Onhan nuilla tullu joku kerta käytyä ja kyllä sieltä aina sen muutaman kympin edestä asiaa kuulee. Joo, 30 vuotta oon ollu yhteen mennoon hoitokunnassa ja sen sihteerinä ja en muista että kehumisia oisi tullu kertaakaan. Haukkumisia sen sijjaan vaikka kuinka paljon, oikein kirjallisesti taitaa olla 5 kertaa. Luettiin ne tiekunnan kokouksessa, mutta ei tämä "kirjailija" oo tullu muutamaan vuoteen kokkoukseen. Tämän kirjailijan isä oli ennen kirveen kanssa tiellä heilumassa ja poika jatkaa nyt samaan malliin. Kaupan pihalla tuli tässä vastaan, niin tuhisi ohimennessään että "saatanan rosvo". Saapipa nähä millon se päälle hyökkää.
Eli ihan normaalia tiekuntien riitaa, kun ne isoisän isät silloin sen naapurin tytön häissä viinas päissään tappelivat niin siitä asti ollaan oltu tieasioissakin riidoissa.

Juu olen itsekkin ollut se paha tiekunnassa

mikään esitys ei mennyt mitä esitti ja haukut tuli perässä. Muut olivat minua vastaan. Oma liike oli se jotta jätin tiekunnan rauhaan en käynyt kokouksissa, en kommentoinut heidän tekemisiään.
eipä mennyt kuin pari vuotta olivat nämä "vallassa" olevat pahoissa riidoissa kuin olla voi taitavat olla vieläkin

.
Eli monesti se alkuperäinen riita ei edes ole alkujaan edes tieasiosta.Jos sitä kysyy niin eivät edes muista mistä se riita on alkanut
Meilläkin osakas sanoo maanvuokra sopimuksen irti metsästys seuralta jos kokous ei mene hänen mielen mukaansa. Siihen riittää kunhan vaan joku osakas joka on seurassa ja on erimieltä tiekunnan kokouksessa.

. monasti on pojat käyny sopimusta tekemässä