Juu no pakuhan kyseessä on ja tulee miehen nimiin, mutta sen käyttäjä on syytinkiläinen. Ei ole yhään millään tavalla järkevää ostaa 47t€:n autoa. Sitä varten otetaan lainaa, laitetaan käteistä palamaan ja annetaan vaihdossa vielä todella hyvin palvellut pikkupaku. Minun laskelman mukaan siinä on alv:tä n.10t€, mutta sitte lainaa otetaan about 25t€... Ei siitä saa mitenkää kannattavaa vaikka saakin vähennyksiä. Ja tosiaankaa auto ei ole meidän käytössä, vaan syytinkiläinen vetää sillä asuntovaunua ja hilluu mökillä päiväkausia sen kanssa. Ja aivan kaikki kulut siitä autosta maksaa mieheni lukuun ottamatta polttoaine kustannuksia.
Ja ei haittais vaikka syyntikäilnen olisi itse ostanut auton. Itse asiassa ei kiinnosta pätkän vertaa mitä tekee rahoillaan. Mökkikään ei ole mikään "ongelma", paitsi siitä tulee aikanaan perintöveroa (on maksettu jo aikapäiviä sitten). Mutta se että ostattaa miehen perse verillä tekemillä rahoilla uuden pakettiauton, vaikka pihassa on täysin käyttökelpoinen pakettiauto, on minusta käsittämätöntä. Autokaan ei ole siltä edullisimmasta päästä, niin pistää vihaksi. Ja kun tässä on vielä miehelläni ja itselläni autot joilla voisi vetää sitä asuntovaunua, niin on se kumma tämä transporter villitys.
Ja joku kirjoitti siitä luonnehäiriöstä ja välimatkasta: se tässä juurikin on ongelma. Tätä tapausta joutuu katselemaan varmaankin 20-30vuotta nurkissa ja ei ole mikään helppo tapaus. Se on onnistunut suututtamaan kaikki tältä kylältä. Me joudumme olemaan varpaillamme ja varomaan sanoja. Mistä tahansa voi vetää vierasesineen sieraimeen ja lähteä mökille päiväkausiksi möksöttämään. On taitava uhkailemaan ja vaatimaan. Mistään ei voi olla eri mieltä hänen kanssa. Tätä on vaan vaikea kuvailla kirjoittamalla. Tämä pitäisi itse kokea ja nähdä...
Myöskin toisenlaisesta syytinkiläisestä on tällä tilalla kokemusta. Täällä on vielä mieheni isän vanhempi tässä samassa pihapiirissä. Se on taas täysin eri maata. Huolehtii raha-asioista ja on tarkka, että kaikki menee niin kuin pitääkin. Aivan unelma syytinkiläinen siis. On niin iäkäs ettei siitä tosin ole apua tilalla eikä lasten hoidossa mutta sehän ei olekaan hänen "tehtävä".