Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe urakointihinnat  (Luettu 42951 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: urakointihinnat
Köyhän laittamassa mms-linkissä on Timpallekin kadehdittava broiskutila(osastolla Linkkejä ja siellä ilmakuvia).

Menikös tipumäärä jo yli 200 000?
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: urakointihinnat
Köyhän laittamassa mms-linkissä on Timpallekin kadehdittava broiskutila(osastolla Linkkejä ja siellä ilmakuvia).

Menikös tipumäärä jo yli 200 000?
Kummalla ?  Isällä vai poijalla
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: urakointihinnat

Joo niinkin. Yhteiskoneilla pitääkin olla so*****na huoltoon yms. joku tietty kuten tuossa edellä kirjoitin , silloin se toimii suhtkoht hyvin . Meilläkin koneita ajaa tietyt henkilöt (joitakin ei päästetä mielellään ollenkaan ajamaan) , näin se homma pysyy hanskassa .
Toisaalta on meilläkin omia koneitakin ja niillä tehdään töitä ristiin toisillemme . Me kylläkin myös laskutamme kaikki työt . Näin homma pysyy paremmin koossa kun jokainen saa omasta työstään rahansa . Tuota vaihtotyötäkin tuli kokeiltua . Mukava ajatus sinänsä , mutta siinä ottaa joku aina turpiinsa , enemmän tai vähemmän . Siinä kun ruvetaan miettimään mitä kukin on tehnyt , tullaan aina siihen , että eiköhän nää meidän työt mene nyt tasan vaikka kuppi olis kuinka kallellaan . Rahan käyttö joka kohdassa on se yksinkertaisin tapa jakaa kurjuutta .

Oman kokemukseni mukaan raha on paras tapa hoitaa jyvitys. Edellytyksenä kuitenkin, että kaikkien koneiden kustannuslaskenta hoidetaan samalla kaavalla, ja yhteisesti so*****jen pelisääntöjen mukaan. Samalla tavalla kuskin työpalkan tulee olla riittävän motivoivalla tasolla, jotta liikkeelle lähdön kynnys ei nouse liiaksi sesongin viidennelläkään viikolla...
Slippin 'n sliding

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: urakointihinnat
Yhteiskoneet usein huono homma. Paljon parempi ostaa joltakin palvelu. Miksi kaikkien pitää sohlata ruutalla ja levittimellä. Selkeämpi homma, kun yksi on perehtynyt asiaan. Tulee rutiinia, mikä näkyy parempana työjälkenä. Myös koneet pysyy paremmassa, kunnossa kun kukin pitää omistaan huolta.

realisti

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
kyllä se niin tahtoo olla ettei mitään monimutkaisempaa oikeen kannata porukalla laittaa, mielummin kerää porukan joka urakoi toisilleen.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
Näin on, nyttenkin on soviteltu kolmen kesken lannoitteen levittimen käyttöä, samalla vaivalla olisin ajanut kaikki jo peltoon, mutta kun niin ei. Pellot vielä vierekkäin ja ristiin, että samalla kun olis omalla pellolla käyny, olis poikennu ajaan toistenkin.......Mutkun huomenna mulle ei sovi kun tulee sisko kylään ja mulle ei tänään kun on ristiäiset ja eilen en voi ottaa kun täytyy laittaa peittain kuntoon ja sitten kun illalla voi tulla jo pimeetä ja aamulla ei jaksa nousta kun illalla ei tullu uni ja sitten....

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: urakointihinnat
Pitäisi toimia ihan hyvin jos, yhtiö omistaa koneet joita voi tarvittaessa käyttää kimpassa tai jokainen yksin, mutta tavoite olisi että yksi yhtiömies vuokraa koneen yhtiöltä ja ajaa omat ja kimppaporukan pellot laskuttaen porukalta tehdyt tunnit, sillä konehan on yhtiön ja jokainen on siten siihen osallinen. Tällä saavutetaan yhteistyön edut ja koneen hankintahinta jää yhtiömiehille jyvitettynä edullisemmaksi. Urakkamiestä saattaa turhaan rasittaa yksin ostettu kallis kone jolle ei ole käyttöä, tässä mallissa koneen omistuspohja on laaja joka takaa sille riittävän käyttömäärän ja silti ei tarvitse sopia käyttöaikoja kuten yhteskoneissa, koska kuski vuokraa koneen ja ajaa sillä kuin urakkamies. Yksinkertaista. Ja jos porukassa on joku joka haluaa ajaa enemmän souvia, niin se on yhtiön etu, sillä se tuo sille lisää vuokratuloa jäsenpiirin ulkopuolelta...

Viimeksi muokattu: 24.04.11 - klo:21:30 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: urakointihinnat
Näin on, nyttenkin on soviteltu kolmen kesken lannoitteen levittimen käyttöä, samalla vaivalla olisin ajanut kaikki jo peltoon, mutta kun niin ei. Pellot vielä vierekkäin ja ristiin, että samalla kun olis omalla pellolla käyny, olis poikennu ajaan toistenkin.......Mutkun huomenna mulle ei sovi kun tulee sisko kylään ja mulle ei tänään kun on ristiäiset ja eilen en voi ottaa kun täytyy laittaa peittain kuntoon ja sitten kun illalla voi tulla jo pimeetä ja aamulla ei jaksa nousta kun illalla ei tullu uni ja sitten....
Se tuntuu olevan todellisuudessa niin , että jos on rahaa riittävästi , ei yhteiskoneet eikä urakointi toimi millään . Köyhät ja persaukiset (kuten minä) onnistuvat sovittamaan työnsä kauhean hyvin .

Summa summarium :Maataloudella ei ole mitään hätää , niin kauan kun on varaa kitistä jostain oikea aikaisesta työn teosta .

realisti

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
urakointi on jatkuvasti lisääntymään päin, pakko ainakin lypsykarjatilallisten on ymmärtää oikea-aikaisen rehunkorjuun merkitys. Minä olen sovittanut urakkakohteiden määrän sellaiseksi että rehut tulee jokaiselle muutamaman päivän sisällä toivotusta aikataulusta tehdyksi. Eriasia on jotkin kylvöhommat, näillä kevyillä mullikoilla ei ole niin päivän eikä viikon päälle eli koneen koko kapasiteetti käytetään hyödyksi.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 32 eur tunti !
Mitä palvelua saa tällä hinnalla , tietenkin +alv  ::)
Ja sitte vielä sanotaan ettei kannata, voi *ittu sanon minä  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: urakointihinnat
Yhteisissä koneissa sellainen on hyvä käytäntö, että jos koneelle on kysyntää, jokainen saa ajaa/varata max. yhden vuorokauden kerralla. Yhden mms. puimurissakin on sellainen sääntö, että kaikilla tarvitsijoilla on mahdollisuus ajattaa samana päivänä, ja jos ei ehdi seuraava päivä alkaa siitä missä jäi edellisenä päivänä kesken. Yksi kuorma/kuivurillinen kerralla, parempi sekin kun ei mitään. Kukaan ei siis pysty varaamaan konetta itselleen vaikka viikoksi ja sanoa, puikaa muut sitten joskus. Puimurissa on kuski, joka ottaa tilukset vastaan yms.
Käteinen ratkasee

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: 32 eur tunti !
Mitä palvelua saa tällä hinnalla , tietenkin +alv  ::)
Ja sitte vielä sanotaan ettei kannata, voi *ittu sanon minä  :P
Saa sillä kuskin koneeseen

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: urakointihinnat
Yhteisissä koneissa sellainen on hyvä käytäntö, että jos koneelle on kysyntää, jokainen saa ajaa/varata max. yhden vuorokauden kerralla.
Naapurin kans yhteisen kuivurin kans on nykyään toimittu enimmäkseen niin, että 2 satsia per isäntä ja sitte on toisen vuoro, jos toisella kuivattavaa on. Ennen mentiin satsi kerrallaan, mutta 2 satsilla homma sujuu jouhevammin.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

roadman

  • Vieras
Vs: urakointihinnat
Pitäisi toimia ihan hyvin jos, yhtiö omistaa koneet joita voi tarvittaessa käyttää kimpassa tai jokainen yksin, mutta tavoite olisi että yksi yhtiömies vuokraa koneen yhtiöltä ja ajaa omat ja kimppaporukan pellot laskuttaen porukalta tehdyt tunnit, sillä konehan on yhtiön ja jokainen on siten siihen osallinen. Tällä saavutetaan yhteistyön edut ja koneen hankintahinta jää yhtiömiehille jyvitettynä edullisemmaksi. Urakkamiestä saattaa turhaan rasittaa yksin ostettu kallis kone jolle ei ole käyttöä, tässä mallissa koneen omistuspohja on laaja joka takaa sille riittävän käyttömäärän ja silti ei tarvitse sopia käyttöaikoja kuten yhteskoneissa, koska kuski vuokraa koneen ja ajaa sillä kuin urakkamies. Yksinkertaista. Ja jos porukassa on joku joka haluaa ajaa enemmän souvia, niin se on yhtiön etu, sillä se tuo sille lisää vuokratuloa jäsenpiirin ulkopuolelta...

Näin mäkin sitä pähkäilin  ;)

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: urakointihinnat
Tätä aihetta nostan, koska kiinnostaisi nykyinen taksa tilanne uudellamaalla! Ketjua en jaksanut lukea läpi, enkä uutta aloittamaan, koska oli tämä jo olemassa. Lähinnä suorakylvön osalta kiinnostaisi hinnat, kun itsellä ei ole mielestäni tarpeeksi peltoa, jotta koneen itselleni ostaisin. Eli millä hinnoilla olette laskuttanut /ha? Miten lohkon koko vaikuttaa hintaan?