Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6260 - 6280  (Luettu 19455 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 6260 - 6280
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
Kui mää ain olen paras?

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: MF 6260 - 6280
Kokemuksia monista 6100 sarjalaisesta, omasta käytöstä, tutuilta ja kun traktoreita ja autoja sivutyönä korjailenkin.. Hintaansa nähden kelpo peli pienine puutteineenkin. Tietokonebokseja on menny ja muita sähkövikoja. Tekniikaltaan erittäin luja kone! Mutta jos aatteloo että 3000h ajetun 6180:n saa 25000eurolla sis. alv niin ei siinä harmita jos vähän joutuu korjata..

m.myyttinen

  • Vieras
Vs: MF 6260 - 6280
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
ei kestä etuakseli  ???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 6260 - 6280
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
ei kestä etuakseli  ???

Ei ole kestosta kyse.

Vaan siitä että äijät ei rasvaa ikinä etuakselin nippoja ja siks puslat kuluu.

Ja etukuormaajakoneet on yleensäkin ollu täpinäreiskoilla ja ne ei tunnetusti huolla
traktoreitaan lainkaan.
Kui mää ain olen paras?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: MF 6260 - 6280
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
ei kestä etuakseli  ???

Ei ole kestosta kyse.

Vaan siitä että äijät ei rasvaa ikinä etuakselin nippoja ja siks puslat kuluu.

Ja etukuormaajakoneet on yleensäkin ollu täpinäreiskoilla ja ne ei tunnetusti huolla
traktoreitaan lainkaan.
Mitä tuossa tarkimpia seurannut niin kyllä rasvaavat mutta halvalla rasvalla että lähtee maalipinnalta pois ja sitten pestään painepesurilla siinä sammalla laakeritkin puhtaiksi  :D Täysin turhaa puuhaa....

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: MF 6260 - 6280
No kyllähän asia on sillee että Danan akseli on kestävin.. Mikäs olis sitte parempi akseli? Sige? Carraro on ainakin ihan susi.. Massikka käytti Carraroa vaan muutaman vuoden kuusmukisissa v2002-2007

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 6260 - 6280
No kyllähän asia on sillee että Danan akseli on kestävin.. Mikäs olis sitte parempi akseli? Sige? Carraro on ainakin ihan susi.. Massikka käytti Carraroa vaan muutaman vuoden kuusmukisissa v2002-2007

Nuoreni muuten mun traktori just yhdellä vuodella, muistin olevan vm. -01 mutta kun on carraarolla niin piti mennä oikeen rekisteriotteesta katsomaan.
Tuo carraaro on sitten muuten ollut täysin murheeton, toisin kuin nuo Danat, joista on vaihdettu vetoakselia, laajaniveltä ja stefaa......

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: MF 6260 - 6280
Itsellänikin on Carraro 6465:ssä ja kestänyt hyvin.. mutta etukuormainkäyttö on vähäistä. Samaa akselia oli Valmeteissa yhteen aikaan, täällä päin koko akselit vaidettu toiseen merkkiin (en muista oliko Danaan vai Sigeen?) Kuitenkin Valtraa on ollu kahella eriakselilla.. Neon ollu kovassa urakontikäytössä joihin vaihdettu. Nevamiehet ei kelpuuta Carraron akselilla olevaa Valtraa kun ei se kestä viivottimen eessä.. Ja tiedän Massikan jossa alle 3000h kumpikin vetokehä haljennut n4000e per napa. Näillä tiedoilla / kokemuksilla sanoin..

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: MF 6260 - 6280
Kaivellaan vähän vanhoja, onko Carrarot kestäneet? Noita kun on kolmea eri versiota kuusmukisissa, 6270/6465 heikoin, 6280/6475 vahvempi, 6290/6480 vahvin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: MF 6260 - 6280
Valtran tapauksessa Carraron akilleen kantapää on olka-akselin laakerointi joka on sellaisenaan tuotu teollisuusakseleihinkin jo 80 luvun alussa -05 sarjoissa mainetta keränneestä maatalousakselista. Tosin jos olka-akselin laakerit vaihtaa ajallaan ennekuin pesä menee väljyyttään pilalle niin carrarollakin ajaa siinä missä muillakin.

Valtroissa Carraron akselit muuttuivat olka-akselin osalta hieman järeämmäksi jossain vaiheessa. Ne mallit tunnistaa olkatapin 4 kiinnityspultista.

Saa sen Danan yhtälailla paskaksi jos tinkii voitelusta, on niitäkin pajalla nähty levällään.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: MF 6260 - 6280
Ihan on kestänyt meillä tuo 6290:n etuakseli.  Ajohistoriaa on likemmäs tunti ja kuormaajakin  laitettiin Perän Mikon pajalla justiin. Siitä, en tiedä, mitä edellisten 6124 h:n aikana on tapahtunut mualimalla.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: MF 6260 - 6280
Eipä oo ainakaan vielä ollu ongelmia 6290:s. 4750h mittaris, joista viimeiset 450h etukuormaajan kans.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Greenpwr

  • Vieras
Vs: MF 6260 - 6280

 Muutama vuosi sitten huvitutti ikeniä, kun tutulta isännältä etupyöränlaakeri masserista rikki, kuopioosta varaosamyyjä vakuutti ettei etuakselissa ole laakeria muualla kuin olka-akselissa, perjantaiiltana tämän rattorimyyjälle kerroin, kommentti: "taidanpa ottaa toisenkin kaljan..." Myöhemmin ko masseria yritti agrilla vaihtaa nyykkäriin, kukaan vaan ei saanu ahteria penkistä irti, valtun pihassa äämmähvä tais viivytellä melkein päivän...

volkkari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: MF 6260 - 6280
Veljellä 6280 carraron akselilla. 960 quicke ollut aina keulalla. Entisen omistajan aikaan (0-4500h)jotain olkatappi/laakeri remonttia tehneet. Nyt mittarissa ~8000h eikä sille etuakselin puolesta muuta oo tehty kun kerran kardaanin kannatinlaakerin pultit kiritty.
Tuossa carraro akselisessa kestää ne kardaanin booriholkit vaikka ois keinussa väljää, siinä kun on pätkä kardaania murros nivelillä ennen etuperää vrt. dana jossa yhtenäinen kardaani booriholkeilla liitettynä.

juvala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64
  • Tuottava hereford...
Vs: MF 6260 - 6280



Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D

6100 suunnanvaihtajineen taisi olla se varsinainen huonomalli, mutta maine pysyy.

Itellä oli 6180,eikä voi moitteen sanaa antaa,tietysti se kytkimen polkeminen joskus alko nyppimään jos pientä lohkoa sahasi,mutta varmaa tekniikkaa ja kova vetokone. vääntöä mahtavasti alakierroksilta saakka,kulutus oli pientä,kun vertaa nykyseen 6465 niin on dieseltekniikka mennyt alamäkeen ja kovaa...