Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6260 - 6280  (Luettu 19580 kertaa)

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: MF 6260 - 6280
tuli näköjään näppivirhe, siis 6160 - 6180 näkyy olevan  liikkeellä. Suunnanvaihtajista olen kuullut minäkin, pahakin vika?


Tuon sarjan alkuperäinen boksi (Autotronic 2) oli hiljalleen hajoava susi joka korjaantuu vain vaihtamalla 3-malliin tai minun korjaamaani 2-päivitykseen. Lisäksi alkuperäinen sähköisen suunnavaihtajan anturi oli niinikään susi, mutta eipä taida nykypäivänä edes löytyä konetta jossa sitä ei olisi korvattu "ikuisella" Boschin anturilla. Muuten luja kone. Itsellä vuoti 3160:ssä katto sateella vähäsen täyttäen juuri sopivasti lokeron jossa kännykkää tuli pidettyä. KAB-merkkinen penkki kannattaa vaihtaa Grammeriin.

Mika

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: MF 6260 - 6280



Kokemuksia? noita näkyy olevan liikkeellä.
Eikös tuo ole se huonomalli,nimittäin se MF ;D

6100 suunnanvaihtajineen taisi olla se varsinainen huonomalli, mutta maine pysyy.

Itellä oli 6180,eikä voi moitteen sanaa antaa,tietysti se kytkimen polkeminen joskus alko nyppimään jos pientä lohkoa sahasi,mutta varmaa tekniikkaa ja kova vetokone. vääntöä mahtavasti alakierroksilta saakka,kulutus oli pientä,kun vertaa nykyseen 6465 niin on dieseltekniikka mennyt alamäkeen ja kovaa...
No kuinka vähän 3095:n sitten kuluttaakaan nykynormeissa kun mielestäni 6180 on juoppo siihen verrattuna (huom; sama tankki). Naftalitramittari odottaa asennusta varten ensi kesäksi.

Quadramf

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: MF 6260 - 6280
Mitenkäs Mikasep noissa 8100-sarjalaisissa(mekaaninen suunnanvaihdin), onko niissä samat sähköosat kuin 6100-sarjan vehkeissä?

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: MF 6260 - 6280
Mitenkäs Mikasep noissa 8100-sarjalaisissa(mekaaninen suunnanvaihdin), onko niissä samat sähköosat kuin 6100-sarjan vehkeissä?

Kyllä niissä taitaa olla, ainakin alkupään vehkeissä. Boksista ei hajoa pelkästään suunnanvaihtimen toiminto, vaan mikä tahansa esim. voimanotto saattaa alkaa ensin pätkiä ja sitten lakkaa kokonaan toimimasta. Boksille on tehtävä jotain viimeistään kun traktori on tarpeeksi monivammainen.


Mika

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169

api

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: MF 6260 - 6280
Ohjaako  tämä sähköboksi näissä 61 sarjan massikoissa myös kytkintä? ongelmana on jotta massikan kytkin ottaa kiinni pienellä viiveellä täysin. kytkimen "työsylinterin" kyljessä olevan mittauspisteen mukaan paine kytkimellä kuitenkin nousisi nätisti polkimen asennon mukaan.

api

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: MF 6260 - 6280
Oho viestimeni väärään ketjuun. jos jollain tietoa asiasta voi silti kommentoida

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: MF 6260 - 6280
Ohjaako  tämä sähköboksi näissä 61 sarjan massikoissa myös kytkintä? ongelmana on jotta massikan kytkin ottaa kiinni pienellä viiveellä täysin. kytkimen "työsylinterin" kyljessä olevan mittauspisteen mukaan paine kytkimellä kuitenkin nousisi nätisti polkimen asennon mukaan.

Käsittääkseni kytkin on suoraan hydraulisesti ohjattu ilman sähköä. Tarkoittanet suunnanvaihtajan sylinteriä? Tämä ei liity kytkimen toimintaan. Kuulostaisi nyt mekaaniselta/hydrauliselta vialta. Liittyyköhän tuo systeemissä oleva paineakku jotenkin asiaan, en tiedä.

Mika

rommel

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: MF 6260 - 6280
Mikähän noista ISMEN etukuormaja malleista oli sopiva 6290 verkuun?
Itse olen ajatellut 180B tai 220B.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: MF 6260 - 6280
180B

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: MF 6260 - 6280
Mikähän noista ISMEN etukuormaja malleista oli sopiva 6290 verkuun?
Itse olen ajatellut 180B tai 220B.
MP:lläkin (275) on nyt sovite 6290:een.  Kelpo kuormain kaikilla herkuilla muiden vakioiden hinnalla.