Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe urakointihinnat  (Luettu 42942 kertaa)

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: urakointihinnat
Tuo pätevän kausityövoiman saatavuus on se suurin ongelma. Ei paljon auta jos saa jostain haalittua jampan töihin, jota kuitenkin täytyy itse jatkuvasti valvoa. Ympärivuotinen työllistäminen taas onnistuu hyvin harvoilta.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: urakointihinnat
Tuo pätevän kausityövoiman saatavuus on se suurin ongelma. Ei paljon auta jos saa jostain haalittua jampan töihin, jota kuitenkin täytyy itse jatkuvasti valvoa. Ympärivuotinen työllistäminen taas onnistuu hyvin harvoilta.
Onhan tuo tietty joillekkin ongelma. Onneksi täälläpäin lapset on kasvatettu vielä töihin ja ajavat koneita 10 vuodesta eteenpäin. 15vuotiaana ovat jo täysiä konekuskeja ja voi laittaa hommaan kuin hommaan kohtuu rahalla.

roadman

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
Epäilen  tota veruketta pätevästä työvoimasta, koska jotkut urakoitsijat pyörittää ihan menestyksekäästi tuota hommaa. Luulen että se homma kiikastaa siitä että työnatajalla on opiskelemista yrityksen johtamis taidoista.
Tämä taitaa olla suurempi kompastus kivi kuin pätevän työntekijän saaminen.

+250

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
Epäilen  tota veruketta pätevästä työvoimasta, koska jotkut urakoitsijat pyörittää ihan menestyksekäästi tuota hommaa. Luulen että se homma kiikastaa siitä että työnatajalla on opiskelemista yrityksen johtamis taidoista.
Tämä taitaa olla suurempi kompastus kivi kuin pätevän työntekijän saaminen.
Kyllä se on niin,että vain kyrvät yöllä töitätekee ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: urakointihinnat
Epäilen  tota veruketta pätevästä työvoimasta, koska jotkut urakoitsijat pyörittää ihan menestyksekäästi tuota hommaa. Luulen että se homma kiikastaa siitä että työnatajalla on opiskelemista yrityksen johtamis taidoista.
Tämä taitaa olla suurempi kompastus kivi kuin pätevän työntekijän saaminen.
Kyllä se on niin,että vain kyrvät yöllä töitätekee ;D

Mites säiliksenteko ku karhot on litimärkiä kasteesta yö sydännä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: urakointihinnat
Kyllä yöllä/illalla voi töitä tehdä mikäli ollaan tarpeeksi kaukana asutuksesta.
Voisin kuvitella että aika nopeaa vuokrantaja sanoo sopimuksen irti jos 12 aikaan yöllä menee hänen talonsa nurkalle pörisemään niittokoneen/paskakärryn/paalaimen kanssa.

antti-x

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
Kyllä yöllä/illalla voi töitä tehdä mikäli ollaan tarpeeksi kaukana asutuksesta.
Voisin kuvitella että aika nopeaa vuokrantaja sanoo sopimuksen irti jos 12 aikaan yöllä menee hänen talonsa nurkalle pörisemään niittokoneen/paskakärryn/paalaimen kanssa.

Tuo on ehkä se olennaisin pointti. Meilläkin on rehualasta ehkä 20% sellaista jonka voisi kerätä korkeintaan yhtä naapuria häiriten. Ja valtaosa pitää kerätä taajaman läpi ajaen. Voisi tulla alapeukkua enemmänkin jos kymmeniä talouksia vaikka 3 yötä putkeen valvottais jollain rehujunalla.

On tietty hommia jotkä pitää vähemmän meteliä, mutta rehunteko on se joka tiiviistä tahdista eniten hyötyisi.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: urakointihinnat
Tuo pätevän kausityövoiman saatavuus on se suurin ongelma. Ei paljon auta jos saa jostain haalittua jampan töihin, jota kuitenkin täytyy itse jatkuvasti valvoa. Ympärivuotinen työllistäminen taas onnistuu hyvin harvoilta.

Joka tilallahan on se tietty työvoima. Eli se pitäisi valjastaa tilojen yhteistyöllä käyttöön ja konekantaa vähentää. Moniakin hommia voi tehdä vähintää 6-22, jos ei yövuoroon ole halukkaita. Huoltaa sit vaikka koneet kymmenen jälkeen. Ei häiritse ketään. Voihan sitä lisäksi kysellä naapureilta, että mitenkä yöajo häiritsee. Jokuhan voi olla vaikka yövuorossa ja haluaisi nukkua päivällä. Toki jos ei muukaan yhteistyö tilojen ja naapureiden välillä toimi, niin ei kyllä varmasti tämäkään.

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: urakointihinnat
vanha takatuuppa ja hinattava 3 metrinen laahavannas 50€+alv/ha. Oli jo jo keväällä 12.Pitää nostaa vitosella tänä keväänä.