljon hyvääkin.

Harmi kun kellään ei Novaa näillä nurkilla, näkisi kuinka näillä pehmeillä mailla onnistuu muokattuun kylvö. Tänään meinasi ensimmäisellä koneellisella kone sukeltaa hietikkoon, pyöränvälijyrä kaivoi ojaa kun nostolaite oli aktivoimatta ts. keventäminen ei onnistunut sillä sekunnilla kun oli tarvetta ja sitten lauttasikin koko kone.
Kuulemma jossakin on maita, joilla pyöränvälijyrän voi pitää kellunnalla eli nostolaiteen alhaalla ::)
Ja 3m:n kylvökone liikkuu alle sataheppaisella veturilla.

Väitetään että kovien maiden muokkaus vaatii tehoa, tuntuu että taitaa olla toisinpäin. Naapuriin tuli tänään Challenger, ei 936 ventti jaksa kiskoa kultivaattoria ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: rapidharjoittelua
Ei voi sitten mitään, on varmaan kuskissa vika, kun on tullut kylvöissä onnistuttua.... >:(
Väitetään että kovien maiden muokkaus vaatii tehoa, tuntuu että taitaa olla toisinpäin. Naapuriin tuli tänään Challenger, ei 936 ventti jaksa kiskoa kultivaattoria ;D

Kuulostaa lintuhallilta..? ;)

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: rapidharjoittelua
Paljokos 4m rapiirilla pääsöö keskimäärin säiliöllisellä? Toisinaan tuntuu tuos 4m vanhanmallin maestros säiliöt turhan pieniltä mutta aika moinen ankkuri/juntta sekin on auraavan etumuokkarin kans..

Onkos muilla pitkäaisaasen kylvinkonehen omistajilla hypittämis ongelmaa tietys vauhdis?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: rapidharjoittelua

Ja 3m:n kylvökone liikkuu alle sataheppaisella veturilla.

Väitetään että kovien maiden muokkaus vaatii tehoa, tuntuu että taitaa olla toisinpäin. Naapuriin tuli tänään Challenger, ei 936 ventti jaksa kiskoa kultivaattoria ;D
Kyllä nelimetrinenkin laahavannaskone liikkuu alle sataheppaisella.
Mystinen kesälaatumies

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: rapidharjoittelua
Veeämmän omistajat eivät perusta sadosta lainkaan.

Toimintaperiaate on että helvetin kovaa mennään...

Yleensä protkokeisareita joille ei pellon tuotto merkkaa mitään.

Pääasia että tulee paljon menoja.

Niitä voi sitten jättijärkkytuilla maksella.

Ja paaaaljon on peltoa hallinnassa.

Olen miettinyt, että onko tämä "mies" teromanin toinen nimimerkki? Jutut on ainakin samantasoisia. å-åå?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: rapidharjoittelua
nyt on 65 ha pinta-ala mittarissa. Niin ja tuo mun kone on ihan uus, eli offset. Ferguun tarttee kyllä lastu laittaa.

Eiköhän tuo mene ihan ohjelman vaihdolla...?
tethering holes to their concave windings