Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: torppis - 22.04.11 - klo:22:30

Otsikko: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: torppis - 22.04.11 - klo:22:30
Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: +250 - 22.04.11 - klo:22:46
Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 22.04.11 - klo:23:46
Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D
Palstalle on tullut taas yksi uusi köyhä ja kateellinen!
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: zetor8045 - 22.04.11 - klo:23:53
Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D
Palstalle on tullut taas yksi uusi köyhä ja kateellinen!
Eikös tuo oo +200 mutta painon ja peltojen määrän mentyä yli 250 piti muuttaa oikeen nimimerkkiäkin  ;D Vai miten se nyt oli...
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 23.04.11 - klo:00:41
Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D

6100 suunnanvaihtajineen taisi olla se varsinainen huonomalli, mutta maine pysyy.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: torppis - 23.04.11 - klo:07:07
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 23.04.11 - klo:07:57
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: JoHaRa - 23.04.11 - klo:08:05
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!

Ei sulla ehdi olemaan jos noita seisoo 9 tontilla. Ajat toisilla eteenpäin ja tosilla taaksepäin, niin tuollainen tyyppivika ei haittaa ollenkaan  8)
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 23.04.11 - klo:08:11
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!

Ei sulla ehdi olemaan jos noita seisoo 9 tontilla. Ajat toisilla eteenpäin ja tosilla taaksepäin, niin tuollainen tyyppivika ei haittaa ollenkaan  8)

Ei nuo ehdi joutilaana ruostua. Kuskejakin on jo saman verran. Viimeisinkin alkaa opetella ''pöristelemään''.   :D   Tiedä vaikka joutuis ostamaan kymmenennen piakkoin.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: JoHaRa - 23.04.11 - klo:08:12
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!

Ei sulla ehdi olemaan jos noita seisoo 9 tontilla. Ajat toisilla eteenpäin ja tosilla taaksepäin, niin tuollainen tyyppivika ei haittaa ollenkaan  8)

Ei nuo ehdi joutilaana ruostua. Kuskejakin on jo saman verran. Viimeisinkin alkaa opetella ''pöristelemään''.   :D

Lapsilla ei ole mitään asiaa työkoneiden hytteihin eikä työalueelle  8)
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 23.04.11 - klo:08:13
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!

Ei sulla ehdi olemaan jos noita seisoo 9 tontilla. Ajat toisilla eteenpäin ja tosilla taaksepäin, niin tuollainen tyyppivika ei haittaa ollenkaan  8)

Ei nuo ehdi joutilaana ruostua. Kuskejakin on jo saman verran. Viimeisinkin alkaa opetella ''pöristelemään''.   :D

Lapsilla ei ole mitään asiaa työkoneiden hytteihin eikä työalueelle  8)
Muilla on jo ajokortti, paitti yhdellä!   8)
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Peurajussi - 23.04.11 - klo:08:41
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!

Ei sulla ehdi olemaan jos noita seisoo 9 tontilla. Ajat toisilla eteenpäin ja tosilla taaksepäin, niin tuollainen tyyppivika ei haittaa ollenkaan  8)

Ei nuo ehdi joutilaana ruostua. Kuskejakin on jo saman verran. Viimeisinkin alkaa opetella ''pöristelemään''.   :D

Lapsilla ei ole mitään asiaa työkoneiden hytteihin eikä työalueelle  8)
Muilla on jo ajokortti, paitti yhdellä!   8)

Sulla?  8)  ;D
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Cutana - 23.04.11 - klo:09:36
Ne 6100 verkut olisivat saaneet jäädä tekemättä.
Verkun huoltomiehen suusta moisen lausahduksen kuulin.
Ite en asiasta mitään tiedä ;D
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: sirkussonni - 23.04.11 - klo:09:48
Vaan 6200 sarjassa virheistä on opittu, eikä ole pahaa kuulunut! Silloin kun mallit tulivat markkinoille, paikallinen huoltomies kävi tehtaalla koulutuksessa, tullessaan sanoi myyjälle, että nyt voit myydä huoletta koneita. Vaihdelaatikko oli erityisesti hänen silmäänsä vaikuttanut selkeältä ja vahvalta. No niin se sitten on ollutkin.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: körömölli - 23.04.11 - klo:12:11
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?
Ei ole vikaa ollut!

Ei sulla ehdi olemaan jos noita seisoo 9 tontilla. Ajat toisilla eteenpäin ja tosilla taaksepäin, niin tuollainen tyyppivika ei haittaa ollenkaan  8)

Ei nuo ehdi joutilaana ruostua. Kuskejakin on jo saman verran. Viimeisinkin alkaa opetella ''pöristelemään''.   :D

Lapsilla ei ole mitään asiaa työkoneiden hytteihin eikä työalueelle  8)

Höh.
Oot vissin sitä koulukuntaa,et lapsilta lelut poies. >:(
Kyllä oon sitä mieltä et lapset voivat leluilla leikkiä ; :D
Nyt ei puhuttu työkoneista..
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Timppa - 23.04.11 - klo:12:40
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Dynashift - 23.04.11 - klo:18:35
Kokemuksia monista 6100 sarjalaisesta, omasta käytöstä, tutuilta ja kun traktoreita ja autoja sivutyönä korjailenkin.. Hintaansa nähden kelpo peli pienine puutteineenkin. Tietokonebokseja on menny ja muita sähkövikoja. Tekniikaltaan erittäin luja kone! Mutta jos aatteloo että 3000h ajetun 6180:n saa 25000eurolla sis. alv niin ei siinä harmita jos vähän joutuu korjata..
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: m.myyttinen - 23.04.11 - klo:18:41
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
ei kestä etuakseli  ???
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Timppa - 23.04.11 - klo:21:30
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
ei kestä etuakseli  ???

Ei ole kestosta kyse.

Vaan siitä että äijät ei rasvaa ikinä etuakselin nippoja ja siks puslat kuluu.

Ja etukuormaajakoneet on yleensäkin ollu täpinäreiskoilla ja ne ei tunnetusti huolla
traktoreitaan lainkaan.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: zetor8045 - 23.04.11 - klo:23:05
6280 on hyvä mutta niitä ei ole vähän ajettuja etukuormaajattomia myynnissä.
ei kestä etuakseli  ???

Ei ole kestosta kyse.

Vaan siitä että äijät ei rasvaa ikinä etuakselin nippoja ja siks puslat kuluu.

Ja etukuormaajakoneet on yleensäkin ollu täpinäreiskoilla ja ne ei tunnetusti huolla
traktoreitaan lainkaan.
Mitä tuossa tarkimpia seurannut niin kyllä rasvaavat mutta halvalla rasvalla että lähtee maalipinnalta pois ja sitten pestään painepesurilla siinä sammalla laakeritkin puhtaiksi  :D Täysin turhaa puuhaa....
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Dynashift - 24.04.11 - klo:01:04
No kyllähän asia on sillee että Danan akseli on kestävin.. Mikäs olis sitte parempi akseli? Sige? Carraro on ainakin ihan susi.. Massikka käytti Carraroa vaan muutaman vuoden kuusmukisissa v2002-2007
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: sirkussonni - 24.04.11 - klo:10:10
No kyllähän asia on sillee että Danan akseli on kestävin.. Mikäs olis sitte parempi akseli? Sige? Carraro on ainakin ihan susi.. Massikka käytti Carraroa vaan muutaman vuoden kuusmukisissa v2002-2007

Nuoreni muuten mun traktori just yhdellä vuodella, muistin olevan vm. -01 mutta kun on carraarolla niin piti mennä oikeen rekisteriotteesta katsomaan.
Tuo carraaro on sitten muuten ollut täysin murheeton, toisin kuin nuo Danat, joista on vaihdettu vetoakselia, laajaniveltä ja stefaa......
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Dynashift - 25.04.11 - klo:01:45
Itsellänikin on Carraro 6465:ssä ja kestänyt hyvin.. mutta etukuormainkäyttö on vähäistä. Samaa akselia oli Valmeteissa yhteen aikaan, täällä päin koko akselit vaidettu toiseen merkkiin (en muista oliko Danaan vai Sigeen?) Kuitenkin Valtraa on ollu kahella eriakselilla.. Neon ollu kovassa urakontikäytössä joihin vaihdettu. Nevamiehet ei kelpuuta Carraron akselilla olevaa Valtraa kun ei se kestä viivottimen eessä.. Ja tiedän Massikan jossa alle 3000h kumpikin vetokehä haljennut n4000e per napa. Näillä tiedoilla / kokemuksilla sanoin..
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: MFV8 - 04.01.12 - klo:18:11
Kaivellaan vähän vanhoja, onko Carrarot kestäneet? Noita kun on kolmea eri versiota kuusmukisissa, 6270/6465 heikoin, 6280/6475 vahvempi, 6290/6480 vahvin.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Hervast - 04.01.12 - klo:18:33
Valtran tapauksessa Carraron akilleen kantapää on olka-akselin laakerointi joka on sellaisenaan tuotu teollisuusakseleihinkin jo 80 luvun alussa -05 sarjoissa mainetta keränneestä maatalousakselista. Tosin jos olka-akselin laakerit vaihtaa ajallaan ennekuin pesä menee väljyyttään pilalle niin carrarollakin ajaa siinä missä muillakin.

Valtroissa Carraron akselit muuttuivat olka-akselin osalta hieman järeämmäksi jossain vaiheessa. Ne mallit tunnistaa olkatapin 4 kiinnityspultista.

Saa sen Danan yhtälailla paskaksi jos tinkii voitelusta, on niitäkin pajalla nähty levällään.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 04.01.12 - klo:19:48
Ihan on kestänyt meillä tuo 6290:n etuakseli.  Ajohistoriaa on likemmäs tunti ja kuormaajakin  laitettiin Perän Mikon pajalla justiin. Siitä, en tiedä, mitä edellisten 6124 h:n aikana on tapahtunut mualimalla.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 05.01.12 - klo:11:13
Eipä oo ainakaan vielä ollu ongelmia 6290:s. 4750h mittaris, joista viimeiset 450h etukuormaajan kans.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Greenpwr - 05.01.12 - klo:12:38

 Muutama vuosi sitten huvitutti ikeniä, kun tutulta isännältä etupyöränlaakeri masserista rikki, kuopioosta varaosamyyjä vakuutti ettei etuakselissa ole laakeria muualla kuin olka-akselissa, perjantaiiltana tämän rattorimyyjälle kerroin, kommentti: "taidanpa ottaa toisenkin kaljan..." Myöhemmin ko masseria yritti agrilla vaihtaa nyykkäriin, kukaan vaan ei saanu ahteria penkistä irti, valtun pihassa äämmähvä tais viivytellä melkein päivän...
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: volkkari - 05.01.12 - klo:12:58
Veljellä 6280 carraron akselilla. 960 quicke ollut aina keulalla. Entisen omistajan aikaan (0-4500h)jotain olkatappi/laakeri remonttia tehneet. Nyt mittarissa ~8000h eikä sille etuakselin puolesta muuta oo tehty kun kerran kardaanin kannatinlaakerin pultit kiritty.
Tuossa carraro akselisessa kestää ne kardaanin booriholkit vaikka ois keinussa väljää, siinä kun on pätkä kardaania murros nivelillä ennen etuperää vrt. dana jossa yhtenäinen kardaani booriholkeilla liitettynä.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: juvala - 05.01.12 - klo:17:46



Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D

6100 suunnanvaihtajineen taisi olla se varsinainen huonomalli, mutta maine pysyy.

Itellä oli 6180,eikä voi moitteen sanaa antaa,tietysti se kytkimen polkeminen joskus alko nyppimään jos pientä lohkoa sahasi,mutta varmaa tekniikkaa ja kova vetokone. vääntöä mahtavasti alakierroksilta saakka,kulutus oli pientä,kun vertaa nykyseen 6465 niin on dieseltekniikka mennyt alamäkeen ja kovaa...
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: mikasep - 05.01.12 - klo:20:42
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?


Tuon sarjan alkuperäinen boksi (Autotronic 2) oli hiljalleen hajoava susi joka korjaantuu vain vaihtamalla 3-malliin tai minun korjaamaani 2-päivitykseen. Lisäksi alkuperäinen sähköisen suunnavaihtajan anturi oli niinikään susi, mutta eipä taida nykypäivänä edes löytyä konetta jossa sitä ei olisi korvattu "ikuisella" Boschin anturilla. Muuten luja kone. Itsellä vuoti 3160:ssä katto sateella vähäsen täyttäen juuri sopivasti lokeron jossa kännykkää tuli pidettyä. KAB-merkkinen penkki kannattaa vaihtaa Grammeriin.

Mika
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 05.01.12 - klo:21:26



Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D

6100 suunnanvaihtajineen taisi olla se varsinainen huonomalli, mutta maine pysyy.

Itellä oli 6180,eikä voi moitteen sanaa antaa,tietysti se kytkimen polkeminen joskus alko nyppimään jos pientä lohkoa sahasi,mutta varmaa tekniikkaa ja kova vetokone. vääntöä mahtavasti alakierroksilta saakka,kulutus oli pientä,kun vertaa nykyseen 6465 niin on dieseltekniikka mennyt alamäkeen ja kovaa...
No kuinka vähän 3095:n sitten kuluttaakaan nykynormeissa kun mielestäni 6180 on juoppo siihen verrattuna (huom; sama tankki). Naftalitramittari odottaa asennusta varten ensi kesäksi.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Quadramf - 05.01.12 - klo:22:32
Mitenkäs Mikasep noissa 8100-sarjalaisissa(mekaaninen suunnanvaihdin), onko niissä samat sähköosat kuin 6100-sarjan vehkeissä?
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: mikasep - 05.01.12 - klo:22:58
Mitenkäs Mikasep noissa 8100-sarjalaisissa(mekaaninen suunnanvaihdin), onko niissä samat sähköosat kuin 6100-sarjan vehkeissä?

Kyllä niissä taitaa olla, ainakin alkupään vehkeissä. Boksista ei hajoa pelkästään suunnanvaihtimen toiminto, vaan mikä tahansa esim. voimanotto saattaa alkaa ensin pätkiä ja sitten lakkaa kokonaan toimimasta. Boksille on tehtävä jotain viimeistään kun traktori on tarpeeksi monivammainen.


Mika
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: Ileh - 06.01.12 - klo:01:04
http://www.bryanhoggarth.co.uk/includes/show_vehicle_details.cgi?id=1384 (http://www.bryanhoggarth.co.uk/includes/show_vehicle_details.cgi?id=1384)

MF Black Bride
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: api - 08.07.12 - klo:23:17
Ohjaako  tämä sähköboksi näissä 61 sarjan massikoissa myös kytkintä? ongelmana on jotta massikan kytkin ottaa kiinni pienellä viiveellä täysin. kytkimen "työsylinterin" kyljessä olevan mittauspisteen mukaan paine kytkimellä kuitenkin nousisi nätisti polkimen asennon mukaan.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: api - 08.07.12 - klo:23:19
Oho viestimeni väärään ketjuun. jos jollain tietoa asiasta voi silti kommentoida
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: mikasep - 09.07.12 - klo:05:38
Ohjaako  tämä sähköboksi näissä 61 sarjan massikoissa myös kytkintä? ongelmana on jotta massikan kytkin ottaa kiinni pienellä viiveellä täysin. kytkimen "työsylinterin" kyljessä olevan mittauspisteen mukaan paine kytkimellä kuitenkin nousisi nätisti polkimen asennon mukaan.

Käsittääkseni kytkin on suoraan hydraulisesti ohjattu ilman sähköä. Tarkoittanet suunnanvaihtajan sylinteriä? Tämä ei liity kytkimen toimintaan. Kuulostaisi nyt mekaaniselta/hydrauliselta vialta. Liittyyköhän tuo systeemissä oleva paineakku jotenkin asiaan, en tiedä.

Mika
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: rommel - 09.07.12 - klo:11:47
Mikähän noista ISMEN etukuormaja malleista oli sopiva 6290 verkuun?
Itse olen ajatellut 180B tai 220B.
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: JD6630 - 09.07.12 - klo:14:46
180B
Otsikko: Vs: MF 6260 - 6280
Kirjoitti: landehande - 09.07.12 - klo:21:58
Mikähän noista ISMEN etukuormaja malleista oli sopiva 6290 verkuun?
Itse olen ajatellut 180B tai 220B.
MP:lläkin (275) on nyt sovite 6290:een.  Kelpo kuormain kaikilla herkuilla muiden vakioiden hinnalla.