Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hauskat videot.... Lisätkää !!!  (Luettu 2567280 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
mutta kattelin just tuoa kui oli polkeutunutta pintaa pellossa.  alavilla paikoilla mullosta riittävästi.     eiks net aja tuolla tirolin seutuilla vetävillä kärreilläki...   rinteitä joilla en ite ajelis millään.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Hipsterit ovat aikaansa edellä olevia, uusien trendien seuraajia ja luojia. Oma kanala on nyt in.   https://youtu.be/P6rn3IGrxE4

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19862
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Viljan käsittelyä.

https://www.youtube.com/watch?v=ghdzZIQBOlQ

Samaa taivasalla touhuamista on myös parin suurvallan alueella todettavissa. Vilja kipataan ja kaavitaan jos puolelta tusinalta kentältä tai pellolta pois kyydistä, kyytiin, autoon, junaan, proomuun, valtamerilaivaan, lintujen ja rottien jätöksineen. Videollakin näkyi kasasta sivuun eroteltua mustaa vikaantunutta tai vaan muuten pilaantunutta tavaraa.

Jos ajatellaan 150 dollaria tonnilta maksavaa bulkkia, tulee ihmetelleeksi, kuinka monta "rukkasen jälkeä" noissakin viljalasteissa on, ei luulisi tavaralla niin suuret marginaalit olevan, että kannattaa purkaa ja lastata monia kertoja.

Että ei ole taivasalla saastunut vilja pelkästään kehitysmaiden ongelma. Kehitysmaissa viljaa edelleen kuivataan ohuena kerroksena auringossa, jollakin kovalla alustalla taivasalla. Ja siitä sitten imuroidaan pikkusäkkeihin: katsoja ei voi olla arvelematta, kuinka monta betoninmurua laattojen saumoista viljasäkkiin osuu.

https://youtu.be/gG0GQ8fbvHs

-SS-

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Viljan käsittelyä.
https://www.youtube.com/watch?v=ghdzZIQBOlQ
Tämä paljastaa Suomenkin asfalttiteillä piilevän, käyttämättömän potentiaalin. Esim. motareista olisi helppoa varata iltapäivisin toinen kaista viljankuivaamista varten. Ainakin Sveitsissä jyrkiltä lohkoilta niitetty heinä siirretään alapuolella olevalle tielle, jopa laakson päätielle ja vedetään siellä paaliin. Asfaltillahan homma on siistimpää. Olen nähnyt tuon Samnaun tiellä. Tuossa osa joudutaan vetämään  noukkarilla tieltä https://youtu.be/Qbt2-f4_j-w?t=765
Metsäjussin videolla lastataan hienoa teollisuushiekkaa, näyttää ihan tytyriläiseltä.  (Gesteinsand = kalliosta murskattua).

Viimeksi muokattu: 03.08.21 - klo:09:18 kirjoittanut pig24

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19862
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Hieno käärijäkeksintö.

https://youtu.be/Pw8L_ho8xUk

-SS-

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
https://www.youtube.com/watch?v=8D8i5CmRGgo

Telakoneen etsintä ja nosto suosta. Kohta 28min kaljat kädessä, sukellusvarusteet päälle ja epämääräinen naru rinnan ympäri ja suoreikään vaan!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Jos ajatellaan 150 dollaria tonnilta maksavaa bulkkia, tulee ihmetelleeksi, kuinka monta "rukkasen jälkeä" noissakin viljalasteissa on, ei luulisi tavaralla niin suuret marginaalit olevan, että kannattaa purkaa ja lastata monia kertoja.

No eipä tämä kotimainen laivan lastauskaan ihan kauhean tehokkaan oloista hommaa ole.

https://www.farmit.net/kasvinviljely-viljamarkkinat-kaura/2019/11/22/kauralaivan-lastausta-taalintehtaalla-12112019

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Montakohan kuutiota tuo kahmari on?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Jos ajatellaan 150 dollaria tonnilta maksavaa bulkkia, tulee ihmetelleeksi, kuinka monta "rukkasen jälkeä" noissakin viljalasteissa on, ei luulisi tavaralla niin suuret marginaalit olevan, että kannattaa purkaa ja lastata monia kertoja.

No eipä tämä kotimainen laivan lastauskaan ihan kauhean tehokkaan oloista hommaa ole.

https://www.farmit.net/kasvinviljely-viljamarkkinat-kaura/2019/11/22/kauralaivan-lastausta-taalintehtaalla-12112019
isoilla koneilla kun ay-liikkeen väki liikuttaa tonneja olipa ne sitten kiveä tai viljaa niin touhu saattaa näyttää vähän verkkaiselta mutta rauhassa  lastatut tonnit ilman ylimääräisiä liikkeitä kertoo vähän toista. Iso hakelaivakin kun tulee satamaan niin ei se ole tunneissa tyhjä eikä päivässäkään mutta muutaman päivän päästä kyllä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
isoilla koneilla kun ay-liikkeen väki liikuttaa tonneja olipa ne sitten kiveä tai viljaa niin touhu saattaa näyttää vähän verkkaiselta mutta rauhassa  lastatut tonnit ilman ylimääräisiä liikkeitä kertoo vähän toista. Iso hakelaivakin kun tulee satamaan niin ei se ole tunneissa tyhjä eikä päivässäkään mutta muutaman päivän päästä kyllä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Juu noissa kuvioissa on mittakaava vähän erilainen. Avenan mainosvideossa kertovat siihen yhteen paattiin menevän noin 550 viljarekallista ohraa... 25 000 tonnin alus. Ei se voi olla kovin tehotonta. Esim Mantsisen isommat irtotavarakahmarit näkyvät olevan 10 - 18m³. Että tr-kärryllinen nousee kerrallaan...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
isoilla koneilla kun ay-liikkeen väki liikuttaa tonneja olipa ne sitten kiveä tai viljaa niin touhu saattaa näyttää vähän verkkaiselta mutta rauhassa  lastatut tonnit ilman ylimääräisiä liikkeitä kertoo vähän toista. Iso hakelaivakin kun tulee satamaan niin ei se ole tunneissa tyhjä eikä päivässäkään mutta muutaman päivän päästä kyllä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Juu noissa kuvioissa on mittakaava vähän erilainen. Avenan mainosvideossa kertovat siihen yhteen paattiin menevän noin 550 viljarekallista ohraa... 25 000 tonnin alus. Ei se voi olla kovin tehotonta. Esim Mantsisen isommat irtotavarakahmarit näkyvät olevan 10 - 18m³. Että tr-kärryllinen nousee kerrallaan...
Joo siis kyllähän tolla systeemillä tonneja liikkuu, lähinnä tuli siitä mieleen kun SS epäili sen aiemman videon kohdalla miten viljan hinta kestää montaa käsittelyä, samanlailla tässäkin tulee koska tuokin tavara on todennäköisimmin suureksi osaksi välivarastoitu satamassa halliin mistä lastataan pyöräkoneella tuohon nosturille tuoviin autohin. Ja toisekseen aika monesti olen törmännyt väitteeseen että viljalaiva kyettäisiin lastaamaaan moneesa muussa itämeren maassa nopeammin kuin meillä, toki siinäkin vaikuttaa moni tekijä. Tietty on siinä sekin puoli että tuo systeemi ei vaadi kummoisiakaan investointeja ja siltä osin helppo ratkaisu.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Joo siis kyllähän tolla systeemillä tonneja liikkuu, lähinnä tuli siitä mieleen kun SS epäili sen aiemman videon kohdalla miten viljan hinta kestää montaa käsittelyä, samanlailla tässäkin tulee koska tuokin tavara on todennäköisimmin suureksi osaksi välivarastoitu satamassa halliin mistä lastataan pyöräkoneella tuohon nosturille tuoviin autohin. Ja toisekseen aika monesti olen törmännyt väitteeseen että viljalaiva kyettäisiin lastaamaaan moneesa muussa itämeren maassa nopeammin kuin meillä, toki siinäkin vaikuttaa moni tekijä. Tietty on siinä sekin puoli että tuo systeemi ei vaadi kummoisiakaan investointeja ja siltä osin helppo ratkaisu.

Eikö se hinta ole Euroopassa sen verran korkeampi että kestää käsittely-, rahti-  ja välikäsirahastuskulut. Jos ei ole niin lasketaan tuottajahintaa..  :-(
Varmasti tehokkaampia lastaus- (ja purku-)systeemejä löytyy. Luultavasti siinä haetaan edullisinta tasapainoa investointien, vuosittaisen volyymin, homman tulevaisuuden ja käsittelykulujen välillä. Varmaan sekin vaikuttaa mitä taksaa alukset veloittavat satamassa seisomisesta... vai onko kiirettä minnekään. Itse lastauksessa ei kuitenkaan taida palkkatyötä kovin paljoa tonnille muodostua, muutama äijä puuhaa. Jos tunnissa siirtyy 200 t ja 4 äijää puuhaa niin ei siitä taida tulla työvoimakuluja euroakaan tonnille. Kalustokulut sitten toinen juttu. Ihan hatusta tempaisten jos laivan lastauksen juoksevat kalustomenot olisivat 30 000 e niin ei siitäkään tule kuin reilu euro tonnille. Jos se paatti on sen huimat 25 000 t.

Jossain käyttävät tehokkaita imu-painekuljettimia, niillä erityisesti ruuman tyhjentäminen loppuun saakka lienee helpompaa.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Viljan ym. käsittelystä:

Tuommosen jauheisen tai rakeisen bulkkitavaran siirrossa lastauksen tai purun yhteydessä on eduksi jos pystytään käyttämään jotain ilmavirtausta tai hihnaa tai ruuvia tai siilosta valutusta, missä tavaran liike on jatkuvaa. Kurottaja/kahmari ym. liikkuu puolet ajasta tyhjänä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19862
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Hauskat videot.... Lisätkää !!!
Eikö se hinta ole Euroopassa sen verran korkeampi että kestää käsittely-, rahti-  ja välikäsirahastuskulut. Jos ei ole niin lasketaan tuottajahintaa..  :-(

Ehkä näin on, että normaali tapa on joustaa tuottajahintaa. Suomessa tuottajahinnassa on itämerivähennyksestä päätellen noin viidenkympin varaus tuota lastausta ja laivausta varten. Onkohan satamamaksu tai lastausmaksu tai jotain  kymppejä per tonni, kun vilja ei alle viidenkympin edes lähde liikkumaan ulkomaille päin. On muistettava, että viljelijä maksaa viljan rahdin esimerkiksi Naantaliin.

-SS-